Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

door hem/haar een tik te geven met de zweep lijkt mij niet de oplossing. je moet eerst een beetje respect krijgen
met een zweep krijg je niet respect. ( mijn mening )
Pommepidou schreef:Ja ze staat met andere in een kudde en hoogstens 3 keer per week 10 minutjes gepakt, dit bestaat alleen uit poetsen en knuffelen. Ze slaat als ze het ergens niet mee eens is. Ze is absoluut niet bang voor de zweep. Ze slaat ook gewoon zonder enige aanleiding. Ik opende dit topic om tips te krijgen en niet om alleen maar commentaar te krijgen hoe het niet moet.....

chicopicaro schreef:hey Amrit ,
Allereerst een beetje jammer dat sommige mensen er zo tegen zijn om een jaarling al te laten wennen aan poetsen en knuffellen. Naar mijn mening is het juist hardstikke goed dat je het paard er uit haalt en leert wennen aan borstels aanrakingen. Ik lees ergens dat iemand zegt dat het voor een paard die 24/7 op wei staat toch geen zin heeft , die snapt blijkbaar je bedoelingen niet.
Wou ik graag zo houden trouwens.Sonja schreef:Amrit schreef:Ja ze staat met andere in een kudde en hoogstens 3 keer per week 10 minutjes gepakt, dit bestaat alleen uit poetsen en knuffelen. Ze slaat als ze het ergens niet mee eens is. Ze is absoluut niet bang voor de zweep. Ze slaat ook gewoon zonder enige aanleiding. Ik opende dit topic om tips te krijgen en niet om alleen maar commentaar te krijgen hoe het niet moet.....
Je gaat een paard dat 24/7 buiten staat toch niet serieus poetsen hoop ik he? En knuffelen? Wat moet hij daar aan vinden dan, terwijl hij ook in de kudde in het land kan lopen? Dat doe je alleen voor jezelf hoor, niet voor het paard.
Blijf er nou maar lekker vanaf. Alleen al het feit dat een jaarling dit tegen je doet en dat jij dan naar de zweep grijpt geeft voldoende aan dat je er echt beter vanaf kunt blijven. DAT is dus de tip die ik je geef.