"probleem paardenverzekering"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manfredie

"probleem paardenverzekering"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 12:06

Mijn paard manfred blijkt heet op de hoefkatrol te zijn, dit kan voor ernstige problemen zorgen heb ik begrepen. Nu is het zo dat dit niet gedekt wordt door de verzekering, dit houdt dus in als het echt voor problemen gaat zorgen ik niet alleen me paardje kwijt ben maar ook me spaarcenten!!
Ik was voorheen verzekerd bij interpolis wat nu equine risk heeft overgenomen.

wie zit er in zo'n zelfde situatie of heeft dit meegemaakt en kan mij hier tips over geven. Alle tips klein of groot zijn van harte welkom.

natasja

MarchaL

Re: "probleem paardenverzekering"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:40

Allereerst wil ik je natuurlijk sterkte en succes wensen met je paard.

manfredie schreef:
Nu is het zo dat dit niet gedekt wordt door de verzekering, dit houdt dus in als het echt voor problemen gaat zorgen ik niet alleen me paardje kwijt ben maar ook me spaarcenten!!
Ik was voorheen verzekerd bij interpolis wat nu equine risk heeft overgenomen.

Hoe ben je verzekerd? Basis of uitgebreid, incl. va kosten of niet (etc)?

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 19:13

Hangt ervanaf hoe je verzekert bent, ik zat ook bij interpolis, als je uitgebreid verzekert bent met veterinaire kosten is er niks aan de hand, dan wordt het gedekt. Mijn 1 e paard had dit ook nl

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:15

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 11:10

Ik ben standaard verzekerd ...helaas.. Huilen er zit gewoon niets anders op ik kan mijn paard niet uitgebreid verzekeren..dat kon vanaf het begin af aan al niet.
alleen heb ik zelf niet zo'n slimme zet gedaan ik heb de ziektekosten dus ooit eens aangepast en die zijn komen te vervallen.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 11:11

Ik ga snel kijken op die sites...ik geef ook niet op.
het probleem met verzekeringen is gewoon dat ze graag geld ontvangen maar liever niet uitkeren...

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:46

manfredie schreef:
Ik ben standaard verzekerd ...helaas.. Huilen er zit gewoon niets anders op ik kan mijn paard niet uitgebreid verzekeren..dat kon vanaf het begin af aan al niet.
alleen heb ik zelf niet zo'n slimme zet gedaan ik heb de ziektekosten dus ooit eens aangepast en die zijn komen te vervallen.
Ik snap je niet zo goed? je kon van het begin af aan al niet uitgebreid verzekeren? Maar was dit paard niet gekeurd dan voordat je het kocht?

Interpolis was helemaal niet moeilijk vond ik. Zeker niet als het om wat lagere bedragen ging.
Als je paarden voor een hoger bedrag liet verzekeren werden er wel foto's gevraagd, maar dat lijkt me niet meer dan logisch als je een duur paard aanschaft dat je die goed laat keuren.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 14:59

Ik heb met interpolis ook geen problemen gehad ...nooit daar was ik altijd zeer tevreden over. de verzekering is standaard omdat hij met een voetje licht in de franse stand staat...dat heeft voor de rest nooit problemen gegeven alleen je kunt dan maar een standaard dekking krijgen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:50

Toch raar ik heb (had) ook Interpolis en mijn paard staat ook in de franse stand. Goedgekeurd op keuringskliniek en raportje naar Interpolis gefaxt en paard is gewoon helemaal in de verzekering opgenomen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:55

manfredie schreef:
het probleem met verzekeringen is gewoon dat ze graag geld ontvangen maar liever niet uitkeren...

Zo ervaar ik het helemaal niet. Tuurlijk wil een maatschappij geld verdienen, het is geen liefdadigheids instelling. Maar ik heb altijd erg goede service gehad en helemaal geen gedoe met uitkeren oid.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 13:34

ik heb het ook niet eerder aan d hand gehad nu voor het eerst...met interpolis destijds geen klagen gehad...een telefoontje en het was geregeld bij wijze van...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:53

Maar wat is dan nu precies je probleem met je verzekering? Dat snap ik geloof ik niet helemaal?

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 14:00

mijn paard manfred heeft last van hoefkatrol een ernstige vorm.(weet niet precies welke categorie maar het was niet goed iig)
mocht het zo zijn dat ik hem hiervoor in moet laten slapen is dit niet gedekt door de verzekering. dat wil dus zeggen...als zijn behandeling niet wil aan slaan en hij zou aftakelen ben ik mijn paard en me centen kwijt. me paard vind ik natuurlijk het aller ergste maar dat houdt dus ook in dat ik niet meer een nieuwe zou kunnen aanschaffen omdat al me spaarcenten al in dit paard zitten....

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:04

manfredie schreef:
mocht het zo zijn dat ik hem hiervoor in moet laten slapen is dit niet gedekt door de verzekering.

