meer mensen slechte ervaring met mountain horse laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Meetje22

meer mensen slechte ervaring met mountain horse laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 20:49

Heb ongeveer een maand geleden nieuwe laarzen van mountain horse sportive highrider gekocht.
Nu heb ik gisteren rijles gehad en stoote met mn voet tegen een paaltje,en niet eens erg hard ofzo.
Een soort tikje kreeg ik tegen mn laars.
Kijk ik naar mn laars,heel stuk uit mn neus,en niet vooraan maar meer een soort van op de neus.
Het is niet geschaafd maar gewoon het leer eruit ongeveer 2 cm lang en iets van 3-4 mm diep.
Ik heb het nog wel geprobeerd weg te werken met schoensmeer maar er is gewoon geen redden meer aan.
Vorige week lag er een kiezelsteentje op het erf waar ik per ongeluk tegenaan trap,hop meteen een pit in mn andere laars,het leer is er dus vanaf.
Maar ik dacht nog van nou hier kan ik wel mee leven maar nu die tweede echt naar de kl*te is word het me even te gortig.
Je moet toch gewoon kunnen lopen en rijden met die laarzen zonder dat de stukken leer om je oren vliegen?
Heb ze na het rijden ook meteen naar de ruiterzaak terug gebracht en ze sturen ze op.
Maar wat denken jullie,ben ik te ruw met mn laars omgegaan of mag dit gewoonweg niet gebeuren?
En hebben er meer slechte ervaring met mountain horse?

Taat88

Re: meer mensen slechte ervaring met mountain horse laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:59

heel slecht ik hoop dat ze het maaken anders is het echt zonde ik heb petrie´s en lipica´s op maat laaten maaken

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:59

Ik heb juist goede ervaringen gehad met Mountain horse laarzen. Ik heb ze gehad toen ze net uit waren (1 van de eersten) ik heb alleen problemen met de rits gehad maar dit is keurig opgelost door Divoza toendertijd (na een beetje boos worden Haha! ) Ik kan je hier niet mee helpen zou er mee terug gaan kan zijn dat je net een slechte laars getroffen hebt?!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:59

sam_amore schreef:
heel slecht ik hoop dat ze het maaken anders is het echt zonde ik heb petrie´s en lipica´s op maat laaten maaken

Kun je dit ook toelichten wat er slecht aan was? Ik denk dat TS hier weinig aan heeft Knipoog

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:03

Ik heb al jaren de sportive riders en ik herken het probleem niet.
Misschien heb je net de pech gehad een slecht product te treffen.

Ik heb alleen op 1 laars een klein stukje leer op de neus afgeschaafd. Dit gebeurd nadat ik struikelde en met de neus over het asfalt schraapte. Dit is iets wat je normaal niet doet dus ook normaal dat leer hier niet tegen kan.

Maar als bij jou het leer er zo makkelijk afgaat dan lijkt het mij dat er gewoon iets mis is. Nou ik hoop dat je nieuwe laarzen krijgt en dat deze wel bevallen.

Mij bevallen ze in ieder geval prima en ik ben er echt niet zo netjes op hoor. Ik banjer ermee door de mest en modder etc. Ook met de ritsen nog geen problemen gehad gelukkig. Mochten deze laarzen stuk gaan of echt op zijn dan koop ik direct weer dezelfde.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:05

Hier ook alleen maar goede ervaringen...

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 22:08

Ze zitten verder ook heerlijk en stevig en met de rits heb ik geen enkel probleem maar vind het belachelijk dat er meteen een gat in mn neus zat,en dat lijkt me ook niet raar.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:14

Er toch mee terug gaan dus, dit mag voor dat geld dan ook niet gebeuren!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:07

Ik heb de iceriders en die heb ik nog te weinig gedragen om er echt wat van te zeggen. Enige wat me opvalt is dat ze niet zo warm zijn als wat er beweerd wordt.
Maar leer dat zomaar loslaat zou ik beslist mee teruggaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:09

Idd terug gaan

Ik heb juist erg fijne ervaring
En ik ben er wat dat betreft niet overdreven zuinig op.
Ze beginnen nu te verslijten..maar dat mag ondertussen ook wel.
Dat doen zo overigens op het stof naast de rits, nog niet op het leer.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:14

Ik heb ze zelf niet, maar een hoop mensen in mijn omgeving wel. Die zijn allemaal tevreden. Ook die van mijn moeder (die zeker niet voorzichtig is) zien er nog super uit.
Denk dat het een productiefoutje is.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:46

Ik heb geen laarzen van MH, maar de lage versie van de sportive highriders: de sport paddock rijschoenen. Ik ben er heel tevreden van, er gebeuren dus ook geen rare dingen met het leder. Het enige mindere is dat op de neus de kleur er wat af is, het is nu grijs ipv zwart, maar ach.

germie schreef:
Ik heb de iceriders en die heb ik nog te weinig gedragen om er echt wat van te zeggen. Enige wat me opvalt is dat ze niet zo warm zijn als wat er beweerd wordt.

