Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ik denk inderdaad dat het situatie-afhankelijk is. 
Dus als ze een paardje wilde blijven houden dan moest er een ander komen , maar het ging haar wel erg aan het hart hoor , ook al had ze Rena pas 2 jaar

Indy377 schreef:Bedankt voor de reacties!
Ben zaterdag bij een paard gaan kijken, best leuk, maar toch nog kleine twijfel (is ook moeilijk te zeggen na 15 min. rijden). Heb met eigenaar over proeftijd gesproken, willen ze liever niet. Bang dat hij bijv. kreupel raakt door een trap van een ander paard (bij ons op stal) en tijdverlies verkoop (als ik hem terug zou brengen). TJa..lastige situatie
pmarena schreef:En daarom spreek je dus al af dat je het paard pas op proef krijgt na betaling van een deel van het aankoopbedrag.
Als de verkoper het paard dan "kapot" terugkrijgt , kan die een som geld houden ter compensatie.
Net zoals als het paard niet goed is , de koper niet het volle bedrag kwijt is.
Dus aan iedereen wordt gedacht in deze situatie hoor
Indy377 schreef:Als je het allemaal goed op papier vastlegd, hoeft dit geen probleem te zijn.
De verkoper weet zo ook dat zijn paard een goed tehuis krijgt, en dat hij niet een paar keer wordt doorverkocht.
Dat zou mij als verkoper toch ook echt wel wat waard zijn!
Heeft iemand die site waar je contracten kunt downloaden?