wat zouden jullie doen... pure dierenmishandeling!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smarty

wat zouden jullie doen... pure dierenmishandeling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 19:48

Dit soort mensen bestaat echt blijkbaar... ik ben dus echt woedend he... het volgende,
Ik heb een anderhalve maand geleden mijn lieve ruin verkocht aan de familie ***. uit Eersel noord brabant, (hoe toepasselijk ook nog familie van een slager)(grote familie) Laat ik haar even janette noemen
Hij was elf jaar, uitstekend in conditie, hoefjes nog netjes gedaan, en omdat ik voor het dier het beste wilde, vroeg ik aan die K@t lui ook nog eens een symbolisch bedrag, omdat ik de verzekering kreeg dat hij helemaal haar droom paardje was, en een leven zou krijgen als een prins!
Bovendien, omdat ik persee wilde dat hij een goed huis kreeg, had ik toegezegd, dat ik, als het niet zou werken, ik hem direkt terug zou nemen, en dat bedrag zou terug betalen... zo gehecht ben ik aan dat dier!
3 weken lang, is die K@t bij mij gekomen om met die ruin wat te rijden, te zien of het klikte etc.
Nou die K@t kon niet wachten tot ie mee naar huis kon...
De dag dat ze haar eigen paard had verkocht, kwam ze al jankend aan, en het rot moment (dat blijft het altijd) voor mij brak aan, om de ruin dan mee te geven...
Ik had gezegd, dat als er iets niet zou lukken, ze altijd even langs kon komen, aangezien ik op 2 minuten rijden afstand zat.
Mij deed het toch te veel om daar dan dagelijks op de stoep te gaan staan, en ik wilde ook dat hij aan haar zou hechten.
niets heb ik gehoord, dus ik nam aan dat alles goed was... Tot ze na een maand ongeveer langs kwam, en vertelde dat hij zo veranderd was, alles was dan bij mij zo goed en fijn geweest en nu was hij moeilijk geworden etc. ze had hem moeten ontwormen, terwijl ik hem met spuit door veearts net voor hij vertrok had laten ontwormen zelf, want hij zat onder de wormen.... Ik zei direkt breng maar terug, direkt dan.
Maar na wat vage verhalen, kon ze hem niet missen en het was toch wel een gaaf paard etc etc, terloops vroeg ze wel nog, of ik zijn paspoort, wat ik destijds even misplaatst had, en dus niet erbij had gegeven, zo snel mogelijk kon brengen....
Heel terecht dacht ik, en omdat ik het nog moeilijk vond om daar langs te gaan is mijn vriend dat paspoort gaan brengen, en heeft alleen in de verte mijn ruin op stal zien staan.
Mijn vriend had nogmaals aangedrongen, dat als het niet ging, ze hem terug moest brengen... Nee, ze zou en moest het nog proberen want hij was toch zo lief...
Een dag later staat hij op marktplaats, voor een flink bedrag... Ok dat is wrang, maar goed heel nuchter gezien, als je een paard verkoopt heeft de koper de beslissing wat te doen ermee, hoewel ik in dit geval toch eigenlijk vind dat aangezien het een symbolisch bedrag ook betrof, en aanbod om hem terug te nemen, zelfs na anderhalve maand, dit dus een rot streek is, maar goed.
Op de advertentie stond hij in mijn bak met haar erop.... ik voelde dat er iets flink mis zat, en eiste van marktplaats dat ze mijn foto's eraf haalden, want ik wil gewoon niet geassocieerd worden met zulke jankers en oneerlijke blijkbaar gewoon op geld uitzijnde handelaren...
Ik denk dat ze goed geschrokken was van marktplaats, die gelijk reageerden, en jankend stond ze de volgende ochtend aan de poort...
Hij was zo door gedraaid... (ik voelde dat ik dit gesprek op moest nemen, dus ik had de memo functie op mijn gsm aangezet!!!!!!!!) en tja ze moest hem wel terug brengen, of ik me dan nog aan de afspraak zou houden etc etc... Ik zat alleen maar kippevel te krijgen en zeker nadat ze zei " ik ben wel gelijk weg hoor want ik kan het niet aan als ik hem moet achter laten..." Ze had hem ook nog "flink" moeten pakken, omdat hij levensgevaarlijk werd....
even een foto, (oh ja hij mocht niet op de wei omdat hij zou slaan naar een merrie die ze hadden, terwijl hij nu met 3 merries staat, of liever ehh verblijft dan...
[b]voor[b]
Afbeelding
[b]na[b]
Afbeelding
...
Voor dat ik de hele omvang kon zien, was de vogel idd al gevlogen met geld natuurlijk, en toen ik de schade eens opnam en vroeg, per gsm, of ze dit normaal vond, kreeg ik te horen, Ziet hij er slecht uit dan?????
Op de foto is het misschien niet al te goed te zien, maar zijn ribben steken eruit!!!!! Ik heb de veearts erbij gehaald, de smit... beide kenden het paard en waren geshockeerd over hoe dit dier er aan toe was!!!!!
Hij wankeld op zijn benen, zijn knieen zitten vol vocht, hij heeft een bot splinter bij zijn oog, van zijn oogkas, bevestigd dat het door een stomp voorwerp is ontstaan, te zien aan weefsel er om heen, en de aftekening van een brede streep op zijn hoofd (was het halster volgens die K@T) hij is spierbevangen, (NIET doordat hij bij mij opeens wel eten kreeg, ik ben daar heel voorzichtig in, en ook alleen maar aan de hand mee rond gestapt, of wat er voor door moest gaan), hij had de nagels van zijn ijzer zo scheef zitten dat hij zijn andere voet helemaal open gehaald had, al enkele dagen, zo te zien. (ik heb zelf dat ijzer eraf gerukt, zo wanhopig was ik) Hij is beurs over heel zijn lijf, en heeft nu een partij verlatings angst naar mij toe!
Mijn eerste instinct zegt dat ik die helemaal murf wil slaan die rotte K@T, maar ik vraag me af of iemand een beter idee heeft om zoiets af te straffen...
Zouden jullie dit accepteren... Veearts kosten verhalen, dat kan ik natuurlijk ook schudden he... Maar ik kan dit niet over mijn kant laten gaan!
ideeen welkom!
Laatst bijgewerkt door Cer op 28-05-07 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam verwijdert