Die zijn toch niet in leder maar in hetzelfde materiaal als de rimfrosts (soort kunststof)? Ik heb voor in de winter de rimfrost paddock schoenen en die zijn super warm Lachen

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:58

ik hbe ze al bijna drie jaar en tot nu toe heb ik een rist laten vervangen, en zitten er een paar kleine droogtescheurtjes in. de kwaliteit is verder super. ik denk dat jij gewoon een paar slechte te pakken had. gewoon me terug gaan!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:53

Ik heb ze 2 jaar gehad. In dat jaar is ze zool losgelaten en heb ik in beide laarzen in totaal 6 nieuwe ritsen laten zetten. Ik ben er dus helemaal niet over te spreken.
Ik had ze wel veel aan, maar dat moeten ze aan kunnen vind ik.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:58

Ik ben van plan om morgen MH schoenen te kopen, dus ik hou dit topic even bij Nagelbijten / Gniffelen

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:05

Ik heb twee paar MH laarzen.

Het eerste paar had ik gekocht toen ze net pas op de markt kwamen en is nog steeds het mooist qua leer en vorm.
Het tweede paar later gekocht, duidelijk slechtere kwaliteit leer en de vorm is niet mooi meer.

Ook heb ik vrij vaak de ritsen van beide laarzen moeten vervangen. Het tweede paar heb ik aangeschaft omdat ik de ritsen moest laten maken van het eerste paar en het onduidelijk was hoelang dat zou gaan duren.

De MH schoenen zijn wel aan te raden, die bruine heb ik al een aantal jaar en draag ze dagelijks.

Edit: ik vind ze wel fijn om mee te rijden.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 14:12

Bij het oude model schijnt idd dat de ritsen snel stuk gaan.
Het nieuwere model zou van die kinderziekte verlost zijn zei de verkoper.

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:15

Mijn nieuwe paar heb ik ook al weg laten brengen voor de ritsen. Ik vind het leer ook van mindere kwaliteit.

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:20

Hier op stal hebben 3 meiden tegelijk die laarzen gekocht en alle drie zijn ze overgestapt op lederen laarzen.
De MH laarzen waren in notime beschadigd en ze bleven problemen houden met de rits.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:29

Mijn MH termo laarzen had ik in 1 seizoen aan strond (voet stuk en de rits stuk).
Dus ben gewoon weer over naar de goedkope thermo laarzen voor in de winter (en dan rijden met chaps).

Ik heb ook MH jodhpurs (die stevige stalschoen met elastiek aan de zijkant) en die doen het wel prima. Daar loop ik nu al bijna een jaar bijna dagelijks mee in de bagger.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 17:57

Visconti schreef:
Ik ben van plan om morgen MH schoenen te kopen, dus ik hou dit topic even bij Nagelbijten / Gniffelen

Deze zijn wel super hoor de schoenen Knipoog

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:01

Ik wou MH Sportive High Riders kopen maar nu weet ik het niet zo goed meer. Nagelbijten / Gniffelen Ik heb ze aangehad en vond ze wel erg lekker zitten iig.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:56

Ik heb ze ook, na een jaar erop lopen de rits naar de knoppen, wel laten maken want ze zijn verder wel fijn.

nijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:15

ze zitten super lekker maar tot 4x toe zijn ze terug gegaan naar divoza ivm de rits. maar verder geen problemen met het leer, wat er met jou leer gebeurd is echt niet normaal. ik heb later nieuwe petri van ze gekregen iets bij betaald en later kreeg ik de voor de 4e keer gemaakte mh laarzen ook weer, in de nieuwe zit nu wel een andere rits.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 12:07

Wat raar zeg! ik heb echt nooit problemen met die dingen, en ik loop er al drie jaar bijna elke dag op. ik ben er echt absoluut niet zuinig op. in drie jaar een rits vervangen en een droogtescheurtje verlijmd...