Ervaringen vliegenmasker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

somokkele

Ervaringen vliegenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 10:55

Aangezien mijn paard nu al met ontstoken ogen staat van de vliegen wil ik graag een vliegenmasker voor hem aanschaffen.
Nu ben ik een beetje aan het rondsnuffelen, maar er zit echt heel veel verschil in prijs met die vliegenmaskers.

Welke vliegenmaskers gebruiken jullie en wat zijn de voor- en nadelen van het vliegenmasker?

Alvast bedankt!

_Sammy_

Re: Ervaringen vliegenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:57

die van mij wordt elke keer gesloopt dus neem gewoon die van divoza voor 10 euro werkt super!
weet niet wat het verschil is heb ze ook gehad van 25 euro misschien iets steviger?. maargoed ga er maar vanuit dat ze ze slopen Lachen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 11:00

Tja die van mij slopen ze ook steeds, koop er gemiddeld toch wel 2 a 3 in 1 zomer, dus koop ook gewoon de simpelste die er zijn. Heb ook wel de duurdere versies gehad, maar ook die overleven het niet, dus dat doe ik maar niet meer. Verder helpt het wel prima hoor. Heb ze ook wel eens met oren gehad, bij de ene merrie ging dat prima, bij de andere bleven er allemaal dode vliegen in die puntjes van die oren zitten, bah Boos! Heb de oren er toen maar afgeknipt Haha!

Succes in ieder geval met je keuze.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 11:04

Hmmm, dus ik moet uitgaan van meer als 1 vliegenmasker per zomer (er wordt nl regelmatig bij gezet dat ze 2 a 3 seizoenen mee moeten gaan..)
Slopen de paarden ze zelf, of worden ze door weidemaatjes gesloopt??

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 11:08

Tja, helaas kan ik je dat niet vertellen omdat ik er niet bij ben meest van de tijd, maar ik heb het vermoeden dat ze dat vooral zelf doen door te schuren of zo iets. Haha! Maar een aantal zomers meegaan heb ik zelf nog niet echt meegemaakt. Ja met eentje met oren die heb ik nog en die is nog wel heel, maar dat is een hele stevige en die heb ik ook nooit meer in de winkel gezien eigenlijk.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 11:12

Ik heb er meerdere, zodat ik ze tussendoor kan wassen. Die van Bucas is favoriet.

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 11:15

Heb zelf nog geen ervaring met een vliegenmasker, maar zit er wel over te denken om er een te kopen.
Maar ik ben bang dat er een vlieg oid onder kan komen die dan echt blijft prikken omdat hij niet weg kan.. Heeft iemand hier ervaring mee?

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:44

Mn haflinger heeft - als het wat warmer wordt - een vliegenmasker op. Ik heb twee jaar terug een vliegenmasker met oortjes gekocht van ongeveer 25 euro en kan nog wel een zomer mee. Er komt zelden een vlieg onder Knipoog

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:00

Ik heb er ook een voro Danc en hij doet er 3 zomers mee. Nu zit er wel een klein gaatje in, maar voor de rest doe ie het nog prima!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:48

Voor mijn shet heb ik een HH, na het eerste seizoen mag ze dit jaar wel weer een nieuwe.
Bij de oren komen gaatjes. Maar ze gaat er ook vet wild mee om.

Voor mijn Fjord heb ik zon dure van de paardendrogist. Die is echt super!

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:51

Ik heb voor mijn pony gewoon zo'n goedkope van divoza. En die van mij begint aan zijn derde jaar, dus je kunt er best lang mee hoor! Is verder gewoon een goed ding, blijft ook netjes zitten bij mijn pony.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:53

Ik heb die van mij nu voor het 3e jaar. Hij heeft er nog niets aan gesloopt. Hij is alleen een beetje kapot aan het gaan door het gebruik.
Deze heb ik (zonder oren):

Afbeelding
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=26092

Is een zeer degelijk masker. Ik ken veel mensen die het masker ook hebben en die erg lang meegaan (zeker 3-4 jaar). Maar goed, als je al weet dat je paard een sloper is, is het veel geld om iedere keer een nieuwe te kopen.

