peesbeschermers in de wei?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

peesbeschermers in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:57

Eigenlijk ben ik er niet zo voor maar mijn 4 jarige komt bijna dagelijks 'gewond' uit de wei.
Van top tot teen onder de beschadigingen.

Hij is meestal aan het ravotten met een ander en daardoor komt er weleens wat haar los. Voor mij geen probleem overigens laat hem maar spelen.

Maar ooit in de lompigheid beschadigd hij ook zijn been, en dan het vaakst zijn voorbeen aan de onderkant.

Nu kreeg ik het advies peesbeschermers in de wei aan te doen omdat we anders ooit echte problemen zullen gaan krijgen.

Appart in de wei is geen oplossing, dan zorgt ie zelf wel dat ie bij een ander komt te staan. Hij staat nu in een groep met 10 wat prima voor hem is.

Wat voor peesbeschermers gebruiken jullie?
Hoe lang buiten met peesbeschermers?
Waarom wel, waarom niet?

momenteel zet ik hem een uurtje of 3 buiten met een paar Eskadron Flexisoft peesbeschermers.

Lancome

Re: peesbeschermers in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:18

Ik doe nooit langdurig peesbeschermers om. Ik heb dat ooit eens gedaan en heb daar nu door de wrijving en hittevorming beschadigingen aan de voorbenen aan over gehouden waar nu wit haar op groeit. Echt zonde.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:20

Die van ons gaan wel met peesjes het land in!

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:21

gewoon simpele schone peekappeen van br ofso.. wel schoon!

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:21

Die van mij ook hoor,
als je goede hebt die goed passen is dat geen probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:23

Jeskoo schreef:
Ik doe nooit langdurig peesbeschermers om. Ik heb dat ooit eens gedaan en heb daar nu door de wrijving en hittevorming beschadigingen aan de voorbenen aan over gehouden waar nu wit haar op groeit. Echt zonde.

aan zulke dingen heb ik ook gedacht, maar hij moet dus....

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:30

3 in 1 beschermers zijn zachter en veroorzaken minder snel drukkingen. en het beschermt net zo goed als een peesbeschermer, ondanks dat er geen kunststof kap overheen zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 23:03

ik ga het denk ik eerst eens met peesbeschermers proberen. Met een dagtocht loopt ie ook meer als 3 uur met peesbeschermers aan.

Heb goede van Eskadron dus kijk het even aan.

lexsus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:07

Peesbeschermers (Eskadron) en springschoenen. Ik spuit de benen van ons paard wel altijd af voordat hij terug op stal gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:10

Een uurtje of 3 zou ik nog wel durven..maar dat zou voor mij toch wel de max zijn Ja

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:11

op de site van de paardendrogist staan een aantal beschermers speciaal voor op de wei, die mogen ook 10 uur omblijven en gaan dus niet gloeien, ik ben zelf ook aan het kijken, mijn paard is ook zo'n idioot in de wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:26

@ sjorsie, ik heb net op de paardedrogist gekeken.
Vind het niet echt optimale dingen zo tot op de hoef!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:27

het heeft meer met het materiaal te maken denk ik, al vind ik ze ook wat lang

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 18:00

Ik heb ook een keer zo'n topic geopend, en kreeg toen de meest &*&(*)$%# reacties naar me toe geworpen. Mijn wedstrijd paard kan zichzelf ook niet altijd heel houden op de wei/paddock. Dus gaat zij ingepakt naar buiten. Ik doe nu gewoon BR peesbeschermers, strijklappen en springschoenen om. Ben wel nog steeds op zoek naar beschermers die de hele dag om zouden kunnen blijven. Ik houd dit topic dus ook even in de gaten Knipoog

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 19:01

Een paard wat bij ons op stal stond kon ook niet zo goed alleen in de wei staan. Als wij dan met de pony weg gingen stond hij alleen. Dan ging het paard zich ontzettend druk lopen maken en ook op zijn eigen benen lopen. Daarom deden we bij hem ook peesbeschermers om op t land (geloof ook gewone peesjes van Eskadron). Ik denk zelf dat het niet zo heel erg veel kwaad kan als hij maar niet 24 uur per dag met peesbeschermers om staat. Ik denk dat je paard beter met beschermers om kan laten staan dan dat hij zijn eigen benen helemaal naar de vernieling helpt, daar schiet je ook niets mee op.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:11

heee von! mijne krijgt die dingen van eskadron aan als ze op de wei of in de bak gaat, deze: Afbeelding ik heb ze zo met springschoenen en die zijn echt super!!!

