tip>>om vervelend omgangsgedrag te verminderen!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MangoXSanne

tip>>om vervelend omgangsgedrag te verminderen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 10:27

Tong uitsteken Als je paard zich niet goed gedraagt onder het rijden of gewoon in de omgang, probeer dan eens een join up. iedereen zal er wel eens van gehoord hebben. Dromen
Ik heb al veel paarden op deze manier van de problemen afgeholpen. Go jij! Go jij!
Het werkt echt en zo gaat je paard je vaak ook nog meer vertrouwen. Bloos
XXX [k]uss... Haha! Pling

merrieveulen

Re: tip>>om vervelend omgangsgedrag te verminderen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:37

pas op met de adviezen die je geeft, klakkeloos een JU uitvoeren omdat 'het echt werkt' kan een paard ernstig schaden. vergeet niet wat je ermee zegt, het komt vele malen harder aan dan je denkt. misschien is het verstandig om je eerst over de ins en outs te verdiepen, voor je ermee aan de slag gaat, of mensen dit gaat adviseren.

MangoXSanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 10:39

Als mensen het een keer gaan proberen gaan ze er echt wel goed info over zoeken, en je kan al snel heel goed aan je paard merken als je het op de goede manier doet.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:45

er gaan veel dingen verkeerd door het uitvoeren van een verkeerde join up.
Eerst wat studiewerk is zeer handig, en laat je de eerste keer bij staan door een ervaring persoon die jou kan corrigeren als je wat misdoet!
Begin er niet zomaar aan omdat je het 1 keer gezien hebt ergens en denkt dat je dat ook wel kan, er zit veel meer achter. Niet elk paard reageert hetzelfde en als hij iets verkeerd doet moet je daarop op de juiste manier kunnen op inspelen, zoniet kan je meer fout doen dan goed...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:47

Tip: werk eerst eens aan jezelf en jouw eigen lichaamstaal voordat je een paard bestempeld als "vervelend".

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:47

suc6 met je join ups :S

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:49

Ineke2 schreef:
Tip: werk eerst eens aan jezelf en jouw eigen lichaamstaal voordat je een paard bestempeld als "vervelend".

bedankt, ik had het niet beter kunnen zeggen.

MangoXSanne schreef:
Als mensen het een keer gaan proberen gaan ze er echt wel goed info over zoeken, en je kan al snel heel goed aan je paard merken als je het op de goede manier doet.

waaraan merk jij dat dan? en daarbij, bij de JU is niet zoiets als uitproberen. als je met die uitgangspositie al begint, ben je al fout bezig. je moet weten wat je doet, zeker bij zoiets als dit.

MangoXSanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 10:56

klopt, ik heb zelf een keer een cursus gevolgt bij pieter baalbergen en daar heb ik echt veel geleerd en goed ook, maar ik heb het al aan een aantal mensen door geleerd en allemaal met positieve einden. Ik weet dat als het bij je paard verkeerd over komt het geaarlijk kan worden maar als je een beetje verantwoordelijk bent dan zul je het zelf al snel doorhebben als je iets fout doet.
vervelend kan heel veel betekenen iedereen denkt daar anders over.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:01

ik heb het niet eens over gevaarlijk worden, alswel over het paard het gevoel te geven van een straf zonder te weten waarvoor, alswel over paarden die er simpelweg te gevoelig voor zijn. mijn merrie zou eraan stuk gaan als één of ander eens lekker kwam juppen met haar. niet dat zíj het nodig heeft...

MangoXSanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 11:30

je moet niet zo zeuren het gaat toch ook niet over JOU

MangoXSanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 11:32

ik heb namelijk erg veel ervaring hiermee en en weet ook goed wanneer een paard iets bedoeld ik heb namelijk ook les gegeven bij terra natura, mensen die verder denken dan dat hun paard dta niet aankan of zichzelf de beste vinden, daar moet ik echt niets van je paard is ook een levend wezen hor!!!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:35

MangoXSanne schreef:

Ik denk dat ze juist nog veel meer moet gaan zeuren.

Een join up is niet voor alle paarden geschikt en beslist niet vriendelijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:38

MangoXSanne schreef:
ik heb namelijk erg veel ervaring hiermee

Dan weet je ook wat voor psychische opdonder je je paard ermee geeft en dat je een gevoelig onderdanig paard daarmee niet moet belasten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:41

als je paard vervelend is in de omgang ...
ga dna eerst kijken wat jijzelf doet kwa lichaamstaal...
of veel simpeler nog...ben jij als leider van je aard wel duidelijk en consequent??

een join up klinkt allemala heel leuk en aardig en ziet er uit als een leuke quick fiks... maar onthoud wel dat het dit niet is
een join up doe je niet even , zeker niet zonder voorwerk en nawerk
en zeker niet als je zelf niet voldoende ervaring hebt met dit soort zaken

meeste problemen zijn trouwens prima en vrij simpel op te lossen door kleine veranderingen in de houding van leider(mens) naar het paard toe en door consequenter te zijn en daar is 9 van de 10 keer helemala geen join up voor nodig

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:43

MangoXSanne schreef:
ik heb namelijk erg veel ervaring hiermee en en weet ook goed wanneer een paard iets bedoeld ik heb namelijk ook les gegeven bij terra natura, mensen die verder denken dan dat hun paard dta niet aankan of zichzelf de beste vinden, daar moet ik echt niets van je paard is ook een levend wezen hor!!!

dan weet je ook dat het advies om maar leuk een join up te gaan doen als je paard vervelend is
eingelijk gewoon een heel erg fout advies is

mangoXsgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:40

en zeker niet als je zelf niet voldoende ervaring hebt met dit soort zaken << zei draumpje << waren jullie al even vergeten dat wij wel ge ervaring hebben?? les erin geven enzo??!!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:41

In een ander topic las ik dat je 13 of 14 was. Dan ga ik me afvragen hoe serieus de ervaring is en hoeveel dat zou moeten zijn. En ook al ervaring met lesgeven? Toe maar, kan niet op. Alleen ook hier weer de vraag hoe serieus het allemaal is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:46

mangoXsgat schreef:
waren jullie al even vergeten dat wij wel ge ervaring hebben?? les erin geven enzo??!!