Maar zelfs de meest beperkte polis keert toch uit in geval van overlijden? Ook in geval van overlijden door ziekte? En hoefkatrol is ziekte.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:07

Als het niet gedekt word door de verzekering omdat jij je eigen daarvoor niet hebt verzekerd dan kun je toch niet de schuld leggen bij de verzekeringsmaatschappij of begrijp ik het nu verkeerd.
Bel anders de verzekering, leg het probleem uit en kijk wat je optie's zijn?

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:08

Allereerst natuurlijk heel veel sterkte gewenst met je paard!

Net als andere reacties snap ik het niet helemaal. Dat ze in dit geval niets uitkeren is toch logisch als je er niet voor verzekerd bent.

Ik zit bij EFO en daar valt onder het standaardpakket dood of blijvende ongeschiktheid door ongevallen of letsel van buitenaf of zoiets dergelijks. Daar krijg ik dus in jouw geval ook niets uitgekeerd en bijvoorbeeld als het paard door acute koliek zou overlijden ook niet.

Alleen in het uitgebreide pakket inclusief ziektekostenverzekering wordt bij een dergelijk geval een x percentage van de verzekerde waarde uitgekeerd.

Wat ik dus niet helemaal snap of zoals jouw post op mij overkomt wil je nu schade uitgekeerd of gedekt krijgen door de verzekering voor iets waar je niet voor verzekerd bent?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:24

je krijgt niet je ziektekosten terug dat is logisch, daar ben je niet voor verzekerd, maar de verzekerde waarde zou je toch wel moeten terugkrijgen als ie blijvend ongeschikt zou blijken.
bel je verzekering en vraag het gewoon, die weten het het beste. (enneh, ze bijten niet hoor! Lachen )

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 14:46

Helaas is het niet zo ...ik krijg niet mijn verzekerde waarde terug. Verdrietig ik heb het bewust nog een keer nagevraagd. wil je dus een uitkering krijgen dan moet hij uitgebreid verzekerd zijn.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:53

Je heb de equine risk basisverzekering neem ik aan...
Zit net te kijken en nee dan ben je hiervoor niet verzekerd, heel erg voor jou maar niets meer aan te doen ben ik bang.

dit staat er bij die verzekering op hun site :
Uw paard is verzekerd tegen plotselinge en onverwachte dood of noodzakelijk doden door:
- ziekte,
- ongeval,
- kwaadwilligheid van derden,
- vergiftiging,
- transport,
- castratie,
- brand,
- storm,
- blikseminslag.

De dekking geldt als de plotselinge dood of het noodzakelijk afmaken plaatsvindt als acuut gevolg van de gebeurtenis of binnen 48 uur na het vertonen van de eerste ziekteverschijnselen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:56

manfredie schreef:
Helaas is het niet zo ...ik krijg niet mijn verzekerde waarde terug. Verdrietig ik heb het bewust nog een keer nagevraagd. wil je dus een uitkering krijgen dan moet hij uitgebreid verzekerd zijn.

Is dat dan omdat ze hoefkatrol niet als ziekte zien? Ze schrijven namelijk zelf op hun site dit:

Equine Risk Basis verzekering

Deze verzekering kunt u afsluiten voor alle paarden en pony's (m.u.v. trekpaarden, dravers en renpaarden) met een waarde tot en met € 15.000,--.

Citaat:
Uw paard is verzekerd tegen plotselinge en onverwachte dood of noodzakelijk doden door:
- ziekte,
- ongeval,
- kwaadwilligheid van derden,
- vergiftiging,
- transport,
- castratie,
- brand,
- storm,
- blikseminslag.

Er vanuit gaande dat je paard onbruikbaar wordt door hoefkatrol zou ik denken dat er sprake is van 'noodzakelijk doden door ziekte'.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:58

deschels schreef:
Je heb de equine risk basisverzekering neem ik aan...
Zit net te kijken en nee dan ben je hiervoor niet verzekerd, heel erg voor jou maar niets meer aan te doen ben ik bang.

We hadden een kruispost! Haha! Maar ik ben het niet met je eens. Er is toch sprake van noodzakelijk doden door ziekte!?

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 15:07

haha...Haha! hoefkatrol valt onder orthopedisch ....zucht...hij valt er echt buiten. Alleen het gemene van het verhaal vindt ik dat dit nooit in de voorwaarden stond van interpolis ...de voorwaarden zijn dus door hun aangepast zonder mijn medeweten ...dus daar moet ik nog even over gaan reclameren...

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 15:08

enne dat haha is vanwege de kruispost hoor....

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:39

manfredie schreef:
Alleen het gemene van het verhaal vindt ik dat dit nooit in de voorwaarden stond van interpolis ...de voorwaarden zijn dus door hun aangepast zonder mijn medeweten ...dus daar moet ik nog even over gaan reclameren...

Jeetje, zeg, das balen. Heb je toen de wisseling plaats vond niet een optie gekregen je verzekering te beeindigen ofzo? De voorwaarden wijzigen aanzien vind ik!

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 15:55

er staat duidelijk dat alle voorwaarden hetzelfde blijven dus daar kan ik ze opwijzen....weet niet of het eventueel iets uithaalt maar als ik het niet probeer weet ik helemaal niets