Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Eowyn3003 schreef:Ik heb er geen ervaring mee, maar k vind het er toch niet zo leuk uitzien. Al dat gras en er dan niet bijkunnen, moet toch vreselijk zijn. Net als wij in een weiland vol met snoep gaan staan en maar 1 tje kunnen eten ofzo. Misschien eerst eens testen hoe je paard hierop reageerd? Of een andere stal zoeken, met beperkte weidegang en de rest in een paddock? Je kan misschien ook iets regelen met iemand van stal, dat die jouw paard binnen kan zetten.
Het lijk me ook niet zo veilig om ze met een halster buiten te laten.

Dniesjj117 schreef:Als je moet kiezen tussen vrijheid mét muilkorf of teveel eten en te dik worden of alleen maar op stal zónder muilkorf, is dat eerste toch een beter idee imo.

Als mijn dikkerd (ijslander) van het zomer weer halve dagen naar de wei, mag mag ik ook wel uitkijken.. Poe! Heb het net een beetje onder controle
Het vliegt er bij haar, jammer genoeg, zo weer aan.. Niet dat ze er ziek van word hoor.
Eowyn3003 schreef:Ik heb er geen ervaring mee, maar k vind het er toch niet zo leuk uitzien. Al dat gras en er dan niet bijkunnen, moet toch vreselijk zijn. Net als wij in een weiland vol met snoep gaan staan en maar 1 tje kunnen eten ofzo. Misschien eerst eens testen hoe je paard hierop reageerd? Of een andere stal zoeken, met beperkte weidegang en de rest in een paddock? Je kan misschien ook iets regelen met iemand van stal, dat die jouw paard binnen kan zetten.
Het lijk me ook niet zo veilig om ze met een halster buiten te laten.
Maar zoals ik al gezegd heb, eerst kijken hoe je paard erop reageerd, reageerd hij goed zou ik het doen, anders voor een andere oplossing zoeken.
Probeer eventueel een ander stuk land te vinden met weinig gras, waar ook maatjes zitten, of probeer iets te regelen om je paard om de twee uur bv er een uur/half uurtjes even uit te halen. en in stal te zetten. mariska1989 schreef:Ik zou gewoon een stukje van het weiland afzetten.
Of desnoods 3/4 van de dag in een paddock, kaal stuk land met wat hooi of kuilgras. En een paar uur in het gras. Misschien wat meer en intensiever laten bewegen.