Groomen; wat verdien jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woplala

Groomen; wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 21:53

Wat verdien jij zo ongeveer met het groomen bij wedstrijden? Dat vroeg ik me eigenlijk eens af Lachen
Ik ga misschien ook bij iemand groomen en ik krijg een vergoeding (weet nog niet wat het verdient en ik doe het niet voor het geld!). Maar wat verdient dat nou gemiddeld?

Nou, ik hoop wat reacties te krijgen Lachen

Woplala

Re: Groomen; wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 08:36

Niemand van bokt die groomt? Bloos

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 08:37

Weet zeker dat meer dan de helft van bokt weleens groomt.
Denk alleen dat iedereen het voor de hobby doet of als vrienden dienst Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 08:39

Ik wou net zeggen, ik groom zo vaak bij kennissen, maar daar vraag ik echt niks voor. Leuk om een dagje op pad te zijn en als ik dan en colaatje en een bedankje krijg ben ik alweer tevreden Knipoog

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 09:42

erleyne schreef:
Ik wou net zeggen, ik groom zo vaak bij kennissen, maar daar vraag ik echt niks voor. Leuk om een dagje op pad te zijn en als ik dan en colaatje en een bedankje krijg ben ik alweer tevreden Knipoog

Ja, dat snap ik Lachen Ik denk dat het grotendeel er zo over denkt en er dus ook niet echt iets mee verdient ofzo Lachen Maar ik ben dus benieuwd naar de mensen die echt een vaste groom hebben of een vaste groom is.
Ik had ook niet veel reacties verwacht, maar niet geschoten altijd mis toch? Ik ben er gewoon nieuwsgierig naar Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:46

Ik groom ook regelmatig, maar dat is als vriendendienst. En als tegenprestatie wordt er bij mij gegroomd Lachen.

Als mensen een hele dag bij mij groomen en zelf geen paard hebben dan geef ik iets van Merci ofzo als dank.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:48

erleyne schreef:

Indd! Meestal trakteren ze wel op wat eten en drinken en eigenlijk vind ik dat wel genoeg krijg jemeer is het altijd mooi meegenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:50

ik ben met een vriendin 3 dagen meegeweest, om te groomen, ik sliep bij haar, en deed het idd als vriendendienst (eigenlijk was het een vriendendienst van haar, zodat ik er even uit kon) dit is een paar jaar geleden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:51

Ik verdien niks.
Toch niet qua geld ... Eigenlijk verdien ik wel want ik mag de paarden helpen trainen, leer andere mensen enzo kennen op wedstrijden en leer erg veel bij. En verder krijg ik ook wel wat te drinken en/of te eten aangeboden.

Dus op die manier verdien ik er wel aan, maar dus niet qua geld Lachen

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:52

Ik rij dus ook zeer veel wedstrijden en dan gaat er altijd wel iemand (vrijwillig) mee.
Tijdens de wedstrijden vind ik het dan niet meer dan normaal dat ik voor hun wat te eten of drinken koop Ja
In mijn geval zijn het juist grooms die zelf niet starten, maar het wedstrijd gebeuren wel heel gaaf vinden, zo helpen we eigenlijk mekaar een beetje Vork

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:52

Ik heb een groom voor endurance wedstrijden, maar ze doet het voor het plezier en ik betaal haar er niet voor.
Wel vergoed ik gedurende de dag haar eten en drinken.

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 09:57

Cinzano schreef:
Ik rij dus ook zeer veel wedstrijden en dan gaat er altijd wel iemand (vrijwillig) mee.
Tijdens de wedstrijden vind ik het dan niet meer dan normaal dat ik voor hun wat te eten of drinken koop Ja
In mijn geval zijn het juist grooms die zelf niet starten, maar het wedstrijd gebeuren wel heel gaaf vinden, zo helpen we eigenlijk mekaar een beetje Vork

Ja, het lijkt mij ook héél erg leuk en leerzaam, zelf rijd ik niet/weinig en als ik op deze manier een ander kan helpen vind ik dat geweldig Lachen
Ik doe het ook niet voor het geld, het is natuurlijk altijd leuk meegenomen, daar ga ik ook niet over liegen Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:58

Ik vind eigenlijk dat gewoon groomen bij een amateur ruiter met 1 of 2 paarden dat dit niet betaald zou moeten worden.

