Met een tinker wedstrijden rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carry

Met een tinker wedstrijden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 13:49

Ik wil graag jullie mening horen.
Ik rijd al een aantal jaartjes een tinker. Nu heb ik groenlicht gekregen om met haar wedstrijden te rijden. Je hoort in de wereld van de koudbloedjes vaak verhalen dat ze worden uitgelachen omdat ze met een tinker/ander koudbloedras starten. Hebben jullie er echt last van als iemand met een tinker meedoet met wedstrijden?

Groetjes carry

(p.s. Dit gelieve niet naar het tinkertopic te verplaatsen. Dit komt omdat ik de mening wil van menig dressuurruiter en niet van alleen maar tinkerliefhebbers)

Bluebontje

Re: Met een tinker wedstrijden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:57

Ik rijd sinds kort met mijn tinkerkruising wedstrijden. Gaat best goed moet ik zeggen. Maar in mijn geval heeft hij wel wat moeite om te strekken. Hij neemt simpelweg niet van die grote stappen. Daar werken we hard aan.
Als iemand moeite met mijn paard heeft, gaan ze maar aan de andere kant van het inrijterrein rijden.
Iedereen rijdt die proef voor zichzelf. Het is geen wedstrijd wie de snelste is, tenslotte.
Een tinker kan net zo'n goede proef neerzetten als een ander paard. Voorbeelden genoeg. We moeten misschien wel wat harder oefenen.

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 14:15

Bluebontje schreef:
Ik rijd sinds kort met mijn tinkerkruising wedstrijden. Gaat best goed moet ik zeggen. Maar in mijn geval heeft hij wel wat moeite om te strekken. Hij neemt simpelweg niet van die grote stappen. Daar werken we hard aan.
Als iemand moeite met mijn paard heeft, gaan ze maar aan de andere kant van het inrijterrein rijden.
Iedereen rijdt die proef voor zichzelf. Het is geen wedstrijd wie de snelste is, tenslotte.
Een tinker kan net zo'n goede proef neerzetten als een ander paard. Voorbeelden genoeg. We moeten misschien wel wat harder oefenen.

Oke bedankt! Oefenen ga ik weer oppakken als haar veulen bij haar weg is of alleen kan. Verder heb ik al wat wedstrijden (onderling) in de b op haar gereden die heel goed gingen (1ste, 2de, 3de, 5de, 1ste, 1ste met kur op muziek). Dus ik hoop dat het lukt.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:19

tinkers zijn juist mooi! hihi

maar hoezo zouden anderen er last van hebben? onzin. het is alleen `apart` voor mensen om te zien denk ik omdat het te weinig voor komt... ga jij maar lekker wedstrijden met je tink rijden, en laatr ze maar eens zien wat een tinker kan! succes!

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:54

gewoon doen Lachen
mensen die er niet van houden moet je je niet aantrekken, er zijn ook zat mensen die er wel van houden
bij mij in het M1 pony's loopt ook een tinker vaak in de prijzen Lachen

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 15:17

Julia_Romeo schreef:
gewoon doen Lachen
mensen die er niet van houden moet je je niet aantrekken, er zijn ook zat mensen die er wel van houden
bij mij in het M1 pony's loopt ook een tinker vaak in de prijzen Lachen

Gaaf dankjewel iedereen. Ik ga vanmiddag met de eigenaresse bespreken wanneer ik weer kan beginnen met rijden op deze tinker. Ik gok dat ik 2 maanden nodig heb om haar weer klaar te stomen voor wedstrijden (gelukkig houden ze die ook op die stal zelf!) Dus dan wil ik zo'n beetje me startkaart hebben.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:19

Gewoon doen hoor! Is juist leuk, eens wat anders in de ring! Haha!
Ik rijd zelf met een draver, dus ik weet hoe het is om met 'iets anders' te rijden! Haha! Haha!
Veel succes!!

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 15:20

Dabo schreef:
Gewoon doen hoor! Is juist leuk, eens wat anders in de ring! Haha!
Ik rijd zelf met een draver, dus ik weet hoe het is om met 'iets anders' te rijden! Haha! Haha!
Veel succes!!

Gaaf zeg met een draver! Dravers zie je helemaal niet zo snel in de ring (ik denk vanwege de gallop) maar wel gaaf!

_maartje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:02

gewoon doen!
een meisje bij mij op stal heeft een clydesdale en heeft vorig weekend haar laatste punten voor het L1 binnen gehaald.
binnen +/- 6 wedstrijden zat ze in het L.
dus maak je geen zorgen als je paard leuk een B proefje kan lopen haal jij die winstpunten ook!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:01

Nou ik zie wle vaker een tinker op wedstrijd, ik vind et leuk en appart, zo laat je zien dat tinkers ook wat kunnen, ik zou et gewoon gaan doen ,laat die mensen maar lachen!

