Blauwe cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dondeyne

Blauwe cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 22:01

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een blauwe cap, maar behalve die van Casco (en die vind ik zelf niet zo fijn) vind ik erg nergens één in de winkel (meestal alleen maar zwarte). Nou was ik eigenlijk aan het kijken voor een Kavalkade cap maar van hun site word je niet echt wijzer en ik vind nergens of ze ook blauwe hebben!

Daarom vroeg ik mij af.. wat is een mooie blauwe cap voor niet te dure prijs (heb hem niet zo heel vaak op omdat ik mijn paard meestal zonder cap rijd dus ga geen gpa kopen)?

Achterom

Re: Blauwe cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:04

Tsja, je hebt blauw en blauw....
Zelf heb ik deze
Afbeelding
Dit is een troxel. Die zijn in veel aparte kleurtjes te krijgen en als je ze rechtstreeks uit de vs bestelt via ebay, ook zeer goed betaalbaar.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:04

Harry's Horse Pro plus is er in het blauw. Ook in two tone blauw.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:06

Afbeelding
Dit is de two tone

Afbeelding
En dit is de gewone blauwe

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:06

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 07:20

Ik vind die harry's horse wel heel mooi! Hoe duur zijn ze? En zitten ze fijn?

Edit: Ik heb ze al gevonden op die site! Zijn inderdaad niet duur en ook nog eens in de aanbieding Lachen

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 07:27

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 09:35

Dat is wel een fijne prijs zeg ja Lachen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:46

ik heb een pikeur GPa. Op concour rij ik ook met een blauw jasje van pikeur en dat past super bij elkaar!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 11:22

Ja daar was ik dus ook eigenlijk voor aan het kijken omdat ik ook een blauw pikeur jasje heb.. en dan pas het blauw natuurlijk weer niet bij elkaar Lachen

Maar ik ga geen 300 euro betalen voor een cap die ik bijna nooit op heb (behalve met wedstrijd dan dus)... Vinden jullie dat niet zonde van je geld? Ik bedoel.. als je één keer goed valt kun je een nieuwe kopen! Dat is toch zonde?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:25

dondeyne schreef:
Ja daar was ik dus ook eigenlijk voor aan het kijken omdat ik ook een blauw pikeur jasje heb.. en dan pas het blauw natuurlijk weer niet bij elkaar Lachen

Maar ik ga geen 300 euro betalen voor een cap die ik bijna nooit op heb (behalve met wedstrijd dan dus)... Vinden jullie dat niet zonde van je geld? Ik bedoel.. als je één keer goed valt kun je een nieuwe kopen! Dat is toch zonde?

Waarom rijd je niet tijdens de training met cap als ik vragen mag?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:26

Ik heb ook de blauwe (en de zwarte Bloos ) van HH en ik ben er heel tevreden
over. Heb hem toen voor 55 euro gekocht.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:32

dondeyne schreef:

Maar als je goed (of dus eigenlijk heel fout) valt, dan heb je misschien ook meer aan een cap van betere kwaliteit.
LAS-helmen zijn er ook in allerlei kleuren, maar ik denk dat je die voor wedstrijden misschien minder geschikt vindt?

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 11:34

my_travers schreef:
dondeyne schreef:

Waarom rijd je niet tijdens de training met cap als ik vragen mag?

Ja dat mag Lachen Ik rijd al van begin af aan op mijn eigen paard zonder cap en omdat ik het gewoon veel fijner vind ben ik nooit met gaan rijden.. (doe het wel met springen en jonge paarden) Ik weet dat het een risico neem en dat er altijd iets kan gebeuren maar ik geloof dat hier al genoeg discussies over zijn op bokt Tong uitsteken

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:39

Achja ik vind ook dat iedereen zelf moet weten of je met cap rijdt of zonder. Maar was gewoon benieuwd Bloos

