mooi maken voor wedstrijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roos91

mooi maken voor wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 14:04

Hallo allemaaaaal Haha!

Ik vroeg me eens af. Wat doen jullie allemaal voor het mooi maken van je paard voor je wedstrijden?
Wat doen jullie anders dan normaal? Hoeveel tijd besteed je ermee?

StillAngel

Re: mooi maken voor wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:29

Ik gooi meestal me creativiteit in de strijd en heb al heel wat leuks gemaakt :d (beetje penny achtig maar ach Tong uitsteken )

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:31

Ik zijn al zoo veel topics over geweest.
Maar ik zal toch antwoorden Knipoog

Ik borstel hem heel erg goed zodat er geen vuiltje meer op zijn vacht zit.
De benen en de staart was ik goed. De benen zijn dan weer helemaal wit
manen in knotjes en hoeven schoonmaken
En voor de rest gewoon zorgen dat je tuig netjes is en jou rijkleding Lachen

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:33

Roos91 schreef:
Hallo allemaaaaal Haha!

Ik vroeg me eens af. Wat doen jullie allemaal voor het mooi maken van je paard voor je wedstrijden?
Wat doen jullie anders dan normaal? Hoeveel tijd besteed je ermee?

ik ga als eerst scheren (kootholtes - oren - neus/kin - kaaklijn en onder de kaak - stukje achter de oren - lange haren bij de ogen)
daarna ga ik haar lekker wassen en dan ga ik de manen invlechten en knotjes maken
hier ben ik meestal wel een uurtje of 2 a 3 mee bezig denk ik Lachen

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:41

Dag ervoor afspuiten en staart wassen (als ik het weekend ervoor wedstrijd heb gehad niet).
Ochtend van de wedstrijd poetsen, en babydoekje of met schapenvacht erover. Daarna staart uitpluizen.

Mijn moeder vlecht de paarden altijd voor dressuurwedstrijden, springen niet.

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:52

_Rapido_ schreef:
Ik zijn al zoo veel topics over geweest.
Maar ik zal toch antwoorden Knipoog

Ik borstel hem heel erg goed zodat er geen vuiltje meer op zijn vacht zit.
De benen en de staart was ik goed. De benen zijn dan weer helemaal wit
manen in knotjes en hoeven schoonmaken
En voor de rest gewoon zorgen dat je tuig netjes is en jou rijkleding Lachen

Ja dat doe ik eiglijk ook allemaal..

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:55

Ik scheer 1 keer per maand alleen het witte voetje en de oren. Verder voor elke wedstrijd afspoelen en soms wassen. Staart wel goed wassen en dan vlechten etc.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:28

Beentjes en staart wassen, in de zomer helemaal wassen. Hoeven vetten, manen vlechten en alles bijknippen/scheren. Lachen

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:56

Ik vlecht alles netjes in en knip de sokje en haren uit de oortjes. Verder poets ik alles goed en pluis de staart uit. Ik gebrui ook meestal van die babydoekjes. Knipoog

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:41

De dag van te voren : tuig invetten, alles bijknippen-bijscheren, staart en voetjes wassen en in de zomer helemaal, antiklit in de staart spuiten.
De dag zelf : Knotjes maken, staart uitpluizen, hoeven uitkrabben+prop gaten schoonmaken en stukjes van babydoekjes erin, goed poetsen en daarna met babydoekjes,
Op wedstrijd zelf : Proppen in draaien en opzadelen,mijn eigen haar netjes doen, jasje aan enzo en dan rijden maar Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:28

Paard helemaal wassen, daarna vlechten met naald en draad.
Normaal zorg ik dat ('winters) het paard helemaal geschoren is of ('s zomers) benen, oren, baard en tastharen eraf zijn.
Hoeven doe ik bij binnenconcoursen met transparante lak. Bij buitenconcoursen alleen bij goed weer en een droge bodem, anders heeft het weinig zin. Staart smeer ik in met Cowboy Magic en borstel ik tot hij helemaal 'pluimig' is. Vervolgens nog babydoekje met olie over het hoofd, glansspray over het lijf als we op concours zelf zijn.

Ik ben er niet echt veel tijd mee kwijt omdat mijn paard veel gewassen wordt en dus al heel schoon is. Ik schat inclusief het wachten tot hij droog is (solarium) ongeveer een uur.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:20

Ik doe het meestal de dag van te voren allemaal als ik vroeg moet Knipoog
Ik was meestal alleen zn voeten (witte voeten) die maak ik dan droog met een handdoek en spray ik equistar op, als hij zn voete dan vies maakt in de stal veeg je het er zo af de volgende dag Haha!
soms was ik de staart, anders alleen antiklit en goed uitborstelen, dan invlechten met naald en draad.. EVentueel wat bijknippen (voetjes, snorhaaren Knipoog )
volgende dag poetsen, staart uitkammen, op de wedstrijd zelf wat glansspray over zn lichaam en rijden maar Haha!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:35

Ik doe meestal wassen vlechten(naald en draad) en staart borstelen en daar doe ik ongeveer een uurtje over.

