helppppp!! eigen pony als ouders gescheiden zijn!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rachaell

helppppp!! eigen pony als ouders gescheiden zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 17:36

heeeyy!
Ik wilde wat vragen/weten.Tong uitsteken
ik wil graag een eigen Arabisch Volbloed kopen.. Maar mijn ouders zijn gescheiden en ik woon bij mijn moeder.. Mijn vader woont in Singapore.
Mijn moeder vind het te duur als ze het alleen moet doen maar ze kan het toch ook samen met mijn vader doen? dat die bijvoorbeeld elke maand een bedrag stort om mijn pony te onderhouden? *ze hebben nog wel contact met elkaar*
En.. hoe krijg ik haar dan zo ver dat ze het uiteindelijk doet? Want zelf wil ze het niet omdat ze zegt dat het gewoon niet kan met het geld. Maar ik heb het ongeveer uitgerekent en dan is het per persoon ongeveer 300 euro per maand.. volgends mij verdient ze wel genoeg om dat te betalen Knipoog

nou k hoop dat jullie wat tips hiervoor hebben of dat jullie zelf gescheiden ouders hebben en een eigen pony willen/hebben!
groetjes rachael

Nettieejj

Re: helppppp!! eigen pony als ouders gescheiden zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:38

Mijn ouders zijn gescheiden en ze doen het zo: Ze hebben de pony samen gekocht, en mama betaald de stalling + hoefsmid, en verzorging-spu7l ( nieuw hoofdstel enz. ) en papa doet de vetinaire kosten! En het gaat heel goed! Lachen

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:39

600 euro voor een paard per maand ??????? Waar zet je het paard neer dan in een stal met goud??

Sorry maar zelfs een hele goede pensionstalling is geen 600 euro per maand.

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:40

dat dacht ik ook al... Maar misschien rekent ze er iedere maand dierenartskosten bij ofzo...

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:41

Er zijn ook andere kosten verbonden aan een paard buiten stalling sundance Knipoog

Zorg wel dat je nog genoeg overhoud voor eventueel onverwachte kosten!

Als dat er is zie denk ik wel dat het gaat lukken

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:43

Hee!
Misschien dat er meer mensen reageren als je dit topic in bijvb. Paardenpraat zet? Verder zijn er al heel veel van dit soort topics, gebruik de zoekfunctie anders even!

Maar als 'antwoord'; een paard is duur. Punt.
Als je moeder het TE duur vindt is het misschien een oplossing om hulp van je vader te vragen, maar houd rekening met onvoorziene kosten! (als je pony opeens ziek wordt etc..)

Verder, ben je wel helemaal klaar voor een eigen pony? Misschien dat je moeder bang is dat je er nog niet klaar voor bent ? (Ik heb even in je profiel gespiekt en je rijdt 8 jaar. Hoelang heb je die verzorgpony al? En heb je genoeg tijd voor een eigen pony?)

Ik denk dat als je het echt graag wilt dat je dan alle punten even op een rijtje moet zetten. Zowel de kosten als de tijd en de dingen die je misschien moet opgeven als je een eigen pony wilt..

Hoop dat je hier wat aan hebt, ietwat vaag verhaal. Ik zit een beetje in het zelfde schuitje...

Voor vragen; pm!

x Bonaire!
ps. niet gecontroleerd op typefoutjes..

KiWiKo

lieffie, jij kan wel vinden dat je moeder genoeg verdient....... maar vergeet niet dat jij als persoontje je moeder ook veel geld kost? eten, drinken, schoolgeld, verzekeringen, kleding, en dan zijn we nog lang niet uit opgenoemd......

Mir89

Mijn vader is ongeveer per maand 250 euro kwijt, en dan eens in de 2 maanden hoefsmid.. Maar je kan natuurlijk ook wel eens onverwachte kosten moeten maken.. maar 600 in de maand is nog al veel..

sundance11

dat snap ik ook wel maar ik me niet voorstellen dat je 600 euro per maand kwijt bent voor een paard.
Ik heb mijn paard thuis staan en ben nog geen 150 euro per maand kwijt.
Maar goed daa gaat het hier niet over.
Ik zou het goed overleggen, maar persoonlijk vind ik 300 euro p/p van een ouder wel erg duur om een paard te moeten onderhouden van zijn/haar kind.

Ik zie net in je profiel dat je 14 bent, ik zeg niet dat je te jong bent hoor. Mara uit je profiel begrijp ik dat je op een manege rijd. Misschien een idee om eerst een leuke verzorgpony te zoeken. Bedenk wel dat een eigen paard ook een hoop verantwoording met zich mee brengt. Is je paard erg ziek kan je moeder / vader dan ook altijd voor alle kosten op draaien???

