Mijn pOny valt me aan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jillie1994

Mijn pOny valt me aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 20:18

Ik heb een probleempje,,
Mijn Pony Ulkje valt me aan,,dan gaat ze naar me steigeren in de hoop dat ze me raakt,,dat is ook al één keer heel goed gelukt,,ick heb er een gebrOken schOuder aan Over gehOuden,, Ach gut
Weten jullie iets?
Maar even één ding,,ik gebruik geen geweld bij dieren dus ik ga haar niet slaan en/of schoppen!

Groetekes Jildau

casanova

Re: Mijn pOny valt me aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:23

vooral haar niet terugschoppen en slaan en jij komt straks het ziekenhuis NIET meer uit.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:24

Nee iderdaad niet schoppen en slaan daar losje helemaal niks mee op maar we zullen toch iets meer informatie moeten hebben om je te helpen

M_C_Design

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:26

is het geen shetlander hengst?
die willen maar al te goed steigeren en aanvallen..
je hebt hier echt hulp bij nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:26

idd niet schoppen of slaan.
ja wat meer info is handig Knipoog

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:27

heel snel naar iemand toe brengen die haar manieren bij brengt en haar en jou samen leert hoe jullie met elkaar om moeten gaan. Zodat jij leert hoe je je als "leider" moet gedragen en je pony leert dat ze respect opbrengt voor jou. Als je niet heel snel actie onderneemt zal je niets anders resten dan "slaan en schoppen" om zelf niet helemaal lenst geslagen en geschopt te worden.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:28

Welkom op bokt.
MSN taal en dergelijke is verboden...

En over je vraag: Ik zal hem wel duidelijk maken dat het niet mag. Vraag eens af waarom hij het doet. Is het na een bepaald iets? Misschien heeft hij ergens last van...

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:29

hoe lang heb je, je pony al?
Als je hem lang hebt, is er dan iets gebeurt waardoor hij zo doet?
Je moet wel hulp gaan zoeken... Ach gut
het kan niet zomaar zijn dat je pony zo doet.. er moet een reden zijn..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:29

Je pony een rotschop verkopen als hij dat weer probeert te doen. Je hebt hier niks aan 'pedagogisch verantwoord' doen. Kijk eens want andere pony's zouden doen als je pony naar hun steigert, juist ze zouden terugsteigeren, bijten of slaan.

En zo snel mogelijk hulp zoeken, je bent (gezien je naam) 12 of 13 jaar.

sgwrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:30

niet gaan schoppen en slaan daar worden ze alleen maar bang van.. ik zou niet weten wat je er aan kan doen maar er is wel iets want een paard gaat niet zomaar steigeren als jij er aankomt, zeker niet gericht! misschien is dit wel angst..(hoeft niet dat jij daar voor gezorgt hebt!!) maar ik zou er hulp bij zoeken

Farouche

Misschien wat meer info over de pony geven?
Zijn het bepaalde momenten zijn hij dat doet?

M_C_Design

p.s: op bokt is msn taal verboden. je wordt trouwens ook veel minder serieus genomen. je lijkt nu net zo'n penny...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:31

ik heb getemt

Colorado

Als een paard (gericht) naar me schopt schop ik terug, dat moeten ze echt niet proberen. Jíj bent de leider en niet je pony, als een pony een ander paard aanvalt dan laat hij het er ook niet bij zitten. Als hij dit niet gericht naar jou doet zou ik hem door de dierenarts na laten kijken
Laatst bijgewerkt door Colorado op 05-04-07 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

RelarDevi

sgwrijdster schreef:
niet gaan schoppen en slaan daar worden ze alleen maar bang van.. ik zou niet weten wat je er aan kan doen maar er is wel iets want een paard gaat niet zomaar steigeren als jij er aankomt, zeker niet gericht! misschien is dit wel angst..(hoeft niet dat jij daar voor gezorgt hebt!!) maar ik zou er hulp bij zoeken

echt niet dat ze bang zijn voor een mens die veel minder hard schopt dan menig ander paard! Je moet alleen inderdaad niet steeds van die zachte klapjes/schopjes geven. 1x een goede trap en dan ben je hopelijk klaar voor dat keer.
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 05-04-07 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:32