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:13

Dit lijken mij wel heel geschikte beschermers.

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:17

Jeskoo schreef:

Ja ik heb hetzelfde, iemand is ze een keer vergeten af te doen bij krum. En toen heeft ze dus de hele nacht met gestaan. En nu groeit er op elk voorbeen een stukje wit haar. (net als bij een drukplek) Ik gebruik zowieso bijna nooit peesbeschermers. Alleen met springen, of heel fanatiek dressuur Knipoog

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:58

Mijn paard heeft (bijna) altijd peesbeschermers om in de wei. Hij kan ook behoorlijk wild zijn op de wei, en om te voorkomen dat hij zich bezeerd doe ik ze om. Wel komt mijn paard door zijn verschrikkelijke zomerexzeem niet langer dan 45 min op de wei, en dan ongeveer 4 keer per week.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 22:09

Kliko schreef:
Mijn paard heeft (bijna) altijd peesbeschermers om in de wei. Hij kan ook behoorlijk wild zijn op de wei, en om te voorkomen dat hij zich bezeerd doe ik ze om. Wel komt mijn paard door zijn verschrikkelijke zomerexzeem niet langer dan 45 min op de wei, en dan ongeveer 4 keer per week.

het spijt me vreselijk, maar ik vind het niet raar dat een paard uit zijn dak gaat als hij 4!!! keer per week 45 min. op het land komt... een eczeemdeken schermt het paard nog beter af dan een stal, dus dat zou een oplossing kunnen zijn.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 22:58

De beschermers van hierboven zien er wel comfortabel uit.
Liever zonder natuurlijk, maar op blessures zit je ook niet te wachten.
Ik neem aan, dat naarmate je paard wat ouder en volwassener wordt, hij wel voorzichtiger zal zijn Lachen

@Kliko: ik vind niet dat je dat kunt maken tegenover je paard. Dat is verschrikkelijk weinig, dus ja, ik vind dat zielig.
eczeemdekens zijn er tegenwoordig goed te vinden, dat is dan wel even een aankoop, maar je doet je paard er wel een plezier mee.
Geen wonder dat je paard uit zn dak gaat!

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 09:34

mijn paard gaat meestal ook met peesbeschermers de wei op, want hij kan ook ardig uit zijn dak gaan tijdens het spelen.

ik heb meestal de peesbeschermers van harry's horse om met strijklappen. wel de air, want die laten ook lucht binnen en dit zijn de enige beschermers (van de die ik heb) waar zijn benen niet onder gaan zweten. ook zijn ze niet erg strak (de harde buitenkant is heel bewegelijk) en als je dan ook het klitteband niet te strak doet, heb je bijna geen kans op witte haartjes.

om het te proberen kan je ook eerst met verschillende beenbeschermers gaan rijden, en na het rijden kijken bij welke hij niet zweet eronder.

alexriderfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 09:42

Het zou geen kwaad moeten doen
maar hou ze wel schoon
er komen snel schimmel infecties van als een paard deze langdurig omheeft met het risico dat er vuil tussen komt

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 09:46

Het zou mooi zijn als paarden naarmate ze ouder worden rustiger worden, is helaas niet altijd zo Knipoog
Mijn merrie van 11 is gewoon ontzettend lomp en zit altijd onder de wondjes.
Doe geen peesbeschermers om overigens.

alexriderfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:55

Ligt inderdaad ook geheel aan het paard