En om even op je vraag terug te komen
De Kavalkade caps zijn er in het blauw en de HH ook. En volgens mij zijn ze allebei fijn en niet te duur. En wat hier boven al werd gezegd is dat er een aanbieding was. En ik zou als ik jou was ook zeker geen dure cap kopen als je hem niet vaak op hebt. Jammer van het geld.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:58

dondeyne schreef:

Ik vind m'n hoofd belangrijk. Ik draag de helm elke dag en dan moet hij goed zitten. Dat was bij de GPA zo. Dan liever wat meer geld dat ik goed beschermerd ben dan een cap die minder geld kost maar niet zo lekker past.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:11

#Ymke# schreef:
dondeyne schreef:

Ik vind m'n hoofd belangrijk. Ik draag de helm elke dag en dan moet hij goed zitten. Dat was bij de GPA zo. Dan liever wat meer geld dat ik goed beschermerd ben dan een cap die minder geld kost maar niet zo lekker past.

Ik heb ook een goede cap hoor. Een kavalkade en deze zit goed en lekker. 300 euro ga ik niet uitgeven voor een cap. Er zijn genoeg goede caps in een wat lagere prijsklasse...

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:17

Je hebt ook van die cap covers in allerlei kleuren.
Het materiaal is rekbaar, dus past over iedere cap.
Is misschien dat niet wat?
Ik zag de vorige keer al een voor nog geen 10 euro.
Daar heb je geen nieuwe cap voor. Knipoog

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 12:20

Dat is best een leuk idee Haha!

Maar omdat ik toch een nieuwe cap nodig heb (heb de mijne nu al 7 jaar Bloos gekocht toen ik mijn vorige paard ging inrijden) dus dan kan ik beter meteen een kopen die ik wil hebben Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:52

my_travers schreef:
#Ymke# schreef:
Ik vind m'n hoofd belangrijk. Ik draag de helm elke dag en dan moet hij goed zitten. Dat was bij de GPA zo. Dan liever wat meer geld dat ik goed beschermd ben dan een cap die minder geld kost maar niet zo lekker past.

Ik heb ook een goede cap hoor. Een kavalkade en deze zit goed en lekker. 300 euro ga ik niet uitgeven voor een cap. Er zijn genoeg goede caps in een wat lagere prijsklasse...

Even goed lezen, er staat nergens dat ik goedkopere caps slecht vind, er staat dat de meeste mij slecht passen Knipoog
Ik koop ook liever eentje van 30 als die mij goed past, maar helaas...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:35

#Ymke# schreef:
Even goed lezen, er staat nergens dat ik goedkopere caps slecht vind, er staat dat de meeste mij slecht passen Knipoog
Ik koop ook liever eentje van 30 als die mij goed past, maar helaas...

Dat had ik dus ook, maar de troxel past mij wel goed en is ook nog eens niet duur Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:05

Ik heb de Casco new master, die is er ook in het blauw. Ik vind hem heel fijn zitten. Totaal niet te vergelijken met de Casco youngster.
Verder heb ik ook een helmpje van de Decathlon, een lichtblauwe, was maar 15 euro en zit prima.

LAS heeft ook blauwe helmen, die zitten ook heerlijk.

Maar voor dressuurwedstrijden zijn dit niet de mooiste helmen (al gaat functionaliteit bij mij voor)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:45

dondeyne schreef:

ik heb ook een blauw pikeur jasje en de HH cap in het blauw. de cap is heel ietsje lichter dan het jasje, maar dat vind ik eigenlijk ook wel weer mooi. kan je tenminste goed zien dat het blauw is Haha!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 16:10

Ja het is wel fijn dat je ziet dat het blauw is want ik heb laatst een blauwe casco-cap vastgehad waarbij dat dus niet het geval was Lachen

Maar zoals ik al zei vind ik de casco-caps niet zo mooi en absoluut niet lekker zitten..

eurohorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:53

de pikeur is mooi!