Ik heb een anderhalve maand geleden mijn lieve ruin verkocht aan de familie ***. uit Eersel noord brabant, (hoe toepasselijk ook nog familie van een slager)(grote familie) Laat ik haar even janette noemen
Hij was elf jaar, uitstekend in conditie, hoefjes nog netjes gedaan, en omdat ik voor het dier het beste wilde, vroeg ik aan die K@t lui ook nog eens een symbolisch bedrag, omdat ik de verzekering kreeg dat hij helemaal haar droom paardje was, en een leven zou krijgen als een prins!
Bovendien, omdat ik persee wilde dat hij een goed huis kreeg, had ik toegezegd, dat ik, als het niet zou werken, ik hem direkt terug zou nemen, en dat bedrag zou terug betalen... zo gehecht ben ik aan dat dier!
3 weken lang, is die K@t bij mij gekomen om met die ruin wat te rijden, te zien of het klikte etc.
Nou die K@t kon niet wachten tot ie mee naar huis kon...
De dag dat ze haar eigen paard had verkocht, kwam ze al jankend aan, en het rot moment (dat blijft het altijd) voor mij brak aan, om de ruin dan mee te geven...
Ik had gezegd, dat als er iets niet zou lukken, ze altijd even langs kon komen, aangezien ik op 2 minuten rijden afstand zat.
Mij deed het toch te veel om daar dan dagelijks op de stoep te gaan staan, en ik wilde ook dat hij aan haar zou hechten.
niets heb ik gehoord, dus ik nam aan dat alles goed was... Tot ze na een maand ongeveer langs kwam, en vertelde dat hij zo veranderd was, alles was dan bij mij zo goed en fijn geweest en nu was hij moeilijk geworden etc. ze had hem moeten ontwormen, terwijl ik hem met spuit door veearts net voor hij vertrok had laten ontwormen zelf, want hij zat onder de wormen.... Ik zei direkt breng maar terug, direkt dan.
Maar na wat vage verhalen, kon ze hem niet missen en het was toch wel een gaaf paard etc etc, terloops vroeg ze wel nog, of ik zijn paspoort, wat ik destijds even misplaatst had, en dus niet erbij had gegeven, zo snel mogelijk kon brengen....
Heel terecht dacht ik, en omdat ik het nog moeilijk vond om daar langs te gaan is mijn vriend dat paspoort gaan brengen, en heeft alleen in de verte mijn ruin op stal zien staan.
Mijn vriend had nogmaals aangedrongen, dat als het niet ging, ze hem terug moest brengen... Nee, ze zou en moest het nog proberen want hij was toch zo lief...
Een dag later staat hij op marktplaats, voor een flink bedrag... Ok dat is wrang, maar goed heel nuchter gezien, als je een paard verkoopt heeft de koper de beslissing wat te doen ermee, hoewel ik in dit geval toch eigenlijk vind dat aangezien het een symbolisch bedrag ook betrof, en aanbod om hem terug te nemen, zelfs na anderhalve maand, dit dus een rot streek is, maar goed.
Op de advertentie stond hij in mijn bak met haar erop.... ik voelde dat er iets flink mis zat, en eiste van marktplaats dat ze mijn foto's eraf haalden, want ik wil gewoon niet geassocieerd worden met zulke jankers en oneerlijke blijkbaar gewoon op geld uitzijnde handelaren...
Ik denk dat ze goed geschrokken was van marktplaats, die gelijk reageerden, en jankend stond ze de volgende ochtend aan de poort...
Hij was zo door gedraaid... (ik voelde dat ik dit gesprek op moest nemen, dus ik had de memo functie op mijn gsm aangezet!!!!!!!!) en tja ze moest hem wel terug brengen, of ik me dan nog aan de afspraak zou houden etc etc... Ik zat alleen maar kippevel te krijgen en zeker nadat ze zei " ik ben wel gelijk weg hoor want ik kan het niet aan als ik hem moet achter laten..." Ze had hem ook nog "flink" moeten pakken, omdat hij levensgevaarlijk werd....
even een foto, (oh ja hij mocht niet op de wei omdat hij zou slaan naar een merrie die ze hadden, terwijl hij nu met 3 merries staat, of liever ehh verblijft dan...
[b]voor[b]

[b]na[b]

...
Voor dat ik de hele omvang kon zien, was de vogel idd al gevlogen met geld natuurlijk, en toen ik de schade eens opnam en vroeg, per gsm, of ze dit normaal vond, kreeg ik te horen, Ziet hij er slecht uit dan?????
Op de foto is het misschien niet al te goed te zien, maar zijn ribben steken eruit!!!!! Ik heb de veearts erbij gehaald, de smit... beide kenden het paard en waren geshockeerd over hoe dit dier er aan toe was!!!!!
Hij wankeld op zijn benen, zijn knieen zitten vol vocht, hij heeft een bot splinter bij zijn oog, van zijn oogkas, bevestigd dat het door een stomp voorwerp is ontstaan, te zien aan weefsel er om heen, en de aftekening van een brede streep op zijn hoofd (was het halster volgens die K@T) hij is spierbevangen, (NIET doordat hij bij mij opeens wel eten kreeg, ik ben daar heel voorzichtig in, en ook alleen maar aan de hand mee rond gestapt, of wat er voor door moest gaan), hij had de nagels van zijn ijzer zo scheef zitten dat hij zijn andere voet helemaal open gehaald had, al enkele dagen, zo te zien. (ik heb zelf dat ijzer eraf gerukt, zo wanhopig was ik) Hij is beurs over heel zijn lijf, en heeft nu een partij verlatings angst naar mij toe!
Mijn eerste instinct zegt dat ik die helemaal murf wil slaan die rotte K@T, maar ik vraag me af of iemand een beter idee heeft om zoiets af te straffen...
Zouden jullie dit accepteren... Veearts kosten verhalen, dat kan ik natuurlijk ook schudden he... Maar ik kan dit niet over mijn kant laten gaan!
ideeen welkom!

) wat is die veranderd zeg...