Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Margreet schreef:Wat gebeurt er als je langzamer (of juist harder) de bocht door rijdt?
Trailerproblemen zijn bijna altijd chauffeursproblemen.
)flink gereden, en mijn ouders er met de eigen auto achteraan, zodat als er iets gebeurde(weer omvallen) ze konden helpen. Maar wat gebeurde er: helemaal niets, ze stond gewoon helemaal stil, de eerste bocht naar rechts(dat was, de dijk oprijden en gewoon met flink veel gas naar rechts de bocht omgaan), deed ze een stap opzij, maar daarna dacht ze: ohw ik heb de ruimte. En ze is gewoon perfect blijven staan toen.
Zo kan ze niet meer omvallen maar krijgt ze direct steun, en de benen kunnen ze nog wijd genoeg zetten. Was voor ons echt de oplossing. Het enige verschil is dat het bij ons niet een trailer betrof maar een vrachtwagen. Danique1990 schreef:Vandaag hebben ze onze trailer een beetje verbouwd zodat het schot er nu helemaal uitkan.. maar wat ik me afvraag..
kan een paard wel goed bijven staan in een RUIME ! 2 paards trailer zonder tussen schot ?
en hoe moet je hem dan vast zetten ? aan 2 kanten ?
Bieketjuh schreef:Dank je! Ik heb ook advies gekregen van de DA en van mijn lerares en die zeiden ook dat ik eens moest proberen om het tussenschot opzij te zetten. Ik zal het dus zeker eens proberen! Alleen ben ik bang dat ze gaat vallen, wat moet ik dan doen? Ze binden of niet?
Mvg Bieke en nog een bedankt allemaal!
ikke20 schreef:mijn pony viel juist om omdat ze teveel ruimte had. was een ruime 1,5 paards.maar om de haverklap lag ze half ondersteboven. in een 2 paards trailer nooit ergens problemen mee. dus bij haar was het juist verkleinen wat werkte.