Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

crossmonster schreef:die zijn er wel, maar een goede manege geeft zijn paarden niet zonder begeleiding mee aan vreemde mensen
een manege die dat wel doet, is geen goede manege, en daar is de verzorging van de paarden ook naar.
een bokker die ik ken heeft dit ook laatst gedaan, mochten zonder begeleiding weg, paarden stonden er waardeloos bij, slecht tuigage, kleine stallen etc etc
! crossmonster schreef:er zijn ook maneges die met alleen jullie twee op stap gaan, is wellicht wat duurder, maar dan heb je zelf wel zeggenschap over wel of geen galop etc.
maneges die zonder begeleiding paarden meegeven, dat zou me verbazen als dat maneges zijn die de paarden goed verzorgen,
als ik een manege had, zou geen haar op mijn hoofd erover denken de paarden mee te geven aan mensen zonder een van mijn eigen mensen erbij
menina schreef:Ik ben laatst een weekendje naar Katwijk geweest met twee eigen paarden die we op een manege hebben gestald en daar huurden we ook twee paarden. We mochten zonder begeleiding rijden (maar misschien komt dat doordat ik met mensen mee was die er vaker zijn geweest) en het zag er goed uit.
) paarden huren zonder begeleiding
Meer info > pb
Libella schreef:Iemand nog suggesties in de buurt van Almere?
Ruitercentrum het fjordenpaard komt heel leuk over, heb alleen gekeken en het ligt helemaal bij Groningen!
Maar misschien vind je ook leuke adressen dichterbij

Moschino schreef:Ik heb laatst een strandrit gemaakt bij Manege Heemskerk. Da's wel in Noord-Holland, maar wel de moeite waard.
De manege vond ik er wel heel crap uitzien, beetje oud en vies, kleine vervallen stalletjes en zo.
Maar ze laten je gewoon zonder begeleiding weggaan, je mag naar het strand, of gewoon in de duinen blijven. Omgeving vond ik erg mooi!

Peperplant schreef:In barendrecht zit een mannetje met leuke, grote brave paarden.
Deze mag je huren voor buitenritten, wel moet je alles zelf doen, poetsen, zadelen enz.
Je kan leuk de omgeving van Barendrecht,Rhoon Hoekse Waard in trekken of gezellig langs de Oude Maas rijden.
De man heet Paul Bestebreurtje ( bijnaam Bandje Verstandje)hij heeft een bdrijf in autobanden en materialen.
De paarden zijn echt betrouwbaar, je ziet ze zelfs met kleine meiden erop door het centrum van Barendrecht heen trekken, dus geen zorgen.
Bandje Verstandje
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt?
Je mag in ieder geval zonder begeleiding rijden, zolang je die beestjes niet helemaal dood rijdt dan tenminste, hij gaat er wel vanuit dat je zorgzaam met die dieren omgaat.
Groetjes Peperplant
B10 schreef:weet niet of je zoiets bedoeld maar kijk maar eens op mijn site,gewoon lekker met z'n tweetjes op jouw tempo!!!
Wie weet tot horens!!!
vluggejip schreef:B10 schreef:weet niet of je zoiets bedoeld maar kijk maar eens op mijn site,gewoon lekker met z'n tweetjes op jouw tempo!!!
Wie weet tot horens!!!
ben je je wel bewust als er iets gebeurt dat je altijd aansprakelijk blijft omdat jij de eigenaar van de paarden bent.