TIP!
Bij de paardendrogist: 30,50 euro
Bij Arthurs Westernstore: 22 euro. ( http://www.westernstore.nl/index.php?ta ... ct_id=1970 )
Dus dat maakt nogal verschil. Ik heb verder nog niet rondgekeken. Maar misschien dat ze ergens anders nog goedkoper zijn.

[edit: hier heeft hij em op. Is duidelijker]
Afbeelding

Die van Bucas zijn idd ook erg fijn.
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 18-04-07 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:54

Of het weidemaatje een sloper Knipoog

Ik heb ook die vonnie heeft.
Maar hij word er door het weidemaatje af getrokken
Nog wel heel, dat wel.
Cribox en hertshoorolie werkt niet Verdrietig

Verder werkt hij wel super voor traanogen Ja

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:55

ik heb er twee van Bucas (dan kan ik ze regematig wassen). ik doe ze de hele dag op, en ze blijven goed zitten, en blijven heel.
mijn paard vindt het best, en hij heeft geen ontstoken ogen meer gehad. top! de pasvorm is ook heel netjes en het schuurt nergens.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:56

Ik had er eentje van HH, maar mijn paard met dun velletje kreeg er schuurplekken van Ach gut

Tara13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:58

Ik heb mijn vliegenmasker op http://www.paardendrogist.nl besteld, die zijn wel wat duurder maar zijn wel super fijn! (merk Supermask)
Mijn paard heeft hem nu al 2 seizoenen en hij is nog steeds heel. Ik vind hem super fijn!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:58

Maskers zijn heerlijk voor de paarden en werken dan ook véél beter dan een normaal vliegenfrontje. Een bijkomend voordeel is dat de paarden zonder halster op het land kunnen, ze kunnen zichzelf dus niet verwonden of ophangen. ( helaas gebeurd dit vrij frequent )
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 18-04-07 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:01

ik vind het er altijd een beetje sneu uitzien... van zouden ze fijner vinden, met of zonder? kijkt het niet heel irritant voor ze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:02

Kijk er zelf maar eens door, het valt best mee Ja

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:02

Met natuurlijk! Als je een GOED masker koopt dan kunnen ze er goed doorheen kijken, ademt het goed en hebben ze geen last van vliegen! Mijn paarden zijn maar wát blij met hun maskers!! Ja

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:03

Ik heb ook een Supermask of hoe dat dan ook heet Haha!
Allemaal hele leuke kleurtjes Party!!

Noa Groene
Sonja Rooie
Misty Blauwe

Heel schattig, Sonja is er alleen bang voor Huilen van het lachen

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:04

hmmm... toch maar eens overwegen

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:06

Zaina schreef:
ik vind het er altijd een beetje sneu uitzien... van zouden ze fijner vinden, met of zonder? kijkt het niet heel irritant voor ze?

Haha, dat zou je eens aan mijn witje moeten vragen. Die komt soms bijna aangerend als hij mij aan ziet komen met z'n maskertje.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:07

idd ik doe wat vaseline op de oogjes vliegenmasker erop volgende dag heeft hij nog steeds een mooi koppie! geen traanogen enz..
maar om te kijken wat het is zou ik gewoon even een goedkope nemen als hij hem niet sloopt kan je voor een duurder gaan maar de goedkope werken prima hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:08

Kawa blijft ook braaf staan als ik hem om doe als hij al in de wei staat.
Ziet hij dat ik een vliegen smeerseltje in mijn hand heb, loopt hij weg Lachen Daar heeft hij zo'n hekel aan.
Dus blijkbaar vind hij het masker niet erg, anders liep hij ook wel weg.