Zoveel moeite doe ik er niet voor omdat ik er toch geen punten meer voor krijg Knipoog

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:01

Ik poets meestal goed.
En een dag ervoor was ik haar meestal vooral de staart en manen.
En dan de dag zelf als we daar dan tijd voor hebben anders een dag ervoor invlechten daar doen we meestal een uurtje over Knipoog

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:36

Hij wordt eerst helemaal bij geknipt, vervolgens wordt'ie van z'n hoofd af tot z'n achterbenen (dus helemaal) gewassen, z'n staart wordt ingevlochten, dan vlecht ik z'n manen met naald en draad + voorknotje.
En de volgende dag, voordat ik vertrek naar 't concoursterrein, poets ik hem nog even, haal ik nog even de stofzuiger er over, deken op, en klaar. Lachen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:41

Wij hebben alleen wat onderlinge wedstrijdjes op stal gereden.
We wasten de dag er voor of s'morgens vroeg. Staart extra goed (die is wit). van dag glansspul erin.
Omdat we een tinker hebben moeten de sokken netjes gewassen/gekamd. Verder een mooie hengstenvlecht.
Zadeldekjes en kleding lekker fris gewassen. Verder natuurlijk t tuig ook schoonmaken want dat maakt t plaatje toch helemaal af...

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:40

dag van te voren doe ik mijn tuiginvetten me zadel niet want dan is me rijbroek zwart dat houd ik gewoon bij per maand 2 keer ong !
de dag ervoor was ik haar helemaal !
dan vlecht ik haar staart in
volgende dag knotjes maken
met een schapenvachtje erover !
hoefjes goed schoonmaken, en dan invetten
en dan opladen Haha!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:42

goed poetsen, manen en staart wassen, knotjes maken, staart invlechten en veel knuffelen Knipoog

Percy_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:44

mijn pony is bont dus altijd veel werk ik rijd altijd gewoon op stal dus ja daar organiseren ze ook wedstrijden dus ik zorg gewoon dat ik e vroeg ben dan ga k wassen benen manen (staan overeind anders kan ik ze niet vlechten) staart en dergelijken dan ga ik de manen invlechten staart doet een vriendin van mij altijd wel makenlijk 3 juni weer wedstrijd en dan maar hopen dat het paard van me vriendin niet meer kreupel is anders kan ik alleen op me eigen ponytje Knipoog Pling Bloos

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 17:34

Ik ga een dag van te voren naar mijn paard(goh Clown ) en dan doe ik het zo;

'sZomers:

-Helemaal afspuiten
-Vaak helemaal insoppen
-Staart met andere shampoo en daarna met paarse shampoo
-hoofd afsponzen en neus en ogen schoonmaken
-oren scheren (indien nodig)
-kin scheren (indien nodig)

'sWinters:

-Beentjes tot boven toe nat spuiten, insoppen en snel uitspoelen
-Meestal even buikje afspuiten
-Staart natmaken en wassen, één keer met shampoo 2e keer met grijsshampoo zodat alles mooi wit wordt
-Neus en ogen schoonmaken

En wedstrijdklaar Haha! !

Groetjes Evelien

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:51

Wassen,invlechten,extra poetsen,hoeven invetten, en zadel+hoofdstel invetten Lachen

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:56

zowel s'winters als zomers werd mijn paard helemaal gewassen (bonte), invlechten,poetsen, staart wassen (heel vaak tot die weer spierwit was), netjes knippen, staart op goede lengte afknippen, ogen en neus schoonmaken.
Dan op de wedstrijd zelf nog even borstel erover heen en klaar voor de proef. Lachen

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:51

De dag ervoor was ik de staart van mijn schimmel, en zijn witte voetje. De andere (zwarte) benen neem ik dan gelijk mee. Als het warm genoeg is en hij is erg vies, was ik hem helemaal.
Invlechten van de manen doe ik met naald en draad, de dag ervoor meestal behalve als ik een thuiswedstrijd heb en ik hoef pas in de middag, dan doe ik het de dag zelf.
Glansspray in de staart en op de hals en kont, en maar hopen dat hij zich schoon houdt de nacht voor de wedstrijd.

De ochtend van de wedstrijd moet ik meestal zijn hoofd weer helemaal opnieuw schoonmaken, en ook de vieze plekken van zijn buik en dijbenen afhalen, omdat hij natuurlijk lekker in zijn eigen stront is gaan liggen 's nachts (zoals een goed schimmel betaamt!). Afgelopen woensdag was hij helemaal schoon, en donderdagochtend had hij zijn buik weer helemaal goor, en ook zijn ene oog tot en met zijn oor zat onder de strontvlekken, tot in zijn oor aan toe!
Lekker ding, die schimmel van me! Clown

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:26

Paard helemaal wassen (zomers en swinters)
staart netjes uitpluizen en lading Equishine erin
hoeven goed schoonmaken en met olie insmeren
manen ingevlochten.
Zelf natuurlijk ook netjes in het pak, haar netjes in een knotje.

SWINGDOOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:21

Voetjes wassen en staart in de zomer afsponzen of helemaal wassen, meestal de dag ervoor als er tijd voor is. Hele schone box haha! Invlechten, staart boven de zijkanten op scheren benen soms alle haartjes die er niet horen te zitten bijvoorbeeld achter de oren wegknippen.. Staart uitpluizen eguishine erin. Hoeven olieen En zelf me apenpakje aan Haha!