Maar het probleem bij deze laarzen is dat ik er sowieso geen dikkere rijbroek in kan doen zonder dat ze afknellen. Zeker met dit weer, terwijl ik al mijn dunne rijbroeken gebruik, gaan ze zelfs knellen (rechts). Ik kom wel in mijn laarzen, maar het eerste halfuur knelt deze dan dusdanig mijn been af dat er weinig bloed meer doorheen loopt waardoor het gaat tintelen en ik kramp krijg. Sommige van jullie kennen dit gevoel wel, en het is alles behalve prettig

Mijn vraag aan jullie is wat ik hieraan kan doen? Een rits erin laten zetten vind ik persoonlijk erg zonde, want het zijn mijn mooie wedstrijdlaarzen. En ik betwijfel of ze hierdoor ruimer gaan zitten, het zal imo het in-uitstappen slechts vergemakkelijken. Een andere optie is de laars oprekken. Ik heb hier echter geen ervaringen mee en daarom ook een aantal vragen omtrent het oprekken. Wordt de laars er niet lelijker op? Is het oprekken van blijvende aard? Hoeveel cm scheelt dit, en waar dit het beste laten doen?
Als jullie nog andere opties/tips hebben dan hoor ik het heel graag! Ik baal er namelijk behoorlijk van want ze hebben mij flink wat gekost en ik vind ze verder nog steeds super mooi.