Dus??? Dan zou jij juist beter moeten weten en niet zomaar een join up als advies/tip moeten geven bij een "vervelend" paard.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:58

fjordnina schreef:
MangoXSanne schreef:

Ik denk dat ze juist nog veel meer moet gaan zeuren.

Een join up is niet voor alle paarden geschikt en beslist niet vriendelijk.

bedankt voor de steun. zowel mijn merrie, als mijn jaarling zou ik er kapot mee maken, en dat meen ik serieus. mijn ruin is van het 'dominante' soort, zoals dat wel genoemd wordt, maar zelfs hij... hij zou het simpelweg niet begrijpen. ik vind de JU persoonlijk een behoorlijke geestelijke manipulatie voor een paard, zeker aangezien veel mensen het op een dag toepassen, terwijl het bij paarden onderling toch als flinke afstraffer gebruikt wordt.

MangoXSanne schreef:

juist ja, met gevoelens, angsten en emoties. erg slap van een nadenkend wezen als de mens, om dit te gebruiken waar de verdere kundigheid van de begeleider (mens) ophoudt. ik zie de JU als geschikt voor een heel klein aantal paarden, en als noodoplossing, als het paard dus al 'verpest' is. de haf van mijn zusje is het enige paard waarbij ik de JU ooit echt heb toegepast, en zij reageerde er prima op. ik heb het dan over een behoorlijk lompe haflinger die vijf jaar lang gruwelijk verwend is, maar ook hard behandeld. alle lichtheid en gevoel voor menselijke lichaamstaal was eraf. met haar zijn we nu op de goede weg, de JU is een opstap geweest, en van daaruit werken we verder met eenvoudig grondwerk.

ik twijfel sterk aan jouw ervaring als trainer, niet alleen door de manier waarop je tegen de JU aankijkt, maar ook door je reactie naar anderen. ik hoop niet dat je je klanten ook zo afblaft. het getuigt in ieder geval van een gebrek aan respect, voor andere mensen met andere meningen, en ik vind het ook erg kinderachtig.

ah ik lees het al, 13 of 14 jaar? lesgeven? meid je komt net kijken. terug naar de boeken, en neem eens goed les van bijv. een NH trainer. dan kan je later échte adviezen geven.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:01

MangoXSanne schreef:

Niet iedereen denkt zo.. Sommige gaan het zomaar proberen en weten niet hoeveel schade je zo kan aanrichten..

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:05

fjordnina schreef:
In een ander topic las ik dat je 13 of 14 was. Dan ga ik me afvragen hoe serieus de ervaring is en hoeveel dat zou moeten zijn. En ook al ervaring met lesgeven? Toe maar, kan niet op. Alleen ook hier weer de vraag hoe serieus het allemaal is.

fjordnina ze fantaseren in het andere topic inderdaad een beetje te verweg. Denken dat ze gelijk worden toegelaten op Deurne, maarr..dan hebben ze natuurlijk ook nog de 6 handelspaarden per persoon (het zijn twee vriendinnen hier op bokt) waar ze op moeten rijden. En dan willen ze een eigen paard kopen, terwijl ze in weer een ander topic zeggen dat haar pony wordt gewassen met zwitsal, welke pony dan?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:09

@ LadyElmira: Zover had ik nog niet gelezen. Vond het al mooi zat dat we "goed" advies krijgen van een 13 of 14 jarige die ook al volop lessen geeft! Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:10

nou gelukkig is dit dus geen 'trainer' die anderen lesgeeft, dan zou ik me met recht zorgen maken. idioot gedoe dit zeg, wie denken ze wel dat ze zijn! beetje leugens verspreiden hier.

@ fjordnina, het advies was werkelijk waar echt VERSCHRIKKELIJK 'goed'.

[edit] hmmm ik lees nu ook dat ze een kopje lijnzaad voert, ik mag toch hopen dat dat gekookt is dan....
én haar pony heeft zomereczeem, en hij is seksueel misbruikt.

ze maakt veel mee zeg!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:16

merrieveulen schreef:
nou gelukkig is dit dus geen 'trainer' die anderen lesgeeft, dan zou ik me met recht zorgen maken. idioot gedoe dit zeg, wie denken ze wel dat ze zijn! beetje leugens verspreiden hier.

@ fjordnina, het advies was werkelijk waar echt VERSCHRIKKELIJK 'goed'.

[edit] hmmm ik lees nu ook dat ze een kopje lijnzaad voert, ik mag toch hopen dat dat gekookt is dan....
én haar pony heeft zomereczeem, en hij is seksueel misbruikt.

ze maakt veel mee zeg!

In hun topic ouders!! zeggen ze dat ze bezig zijn met hun ouders overhalen tot een eigen paard. Dus ze hebben geeneens een pony. Maaar, ze geven wel les hoor! (tuurlijk) Heb het in een ander topic ook al verteld: Ik ben nu 16 jaar, mijn plannen voor beginnend ondernemer worden hier al niet zo serieus genomen laat staan dat een 14 jarige komt vertellen dat ze les geeft en al veel paarden door middel van een JU heeft geholpen. Ze heeft zeker die serie gelezen van heartland ofzo..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:18

Ik heb al een mod geinformeerd want ik heb zo'n vermoeden dat deze accounts niet echt serieus bedoeld zijn Haha!