Susanne

Re: wat zouden jullie doen... pure dierenmishandeling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:14

Jeetje, wat heftig!
Wat een rotmeid idd, zoiets dóe je toch niet.
Ik heb geen idee wat je eraan moet doen, voor de rechter slepen win je toch niet denk ik.

Maar dit is idd niet niks wat ze je geflikt heeft!
Succes iig, en ik blijf dit topic even volgen.

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 20:21

Ja zo bedoel ik het ook meer, wat kun je nog, het is toch schande dat je, met bewijs nota bene, niets wettelijk gezien kan bijna?
oh mocht je een kruisje zien, op de plaats van de foto, dan moet je even rechts klikken en de url even kopieeren...
(Ook nog een leuke reaktie... ze snapte er niks van, ze had hem als haar kindje behandeld....aangifte wegens kindermishandeling dan of zo???!!!)

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:55

Je kan haar aanklagen, maar ik vermoed niet dat daar veel uit komt. Het kost je alleen maar een hoop geld en dat kan je wel gebruiken aan het opknappen van je diertje. Het is ongehoord! Zorg er maar voor dat veel mensen haar kennen van naam en wat ze doet met de paarden, dan kan je in ieder geval andere mensen behoeden voor zo'n vergissing. Sterkte met je diertje, hij is nu weer in goede handen en ik hoop dat ie gauw opknapt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:58

Nee idd Smarty, je kúnt niets doen.
De foto's doen het niet maar ik zal de url even kopieren. Lachen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:00

Ik heb de foto's nu gezien, jemig, dat is niet niks.
Dat is gewoon vreselijk om je pony zo te zien!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:24

ik zou in ieder geval de DA vragen een rapportje voor je te schrijven en dat onder haar neus drukken. misschien dat ze ervan schrikt, maar meer kan je ook niet doen. verder kan je je best doen dat mensen ervan weten, en dus geen paard daar naartoe verkopen. helaas is dat alles. wens hem maar sterkte...

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 23:08

Ik heb ook zoiets mee gemaakt, mijn shet werdt ook niet goed behandelt en ik had de zelfde afsrpaken. maar toen ik hoorde dat hij te koop stond ben ik erheen gegaan.. die dag erna was hij verkocht en ik zoek hem nogsteeds. Je kan zo weinig tot niets doen. Heel veel sterkte.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 23:20

Jeetje zeg... Is dat schele? (ik weet zijn echte naam niet meer Schijnheilig ) wat is die veranderd zeg...
Ik hoop dat je nu wel een goed thuis voor hem vind, of houd je hem nu?

SouterQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:18

jezus wat erg ik zou echt boos wezen gvd en al de schade laten vergoeden door haar domwijf:S:S dat zulke mensen bestaan

Lieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:02

wat bestaan er toch domme mensen in de wereld Boos!

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 07:59

jeetje smarty, dat is geen kattepis!!! Boos! hopen dat hij er snel weer bovenop is! Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:07

jeumig wat een verhaal.
je mag echt blij zijn dat hij weer bij jou op stal staat, die lui laat die maar gewoon lopen, is triest dat het bestaat maar je doet er niks aan.
gewoon goed voor je paardje zorgen nu, das alles wat je kan.
sterkte hiermee en ik hoop voor je dat je toch nog een geschikte plek voor hem vind als hij er weer bovenop is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:15

De foto's doen het niet.
Hebben die mensen een hekel aan jouw of hebben ze echt geen verstand van paarden? Hoe zijn de andere paarden daar er aan toe?

Laat de DA inderdaad een rapport opmaken en neem contact op met de dierenbescherming, misschien kan die wat meer opletten. De dierenbescherming heeft ook vaak een fonds voor DA kosten voor speciale gevallen, misschien kan je daaruit je kosten vergoed krijgen gezien de omstandigheden?

