Kan jouw paard in de schaduw staan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kan jullie paard in de schaduw?

Nee
47 (31%)
Ja, maar hij staat er bijna nooit in
34 (22%)
Ja, en hij staat er bij warm weer regelmatig in
69 (46%)

Totaal aantal stemmen: 150

aleida_thijs

Kan jouw paard in de schaduw staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 16:05

hoi,
nu het weer warmer word, begin ik me toch weer zorgen te maken over de schaduw. Het is nu nog niet echt nodig, maar als het echt warm word...
Mijn paarden hebben eigenlijk geen schaduw. In een klein hoekje, maar daar passen ze nooit in Knipoog .
Hoe erg is dit? Eerder hadden ze wel altijd een wei met schaduw, nu niet meer. Wat denken jullie?
Groetjes

ZzzeiN

Re: Kan jouw paard in de schaduw staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:06

Ja, maar ze staat er alleen maar op het heetst van de dag in en als het echt heet is anders niet.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:08

Ja en op warme dagen staan ze de halve dag in de schaduw te pitten, vooral Macy

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:10

Miro heeft geen schaduw plek in zijn landje. De stal waar ik hiervoor 4 jaar gestaan heb had ook geen schaduw in het land maar hij heeft nooit last van de warmte. Ik zorg wel dat als ik ga rijden dat ik dat later op de avond doe of nog liever 's morgens voordat hij het landje ingaat. Als het erg warm is en hij de hele dag al in de zon heeft gestaan ga ik vaak niet rijden maar spuit hem lekker af. Door de hitte heeft hij dan toch geen energie meer om te lopen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:42

Hier hebben ze in alle weides wel schaduw en ik merk dat ze daar dankbaar gebruik van maken. Zeker de wat ouderen en de donker gekleurden vinden het heerlijk.

Denk dat schaduw wel een van de belangrijkere dingen aan een wei is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:43

Mystic heeft een uitloopstal. Ik zorg altijd voor genoeg hooi zodat hij overdag lekker binnen kan staan, maar ook zonder hooi gaat hij binnen wel eens een tukje doen.

Onder de bomen en bij de trailer is ook wat schaduw, maar daar gaan ze nooit staan.

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:45

bij mij pony in de wei staan erg veel bomen waar hij onder kan staan Lachen

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:47

Toen mijn shetlander nog bij mijn ouders stond had hij eerst geen schaduw. Hij stond in een klein afgezet weitje ivm hoefbevangen. We hadden wel het idee dat hij het warm had. Toen hebben we een oude parasol in de wei gezet zodat er bijna de hele dag schaduw in de wei was.
Hij maakte daar dankbaar gebruik van, zeker op het warmste moment van de dag. Stond hij of met zijn hoofd of met zijn kont in de schaduw. Nooit helemaal Haha!

Zilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:43

Ja, maar vaak staan ze lekker in het zonnetje.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:00

Ze hebben schaduw, maar daarvoor moeten ze wel van het gras, op het land gaan staan. Op het heetst van de dag doen ze dat ook regelmatih, om tegen de avond weer terug te sjokken naar het gras.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:02

Ja ze hebben een groot stuk schaduw maar ze staan er nooit in Clown

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:36

Was het maar waar.. weiland is open polderlandschap dus geen boom te bekennen alleen langs de weg. Zou er graag wat voor maken voor ze maar dat mag niet, weet eigenlijk ook niet of ik zomaar een boom mag planten volgens mij niet...

Heb wel van mn schoonmoeder 4 parasols gehad voor de shetjes, maar die moet ik dan wel aan de andere kant van hun hek neerzetten anders slopen ze de boel.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:39

bij mij heeft maar 1 wei overdag echt goede schaduw, en met warm weer lopen ze daar dus gedeeltelijk... dan zet ik de wei zo af zodat ze in de schaduw kunnen gaan staan als ze willen!
die van mij verbranden toch al vrij snel Ach gut en mijn pony heeft het ook vrij snel warm Ach gut

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:48

Ik had mijn paard eerst op een pensionstalling staan waar ze niet in de schaduw kon staan. En af en toe had ik wel medelijden, maar k had nooit zo t gevoel dat ze iets misten...

Als ik zie hoe vaak ze nu in de schaduw staat te dutten, dan ben k blij dat k verhuisd ben...

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 20:37

er is wel een hoekje met schaduw in onze wei, maar ik heb niet het idee dat ze daar nuo zo graag staan...zal eens opletten, want het is maar een klein stukje helaas, en er is maar afen toe schaduw Boos!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:13

ik heb nee gekozen, maar mijn verzorgpaard staat als he theet is alleen 's nachts in de wei.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:15

die van mij kunnen in de schaduw van bomen staan( van een uur of 09.30 tot zeker 19.00 is daar schaduw van)
verder hebben ze een afdak/schuilstal waar ze in kunnen staan.
ze maken er wel zeker gebruik van, vooral op het heetst van de dag staan ze daar samen lekker te sukkelen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 08:47

Die van mij kan tussen 11 en 16 uur in de schaduw staan, maar hij staat er bijna nooit. Zelf vind ik het wel belangrijk dat er wat schaduw is in een weide voor het geval je paard er behoefte aan heeft.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 08:48

Die van mij kan altijd in de schaduw staan. Hij doet het alleen nooit, want daar is het gras natuurlijk het eerste op Haha!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 08:50

De mijne kunnen niet in de schaduw staan, dus als het heel heet is zet is ze allen 's morgens of 's avonds buiten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 08:52

in de avonduren is er op weiland van Nikiet en Heidie schaduw en staan ze ook vaak in ( staan zowizo veel op die plek, bij het hek)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 08:52

Ja, mijn paard kan in de schaduw staan, bomen en struiken zat. Alleen hij doet het vrijwel nooit. Clown
Wat ik nog belangrijker vind, is dat je paard genoeg water moet hebben in de warme periodes trouwens.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:49

Mijn paardjes hebben allemaal bomen naast de wei dus er is altijd wel schaduw. Ze liggen er ook heel vaak in, sinds kort hebben ze een stal, daar liggen ze smiddags als het heet is ook in. Dus ik denk dat schaduw erg belangrijk is.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:10

schaduw is echt heel belangerijk in de zomer!
hebben ze dat niet dan kunnen ze bevangen raken door de warmte!
sta zelf maar eens heel de dag in de zon!
als je geen shaduw van bomen hebt dan zou je een schuilstal neer kunnen zetten zodat ze daaronder uit de zon kunnen gaan staan!
of je zet je paarden op het warmste moment van de dag op stal, zodat ze even bij kunnen komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:07

Ja
En ik vind het ook een moet
Mijn ene pard staat er snel in, de ander niet
Ik vindt dat ze die keus moeten hebben, ga zelf maar eens de hele dag in de zon staan, dat hou je ook niet vol