Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) maar in ieder geval daarbij wordt meer gekeken naar hoe je rondrijdt, dus zonder trekken en slaan en netjes meegaan boven de sprong. 

HEEL ERG BEDANKT
haha

OKe ik lach zaterdag wel ff

Quidou schreef:Ik rij juist wel altijd ff een rondje tussen de hindernissen door.. Als er iets 'engs' ligt probeer ik daar ook altijd al ff langs te galopperen..![]()
Spring inmiddels geen B meer maar deed het toen ook altijd.. Krijg je daardoor echt een lager cijfer?
texelse schreef:Een vlotte draf, of een keurig handgalopje, direct richting de jury, en niet via "keulen en aken" om ondertussen nog even het parcours in je op te nemen en je paard/pony ook nog even de gelegenheid te geven om te kijken. Op zo'n afstand van de jury dat je elkaar goed aan kunt kijken. Dat hoeft echt niet pal voor of onder de wagen/toren. Maar ook niet ergens achterin het parcours. Wachten tot de voorzitter van de jury (aan de bel) naar je kijkt, dan netjes groeten. Hierna krijg je de bel, dan spring je in galop aan, rijdt een rustige volte en daarna netjes op hindernis 1 aan. Denk er wel om dat je met die volte niet alvast over de startlijn gaat, want dan gaat je tijd al lopen. Als je er dan ook nog voor zorgt dat je er netjes uitziet, je paard keurig verzorgd en schoon is, een heel en schoon harnachement gebruikt kan er niet veel meer mis gaan voor een goed cijfer. Dan heb je echt een hoog cijfer voor "binnenkomen, halthouden en groeten". die telt maar 1x, en de andere 2 cijfers tellen 3x, maar als je voor die eerste alvast een 9 haalt, heb je die maar staan!!

maar dan was het sspringen weer wat minder
als de dressuur voor mekaar is is het ook wat makkelijker
anders had ik niet gewonnen
vlooiebaal schreef:Wat maakt het nou uit of je B dressuur rijdt of M voor je stijlpunten, springen is iets heel anders en als het goed is zit je ook anders.
Ik was vroeger een B dressuur ruiter maar haalde meestal de hoogste stijlpunten met springen, terwijl met de dressuur mijn punten voor houding en zit drama waren. Commetaar van 1 jury "jij bent zeker meer van het springen meissie" ik was toen 11
Ook zijn er mensen die alleen maar springen maar als ze zouden willen ook ver in de dressuur zouden kunnen komen.

vlooiebaal schreef:Wat maakt het nou uit of je B dressuur rijdt of M voor je stijlpunten, springen is iets heel anders en als het goed is zit je ook anders.
Ik was vroeger een B dressuur ruiter maar haalde meestal de hoogste stijlpunten met springen, terwijl met de dressuur mijn punten voor houding en zit drama waren. Commetaar van 1 jury "jij bent zeker meer van het springen meissie" ik was toen 11
Ook zijn er mensen die alleen maar springen maar als ze zouden willen ook ver in de dressuur zouden kunnen komen.
Cisss schreef:vlooiebaal schreef:Wat maakt het nou uit of je B dressuur rijdt of M voor je stijlpunten, springen is iets heel anders en als het goed is zit je ook anders.
Hier ben ik it niet mee eens..
Als je hoger in de dressuur bent heb je je pony veel beter in de hand.
De meeste pony's worden nogal wat heet in it parcour.
Ik mocht pas gaan springen van mijn moeder als ik L2 was!![]()
Dat vond ik zelf wat minder, maar achteraf is it wel goed gweest, want moet em nu nog heel erg tegen houden:P
xxjess
.
.
,, en bedankt voor de tips !! en iedereen heeft een eigen mening dus
!! _Lorette_ schreef:vlooiebaal schreef:Wat maakt het nou uit of je B dressuur rijdt of M voor je stijlpunten, springen is iets heel anders en als het goed is zit je ook anders.
Vat jij mijn bericht nu verkeerd op? Ik heb mijn pony netjes aan elkaar lopen. Ik race niet in het rond, iets wat ik nog niet zo heel lang geleden nog vreselijk deed. Ze loopt zowat een dresuurproef weg tussen de hindernissen. Ik kan 9 van de 10 keer boven de sprong changeren en als het op wedstrijd even niet lukt, dan maak ik een zo net mogelijke overgang om vervolgens in de goede galop aan te springen.
Daardoor krijg ik hoge stijlpunten. Als je de pony dressuurmatig goed voor elkaar hebt is dat makkelijk. Of dat nou B of Z2 is maakt niet uit, maar over het algemeen kun je het verschil toch goed zien.

Scum schreef:Ik snap wel wat ze bedoelt. M.n. bij de paarden zie ik weleens ruiters rondrijden in het parcours waaraan ik meteen zie dat het 'dressuurmutsen' zijn. Je ziet het omdat hun houding gewoon meer dressuurmatig is en ze 'regelen' ook vaak iets meer in het parcours. Of in ieder geval zijn hun hulpen zichtbaarder dan bij de typische springruiters.
Niet dat ik dat afkraak; ik kan het alleen maar aanmoedigen dat ze gaan springen en niet alleen maar dressuur rijden. Ben er zelf ook zoeen
De ruiters die op die manier rijden krijgen daardoor ook vaak lagere stijlpunten dan de springruiters die veel gemakkelijker zo'n parcours rond rijden.
Ik reageerde alleen zo, omdat het mijn mening helemaal niet is.
Ik vind niet dat alles als een Z1 ruiter door een parcours moet rijden of wat dan verondersteld werd als mijn mening zijnde. Helemaal niet. Ik hobbel met springen nog mijn laatste maandjes rond bij de poonies, dus ik weet niet hoe het bij de paarden is. Bij de pony's zijn vaak nog erg jonge kinderen die in de B rondrijden. Als je dan als 17,5 jarige M2 combinatie tussen de 9 jarige B ruitertjes komt, dan zie je het verschil zeker wel. En dát zei ik alleen maar.
Dit zal echter bij de paarden een heel ander verhaal zijn. Dat snap ik en ik vind het ook erg aannemelijk.