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:19

Uit je verhaal maak ik inderdaad op dat het niet fris is wat ze gedaan hebben.
Maar door je onduidelijke 2e foto wordt je verhaal een beetje teniet gedaan.
Op die foto zie ik namelijk niets anders dan een pony in het donker die wat magerder is.
Misschien is het verstandig om een goede foto bij daglicht te plaatsen.

Heel veel sterkte in ieder geval met het opknappen van je pony

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:20

Kan de foto's niet zien en dat url kopieeren snap ik niet (ben niet zo'n computerdeskundige),
maar aan de reakties van de andere kan ik merken dat het niet misselijk is.
Ik zou inderdaad proberen de veearts en hoefsmid kosten op haar te verhalen, maar dat zal wel veel problemen opleveren. Hopelijk knapt je paardje weer snel op onder jou goede zorgen....

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:34

ik zou toch aangifte doen. niet normaal dit.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:49

ik kan de foto´s ook niet zien.
tjonge jonge wat een lui, tja daarom gaat er denk ik bij mij nooit een paard (lees dier) weg, Ik heb altijd het idee dat niemand zo goed voor ze zorgt als ikzelf. Ik moet er niet aan denken een dier te verkopen, ben veel te bang dat ze in verkeerde handen vallen.
Maar ja ik denk dat jij in dit geval er weinig aan kunt doen, in ieder geval heb je je paardje weer terug.

Daantjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:08

jeetje wat erg zeg! Ik kan de foto's helaas ook niet zien maar ik zou er zeker werk van gaan maken dan heb je het in ieder geval geprobeerd

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:20

Zou je de foto's zichtbaar kunnen plaatsen? Als ik de url plak met de juiste codes doet hij het bij mij ook niet.

Maar wat ik vaak hoor is dat mensen wl mondelinge afspraken maken, maar bij de koop geen contract opstellen en handtekeningen zetten. Zo zit je met meer zekerheid.
Ik vind het echt een rotverhaal, maar het wordt denk ik zeer moeilijk om de schade op haar te kunnen verhalen/
Ik trek partij voor jou absoluut. Maar het is altijd zo moeilijk de slechteriken op hun nummer te zetten.

Succes in ieder geval Ach gut

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:27

Ik zie je foto's ook niet.

Ik zou wel aangifte doen, wellicht dat je je rechtsbijstand kan inschakelen, maar of het veel zal uithalen.

Jeetje zeg daar gaat je vertrouwen in de mensheid weer eens. Hoe kan een mens een dier dit toch aan doen !?!?!?!?

Heel veel sterkte !!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:32

Het is rot, maar de enige mens die je kunt vertrouwen ben jezelf, ik heb gelukkig niet zoiets ergs als dit meegemaakt maar ben ondertussen al zoveel keer op mijn bek gegaan met het vertrouwen van mensen... Het is gewoon zo oneerlijk, zelf zou je nooit zoiets doen maar een ander doet het met het grootste gemak jou wel aan..en dat arme dier..

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:32

Kan de foto's niet zien.
Maar je hebt geen poot om op te staan.
Jij hebt je paard verkocht. Tegen welke prijs marktwaarde of een symbolisch bedrag maakt daarbij niet uit.

Dat marktplaats de advertentie weghaalt op jouw verzoek is dus vreemd want het is jouw paard niet meer maar haar paard. Jij hebt het immers verkocht.

Zij vind het dan blijkbaar makkelijker om het paard aan jouw terg te verkopen. Jij gaat accoord met de terugkoop. Je kan zien hoe de conditie op dat moment is en je bent toch accoord gegaan dus geen enkele reden om kosten te gaan verhalen op hun.

Dat zei je paard in tussentijd slecht behandeld hebben is erg vervelend en daarvoor zouden ze zich moeten schamen maar de dierenbescherming er op afsturen heeft geen zin meer. Paard is immers al weer terug bij jou.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:53

1e foto http://image59.webshots.com/659/0/0/76/2245000760000877832KPQDKP_ph.jpg

2e foto http://image53.webshots.com/453/9/41/1/2870941010000877832jQwXkZ_ph.jpg

Ik denk dat je op de legale manier niet zoveel kan, dus als je haar af wil straffen dan zul je het recht in eigen hand moeten nemen. Niet dat dat een goed idee is, maar ik kan het me wel voorstellen, ik denk dat ik al meteen achter haar aan was gegaan om haar er van langs te geven. Niemand zou dit mij een van mijn dieren moeten flikken. Dan wordt ik echt furieus.

@ natasja; als je er rekening mee houdt dat er maar een maand (of 2) tijd tussen de 2 foto’s zit, dan kan je op zich wel concluderen dat het geen normale overgang is geweest. Of het door mishandeling komt of door wormen/ziekte o.i.d dat is niet vanaf een foto te beoordelen, maar dat dit een te hoog gewichtsverlies is geweest in zo’n korte tijd is toch wel heel duidelijk vast te stellen. Dus in principe bevestigt die foto het verhaal meer dan dat het onderuit gehaald wordt, zoals jij zegt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:57

Foto's doen het nog steeds niet. Wil ze wel nog zien, want ben nieuwsgierig.