Betaalde grooms dan denk ik echt aan prof.ruiters met een vrachtwagen vol paarden en een concours dat meerdere dagen duurt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:59

ik groom regelematig bij vriendinnen en zij ook bij mij.
de ongeschreven regel bij ons is dat de groom zelf niets hoeft te betalen wat eten en drinken betreft.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:59

Van die grooms wordt meestal ook verwacht dat ze de paarden wassen en invlechten... terwijl de vrijwilligers gewoon alleen meegaan tijdens de wedstrijd.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:01

Ik verdiende niks, ik deed het puur voor de fun, gezelligheid en zo. Idd precies wat [***] zegt Ja

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:03

Apple schreef:
Betaalde grooms dan denk ik echt aan prof.ruiters met een vrachtwagen vol paarden en een concours dat meerdere dagen duurt.

Maar dat zijn mensen die meestal op stal ook al werken, dus als groom/stalhulp. Daar hoort het gewoon bij de functie beschrijving zeg maar. Ik kan me niet voorstellen dat iemand anders een betaalde groom heeft. Er lopen altijd meiden rond die graag mee willen, in ieder geval, ik heb altijd nog iemand kunnen vinden, die dolblij is dat ze een keer mee kan.

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 10:05

Cinzano schreef:
Van die grooms wordt meestal ook verwacht dat ze de paarden wassen en invlechten... terwijl de vrijwilligers gewoon alleen meegaan tijdens de wedstrijd.

Mocht het doorgaan wordt dat ook van mij verwacht Lachen
Het paard klaar maken; wassen, vlechten, tuig schoonmaken, paarden stappen, proef voorlezen, paarden zadelen en terug op stal ook weer na verzorgen, dus alles zegmaar Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:22

Is het bij een officiele stal? Of bij een particulier?

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:24

Ik krijg er niks voor en wil er ook niks voor hebben vind ik nergens voor nodig. Ik doe het voor me lol anders heb ik helemaal niks te doen.

micas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:45

ik denk dat de meeste het voor de hobby doen, een enkeling zal er wat voor krijgen vooral in natura (lessen en of een paard mogen rijden)

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 17:21

Faelivrin schreef:
Is het bij een officiele stal? Of bij een particulier?

De paarden zijn van een particulier en staan op een trainingsstal.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:38

Als ik endurance ga groomen dan krijg ik altijd netjes mijn reiskosten vergoed en wordt mijn eten en slaapplek voor me geregeld. (doe eigenlijk alleen de grote wedstrijden en dan ben je toch wel een dag of drie van huis)

Zomaar voor de fun met mensen mee doe ik niet zo vaak meer, komt er niet zoveel meer van en ik heb het na al die jaren wel een beetje gezien om de hele dag voor een ander aan de gang te zijn en stiften te staan draaien enzo. Als ik zelf niet hoef te rijden heb ik thuis ook werk zat Clown

Ga dus eigenlijk niet zo vaak meer mee op concours, soms val ik weleens in voor de een of de ander en dan word ik ook gewoon netjes betaald Ja

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:43

Apple schreef:
Ik vind eigenlijk dat gewoon groomen bij een amateur ruiter met 1 of 2 paarden dat dit niet betaald zou moeten worden.

En bij een amateur met 4 paarden en een vrachtwagen dan??

Ik krijg trouwens gewoon mmijn natje en mijn droogje op concour en ik leer er veel maar was er wel benieuwd naar

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:54

Mijn vriend die groomt en die krijgt altijd een kusje van mij Tong uitsteken Haha!