Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
gelukkig ! 

Boertjes schreef:Mijn merrie was heel bang, maar uiteindelijk ging ze haar eigen dan heel dominant gedragen. Tot ze te ver ging en ik me boos maakte, dan was ze neteen klein muisje.
merrieveulen schreef:Boertjes schreef:Mijn merrie was heel bang, maar uiteindelijk ging ze haar eigen dan heel dominant gedragen. Tot ze te ver ging en ik me boos maakte, dan was ze neteen klein muisje.
dat is dan niet dominant, maar 'licht agressief' uit angst, stress of frustratie. ik vind dat er hier op bokt snel met het stempel dominant gestrooid wordt (niet persoonlijk voor jou bedoeld hoor, er zijn er zoveel).
nogmaals, ga grondwerk doen. als het geen angst of aversie voor/ tegen de stal is, dan ligt het aan de begeleider, degene die haar in de stal wil zetten. hoe zijn haar halstermanieren, en hoe is ze verder in de omgang met mensen? als je een wandeling maakt, loopt ze dan wel overal zonder problemen mee naartoe/ langs? ook in draf en stapjes achterwaarts?