Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

blowdiene schreef:oke bedankt, miss dat (als ik geld heb) zelf even aan een dierenarts zijn mening vraag ove de gezondheid en hoe groot ze ongeveer word
want ja jammer genoeg moet ik alles zelf betalen :S
blowdiene schreef:ik heb het geld wel bij elkaar als ik hem ophaal zeker wel!
maar als advies gratis is is dat mooi meegenomen

Sisco4life schreef:Dit heb ik geleerd over de maat wat ie word van een bokker
Kan je trouwens ook op je eigen pony uittesten;)
Je neemt een stro touw of iets wat in ieder geval zo lang is als zijn voorbeen. Je begint bovenaan het been en meet tot bovenaan de hoef.
Dan laat je het touw bovenaan het been op dit plek, en doet het onderste gedeelte naar boven. Dan kom je dus (bij een nog niet volgroeid paard) ergens uit boven de schoft.
Dát wordt zijn schofthoogte
LadyElmira schreef:blowdiene schreef:ik heb het geld wel bij elkaar als ik hem ophaal zeker wel!
maar als advies gratis is is dat mooi meegenomen
Maar als de pony ziek wordt en veel medicijnen en hulp nodig heeft is dat niet gratis!
[***] schreef:Op marktplaats of de paardenmarkt aan het einde van het seizoen krijg je zulke pony's zo'n beetje voor niks mee naar huis (chipkosten misschien)

250 euro of zo vind ik dan een betere prijs...Rianneke schreef:ik vind em flink aan de prijs voor zo'n kruising250 euro of zo vind ik dan een betere prijs...
maar waarom kijk je naar een veulen? ik weet namelijk ook genoeg 2 of 3 jarigen papierloze beestjes te koop voor 600 euro... kan je eerder mee beginnen en daar staat de maat iets beter van vast als dit veulentje...