Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

foetsie schreef:Misschien knoflook poeder?
Knoflook door het voer te mengen, schijnt soms ook wel te helpen.
barbara28 schreef:mijn ervaring is eigenlijk dat het wondermiddel niet bestaat. Ik heb zelf wel 10 soorten vliegenspray uitgebrobeerd met resultaten van helemaal niets tot redelijk. Bij mijn paard helpt Atex daaspray tot nu toe het best. Niet dat hij dan geen last meer heeft hoor, was het maar waar, maar het verminderd wel. Ik ga vanavond de Veerust eens proberen.
tamary schreef:barbara28 schreef:mijn ervaring is eigenlijk dat het wondermiddel niet bestaat. Ik heb zelf wel 10 soorten vliegenspray uitgebrobeerd met resultaten van helemaal niets tot redelijk. Bij mijn paard helpt Atex daaspray tot nu toe het best. Niet dat hij dan geen last meer heeft hoor, was het maar waar, maar het verminderd wel. Ik ga vanavond de Veerust eens proberen.
Veerust is een omgevingsspray gevuld met contactgif. M.a.w. de insecten sterven door het in aanraking komen ermee. Het is niet geschikt om op dieren te gebruiken. Het is gemaakt om insecten die op oppervlakken in de stal landen te doden.
Dat is trouwens ook de reden waarom het als vliegenverjaagmiddel niet werkt (geen maskerende lucht).

samantha21 schreef:Hier ben ik ook wel eens benieuwd naar. Mijn paard heeft ook heel erg last van de vliegen. Hij zit nu al onder de bulten
dus dat verpest je proef ook een beetje. ik neem t mijn pony niet kwalijk maar toch is het irritant. 

) maar wij smeren zwitzal olie met tea tree olie er door heen en dat werkt perfect! vooral rond de ogen!
Shonniej schreef:Je kan hem knoflook voeren, zijn ook knoflook snoepjes te koop, en je kan zelf vliegen spul maken, met citroen enzo, weet niet precies hoe het moet, kijk even op internet rond.

Eigen mengsel van; koude thee + azijn + citroenspul ook niet. En een paar van die dure vliegensprays ook niet.