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:46

ik ben dat wel gemiddeld kwijt hoor Lachen Lachen zo met va en smit, lessen en alle dingen die ik koop voor hem......

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:47

ik zeg ook niet dat het niet kan, maar vind het nog al wat om dat op te brengen omdat je kind perce ene paard wil. kan naar mijn idee een stuk goedkoper.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:50

Je zit al snel aan de 600 hoor Haha! zeker als je het ook leuk vind om eens een setje of wat duurdere dekens koopt, lessen, wedstrijden en wellicht is het inclusief kosten die zij maakt voor rijkleding... en het is beter om rekening te houden met hoge kosten die dan lager uitvallen dan andersom Knipoog
Stalling is omgeving randstad ook vaak veel duurder.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:50

ik vind het nogal egoistisch van je om je moeder een paard op te dringen. Werk jij voor het geld voor je paard. Nee dat doet je moeder. En net als Kiwiko al zegt is ze al veel aan je kwijt per maand (zonder dat jij dat weet) en hoe kan jij bepalen of je moeder wel genoeg verdient. Denk niet dat ze haar financien met jou bespreekt.

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:51

Stalling randstad (den haag) is vaak rond de 300 euro..

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:53

Misschien is bijrijden van een paard iets voor je?

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 17:53

Ik reken echt alles mee dus per maand is het ook echt niet 600 euro. Ik nam het een beetje breed, ongeveer berekend..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:53

Bonaire schreef:

ik betaal 370 euries elke maand joh! Lachen

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 17:54

Ik heb een verzorg pony ben ik ook heel blij mee maar mijn vader heeft mij vroeger altijd dingen beloofd dat als ik 12 werd een eigen pony kreeg. Is nog niets van gekomen..

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:55

KiWiKo schreef:
Bonaire schreef:

ik betaal 370 euries elke maand joh! Lachen

370? of 270?

(En ik maar denken dat die stallen bij delft/schipluiden goedkoper waren..)

horse_adorer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:55

sundance11 schreef:
600 euro voor een paard per maand ??????? Waar zet je het paard neer dan in een stal met goud??

Sorry maar zelfs een hele goede pensionstalling is geen 600 euro per maand.

Ik betaal wel minstens 600 per maand voor een paard, maar dan heb je ook wel goede verzorging voor het paard. Kan inderdaad ook goedkoper.

Je kan inderdaad afspreken dat je moeder de spullen betaalt en je vader de stalling en dierenarts kosten. Of als je moeder echt niet wil betalen, dat je vader stalling en alles betaalt, maar je moeder een beetje geld opzij legt per maand zodat als er wat is met de pony dat je de dierenarts van die kosten betaalt. Succes er mee.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:56

370 lief Lachen Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:56

Rachaell schreef:
Ik heb een verzorg pony ben ik ook heel blij mee maar mijn vader heeft mij vroeger altijd dingen beloofd dat als ik 12 werd een eigen pony kreeg. Is nog niets van gekomen..

belofttes maakt schuld. Nog steeds vind ik niet dat je nu mag doordrammen voor een eigen pony. Je ma moet ook nog later je studie betalen. Dus je kan denk ik kiezen. Pony en voor de rest van je leven in een supermarkt werken of studie en een goede baan krijgen.

melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:57

my ouders zijn ook gescheiden, Ik heb zelf 3 pony's

Megane

Tsja.. als je moeder het te duur vind en het dus niet wil dan kun je het haar natuurlijk niet opdringen...
ik vind 600 ook nogal duur:P
ik kom op een totaalbedrag uit per maand van 317 (+hoefsmid en 50,- dierenarts kosten terwijl die bijna nooit hoeft te komen+les kosten en ongeveer 50 .- aan andere dingen)
de stal waar rocky staat is dan natuurlijk ook niet duur...

ps: wat een bedragen worden er genoemd Bloos mijn pony zou allang weg zijn als de stal zo duur is Tong uitsteken

Kieffer

Wat al gezegd is, buiten alle kosten om, wíl je moeder dat geld wel aan een paard besteden? Je moeder werkt er voor, jij niet, dus ze heeft al het recht om dat geld zelf te besteden. Een kind kost al veel, kleren, school, hobby's, boodschappen, feestje hier, uitje daar.
Verder ben je 14 jaar, je gaat waarschijnlijk naar school, heb je er wel genoeg tijd voor?
Zoek een paardje dat je wat vaker bij kan rijden, of ga wat vaker helpen op de manege ofzo? Maar het geld op deze manier uit de portemonnee van je moeder kijken vind ik een beetje raar. Ik ken maar heel weinig (om eerlijk te zijn géén) 14 jarige die de portemonnee van zijn/haar moeder zo goed kent om te weten wat ze kan missen.