Bodyprotector

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Magali_

Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 19:33

Ik rij zondag een cross en ben dus vandaag gaan oefenen op het parcours, heb gezien dat de meeste mensen daar met een bodyprotector rijden en ik ben zelf ook van plan om er 1 te kopen.
Nu vroeg ik mij af welk merk goed is dus die goed beschermt, gemakkelijk zit, ...
Heeft iemand soms ervaringen of tips waar ik op moet letten of zo ???

Julia_Romeo

Re: Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:36

voor een cross wedstrijd is een bodyprotector verplicht !!
ik heb een USG en die is wel fijn.. wel opletten dat ie van boven naar beneden niet te lang is (wat ik dus perongeluk heb) dan ga je er steeds op zitten en das niet fijn

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:11

Ga na een goede ruitersportzaak en laat je even adviseren.. Ik heb sinds vorig jaar 1 van Beta Level paars..

Taravj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:16

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:32

Ik heb er een van Jack Ellis, deze bevalt me erg goed.

Afbeelding

Hij is namelijk ook niet zo dik dat je je armen niet meer goed kunt aansluiten. Hij zit dus met rijden niet in de weg. Aan de achterkant zit kun je er ook een stuk afhalen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:09

Ze moeten minimaal BETA level 3 hebben. En lekker zitten als je ze aantrekt. Als ze dan al niet fijn zitten heb je er met rijden ook last van.
Verder opletten dat je hem niet te groot koopt. Dat blijft meebewegen bij het rijden en kan gevaarlijk zijn bij het springen. Aan de achterkant mag hij niet te lang zijn (sommige merken kun je zelf inkorten). Aan de voorkant moet hij net 1 vinger over je ribben heen komen.

Verder kan het ene merk geweldig zitten bij de ene ruiter. En het kan zijn dat die BP verschrikkelijk zit bij jou.
Zo weet ik bijv. dat Tipperary en RaceSafe geweldig zit bij mij.
Maar John Field en USG verschrikkelijk.
Marc Owen gaat wel. Ik kan ermee rijden maar hij is eigenlijk te breed tussen mijn armen zodat ik die niet goed kan aansluiten.

Het probleem is dat de meeste ruitersportzaken maar 1 merk verkopen. Dan kun je dus niet vergelijken welke jou het fijnste zitten. Kun je er niet een paar bij iemand uitproberen?
Ik heb de mijne op Equitana gekocht. Daar waren zo'n beetje alle merken aanwezig. Ik heb gekozen voor de RaceSafe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:02

HAR --> RUI.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:05

Die van Racesafe heb ik ook gezien op equitana. Als ik er 1 zou kopen zou het zo een zijn. Je hebt er heel veel bewegingsvrijheid in, maar ze zijn wel aan de prijs.

Magali_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 19:44

Bedankt voor de info Scum Haha!

Ik ga er morgen 1 passen van een vriendin, ik weet wel niet precies welk merk het is. Denk inderdaad dat er in de ruitershop maar 1 merk zal zijn en dan moet ik hopen dat er nog 1 is in mijn maat en dat hij goed zit.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:51

toen ik net een plaatje van mijn BP zogt (google -> Jack Ellis), kwam ik op een site waar ze deze zelfs ook 'verhuren'.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:32

Annemeik schreef:
Die van Racesafe heb ik ook gezien op equitana. Als ik er 1 zou kopen zou het zo een zijn. Je hebt er heel veel bewegingsvrijheid in, maar ze zijn wel aan de prijs.

Er was volgens mij maar 1 stand die ze verkocht, een Engelse. De meid die daar werkte was heel vriendelijk en had er ook heel veel verstand van.
Ik heb 40 Euro korting gekregen, omdat er een heel klein krasje aan de achterkant zat Haha! (en daar overheen komt toch je rugnummerdrager, dus dat ziet niemand).

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:43

Scum schreef:
Er was volgens mij maar 1 stand die ze verkocht, een Engelse. De meid die daar werkte was heel vriendelijk en had er ook heel veel verstand van.
Ik heb 40 Euro korting gekregen, omdat er een heel klein krasje aan de achterkant zat Haha! (en daar overheen komt toch je rugnummerdrager, dus dat ziet niemand).

Klopt, zij was engelse ja. Een collega van me (linos hier op bokt) heeft er toen een besteld in de kleuren van haar sponsor (papa). Ik vond ze vooral heel apart doordat ze (in tegenstelling tot de andere bodyprotectors) allemaal losse stukjes hebben. Maar over de rug lopen lange stroken. Dit voegt veel beter met je lichaamsvorm.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:56

linos ken ik wel ja Haha!
En ze hadden inderdaad allemaal kleurencombi's. Maar ik wil toevallig een donkerblauwe hebben, en die hadden ze op voorraad.
Ik heb hem afgelopen zaterdag bij de crosstraining aangehad, en hij zat echt heerlijk. Alleen worden ze wel erg warm.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:08

Dat zal idd wel, doordat ze zo goed voegen denk ik. Die lompe dingen laten nog ruimte voor luchttoevoer...

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:10

Even een plaatje ter illustratie:

Afbeelding

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:21

Ik heb er 2 weken 1 geleden 1 gekocht van Happy Valley, bij mij zat ie erg goed, gisteravond ervan af gevallen en ik moet zeggen, wat was ik blij dat ik dat ding om had! Vind die HV ook een goede pasvorm hebben en betaalbaar...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:22

Die heb ik dus (en ook in die kleur).

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 21:18

Ik heb ook die van Happy Valley, zit ook prima, eerste keer dat ik hem aanhad met springen gevallen... dus gelijk ook uitgeprobeerd Lachen.... Ben expres gevallen Knipoog

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:03

Ik heb zelf geen bodyprotector maar een vriendin van mij wel. Van Imperal Riding. Echt een super goed ding! Pling

Furore_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:10

Ik heb er ook één, van USG, volgens mij.
Ik doe hem aan met springen, en toen ik voor de eerste keer naar het strand ging. Hij zit wel fijn!

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:51

De bovenstaande Jack Ellis heb ik ook in het zwart.
Vind hem erg fijn zitten (voor zover een bodyprotector fijn zit.. Tong uitsteken ) omdat ie niet heel dik is en goed aansluit. Lachen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 23:06

Ik zou er eentje met een paars kaartje nemen, dat is het hoogste level. Lachen

Zitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 09:12

Ik zou er in ieder geval een van de hoogste leven nemen.
Je zou ook in een ruitersportzaak in de buurt eens even een kijkje gaan nemen en daar passen welke je het beste zit Knipoog
Merk maakt toch niet zoveel uit? Knipoog

Magali_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 10:43

Ik ben gisteren naar de ruitershop gegaan en ze hadden inderdaad maar 1 merk, hij zat heel goed dus heb ik hem gekocht. Ik weet niet precies welk merk het is maar even een foto :
Afbeelding
(sorry dat hij plat ligt maar had even geen tijd om hem recht te zetten Clown )

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 10:40

ik spring altijd met bodyprotector, ik heb er een van Impereal riding en die bevalt me erg goed.