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:28

Ik heb er geen last van hoor als er een tinker meedoet op wedstrijd
Vandaag nog deed er eentje mee,
Boy stond er met grote neusgaten naar te snuiven en heb nog even leuk gekletst met dat meisje
ze reed netjes en zag er goed uit,
Heb er minder last van gehad dan sommige andere ''dressuurpony's'' met amazones die af en toe even het stuur kwijt waren Lips are sealed
Dus gewoon wedstrijden gaan rijden hoor, jij hebt toch net zo veel recht als iedere ander om daar te rijden
en idd zoals WiskyBokjes zegt laat ze dan maar lachen jij weet wel beter

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:30

Gewoon doen, als je netjes rijdt dan krijg je je punten toch wel binnen Lachen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:34

ik rijd een fries en je ziet vaak mensen kijken met een blik van Nors opkijken een fries? Maar ik eindig vaak bovenaan, dus dat is dan weer leuk Haha!
Gewoon doen, als je netjes rijd kunnen ze niet om je heen Knipoog

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:13

Ik rijd zelf sinds april ook officiele wedstrijden met mijn tinker. Ik heb nu 4 proefjes (2 wedstrijden) gestart en 3 wp's binnen. Ben nu 2 keer 4e geweest, 1 keer 2e en 1 keer 1e, je hoeft je dus heel niet te schamen.
Rare reacties? Ja soms wel, maar je rijd toch echt voor jezelf. Op mijn eerste wedstrijd was er iemand die mij niet voor wilde lezen omdat ik met een tinker reed (letterlijke woorden), tja dat is dan haar probleem denk ik dan. Zolang je er zelf plezier in hebt lijkt het me geen enkel probleem.

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 20:31

WenK schreef:
Ik rijd zelf sinds april ook officiele wedstrijden met mijn tinker. Ik heb nu 4 proefjes (2 wedstrijden) gestart en 3 wp's binnen. Ben nu 2 keer 4e geweest, 1 keer 2e en 1 keer 1e, je hoeft je dus heel niet te schamen.
Rare reacties? Ja soms wel, maar je rijd toch echt voor jezelf. Op mijn eerste wedstrijd was er iemand die mij niet voor wilde lezen omdat ik met een tinker reed (letterlijke woorden), tja dat is dan haar probleem denk ik dan. Zolang je er zelf plezier in hebt lijkt het me geen enkel probleem.

Oke bedankt. Ik rijd namelijk met die tinker op een dressuurstal en je wordt door het virus aangestoken zeg maar.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:53

Ik zou niet weten wat er zo 'anders' is als je met een tinker een leuke dressuurwedstrijd rijd. Het is toch ook gewoon een paard net als al die andere. Ikzelf rij wedstrijden met mijn fries en ik word net als de mensen en paarden in mijn omgeving gewoon beoordeelt op mijn prestaties. Dusse...zeker doen en veel plezier ermee!! Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:13

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:13

gewoon lekker starten Lachen
ik start zelf ook en heb de grootste lol. natuurlijk zit het je soms dwars als je omstanders ziet kijken op een manier dat je duidelijk weet dat ze het maar een karrepaard vinden of het minderwaardig als ras ziet. Maar goed, om daarom niet te starten is geen optie, en een tinker heeft 4 benen en een hoofd en hinnikt, net als de rest wat op een terrein rondloopt, dus als je de 3 basisgangen een beetje netjes kan rijden dan moet je makkelijk kunnen starten.
de jouwe kan zowiezo in de lagere klasses net zoveel als een warmbloed en de zwakke punten die tinkers soms hebben ( vaak galop en middendraf) kun je compenseren met de sterke punten Ja
Ik ga binnekort met mijn Tinker over naar de L1 en weet zeker dat ik daar uiteindelijk best winstpunten moet kunnen rijden als ik de criteria zie die gevraagd word.

Metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:31

Als jij je tinker uit wil brengen in de sport is dat een keuze die jij maakt niet iemand anders. En waarom zou je met een (bijv.) kwpn-er wel aan een wedstrijd mee mogen doen en niet met een tinker?!??

..BTW ik ken iemand die is (ik d8) M1 en iets van L springen duzz... Tong uitsteken

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 23:02

Miss_Brabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 15:33

ik vind dat de jury er neit belachelijk over mag doen.
een paard is een paard, het gaat toch om de proef en niet wat voorn ras het is...

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 17:15

Oke bedankt. Hoe doen die tinkereigenaren het dan met de manen, mag er een matje in? Een hengstenvlecht, los, of gewoon knotjes (ik vind knotjes niet mooi bij haar omdat ze lange manen heeft)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:41

Ik heb 2 hengstenvlechten in. Wanneer je kijkt bij MBfotos.nl en dan de shoot van 6 mei, tinker malissa dan zie je daar volgens mij wel wat foto's waarop je het kunt zien.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 19:35

ik heb ook altijd een hengstenvlecht erin, en dan de staart gewoon los Ja

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 14:59

Lowara schreef:
ik heb ook altijd een hengstenvlecht erin, en dan de staart gewoon los Ja

Oke! Ziet er netjes uit trouwens! Hoe krijgen jullie de manen en sokken mooi wit? Ik gebruik zelf altijd groene vloeibare zeep, maar hebben jullie er andere geheimen voor?

Groetjes carry