Chico4life schreef:
p.s: op bokt is msn taal verboden. je wordt trouwens ook veel minder serieus genomen. je lijkt nu net zo'n penny...

misschien is ze dat..

trouwens, te zien aan je prfiel is het niet je eigen pony
Citaat:
Wytske en Ulkje zijn mijn verzorgpony's waar ik het vaakste heen ga!,,Daarna Bontje en Punkie,,waar ik 1 keer per week kom,,Maar ik geef je een tip,,Als je in de buurt van Beetsterzwaag woont,,koop geen shetje,,ik ben er ook al twee verloren,,Rastja en Lumke,,Rastja,,Omdat we die doOr een of andere reden neit meer mOchten verzorgen, en Lumke die doOd is gegaan aan wOrmen en miskraam! :'( IK MIS JULLIE HEEL ERG!:'((u)

overleg even met de eigenaar!

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:33

het is een ander verhaal als je pony gaat steigeren... naar je gericht.. dan moet er echt iets zijn gebeurt...

sgwrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:33

MoonChloe schreef:
Je pony een rotschop verkopen als hij dat weer probeert te doen. Je hebt hier niks aan 'pedagogisch verantwoord' doen. Kijk eens want andere pony's zouden doen als je pony naar hun steigert, juist ze zouden terugsteigeren, bijten of slaan.

juist niet! wordt een paard alleen maar bang gaat hij alleen maar meer van steigeren!

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:35

MoonChloe schreef:
sgwrijdster schreef:

echt niet dat ze bang zijn voor een mens die veel minder hard schopt dan menig ander paard! Je moet alleen inderdaad niet steeds van die zachte klapjes/schopjes geven. 1x een goede trap en dan ben je hopelijk klaar voor dat keer.

Niet bang voor mensen? Er zijn genoeg paarden die vroeger zijn mishandeld en er nooit meer overheen komen!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:35

sgwrijdster schreef:
MoonChloe schreef:

juist niet! wordt een paard alleen maar bang gaat hij alleen maar meer van steigeren!

Als je je paard op tijd straft wordt hij er echt niet bang van, als je hem geen rotschop terug geeft zal hij er waarschijnlijk nooit mee stoppen. Aanpakken, dat is de enige remedie.

ecit: spelfout Knipoog
Laatst bijgewerkt door Colorado op 05-04-07 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:36

nou, ik vind ook niet dat je truttig moet gaan doen 'rusitg maar schatje, niet steigeren hoor, dat vind mammie niet zo leuk hoor moppie'' (om iets te noemen) ik denk dat ik gewoon een schreeuw zou geven en toch wel laten merken dat ik dat niet pik. Straks gebeuren er nog ongelukken.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:37

ursulaatje schreef:
Niet bang voor mensen? Er zijn genoeg paarden die vroeger zijn mishandeld en er nooit meer overheen komen!

Maar dat is in dit geval niet het probleem, een paard moet een duidelijke leider hebben. Niet een die hem niet straft als hij steigert of schopt
Laatst bijgewerkt door Colorado op 05-04-07 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

M_C_Design

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:37

Citaat:
Als je je paard op tijd straft wordt hij er echt niet bang van, als je hem geen rotschop terug doet zal hij er waarschijnlijk nooit mee stoppen. Aanpakken, dat is de enige remedie

hier ben ik het volledig mee eens Knipoog

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:38

Farouche schreef:
nou, ik vind ook niet dat je truttig moet gaan doen 'rusitg maar schatje, niet steigeren hoor, dat vind mammie niet zo leuk hoor moppie'' (om iets te noemen) ik denk dat ik gewoon een schreeuw zou geven en toch wel laten merken dat ik dat niet pik. Straks gebeuren er nog ongelukken.

ja tuurlijk, daar heb je gelijk in... maar het moet niet zo zijn dat je ze mishandeld...!
Je moet altijd oppassen met hoe je doet tegen een paard...

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:39

Colorado schreef:

Maar dat is in dit geval niet het probleem, een paard moet een duidelijke leider hebben. Niet een die hem niet straft als hij steigert of schopt[/quote]

Dat zeg ik ook niet.. maar hoe dat meisje het zegt.. vind ik zo cru...