Te weinig rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ryannuh

Te weinig rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 16:57

Ik loop op dit moment stage waardoor ik 5 dagen in de week aan het werk ben.

Verder ben ik daarnaast ook echt nog wel druk met van alles en werk ik ook nog op zaterdag.
Nou kom ik wel elke dag bij mijn paard om de stallen uit te mesten, maar van rijden komt op het moment niet zo heel veel.
In het weekend rij ik vaak wel, en soms door de weeks nog een keer.
Wel staat ze de hele dag buiten op de paddock met haar vriendinnetje.
Als ik rij is het alleen recreatief, hebben we ook altijd al gedaan.

Nou voel ik me soms best schuldig dat ik zo weinig rij, ook al weet ik dat ze elke dag veel buiten komt.
Maar nou mijn vraag: Vinden jullie het te weinig om max 3 keer in de week of soms nog minder te rijden?
Daar ben ik toch wel benieuwd naar!

Orola

Re: Te weinig rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 16:58

Dat is echt niet te weinig hoor! Ik heb bijna de hele winter niet gereden omdat we gewoon geen tijd hadden of niet in de bak konden! Nu rijd ik wel weer.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:06

Ik vind het ook wel kunnen hoor, je paard staat immers de hele tijd ook buiten. dus waarom niet?
het wordt natuurlijk anders als het paardn ook nog binnen zal staan

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:09

ik vind het ook wel kunnen hoor! je geeft ook zelf aan dat je puur recreatief rijdt, dan is het toch ook geen ramp? Als hij inderdaad maar lekker zijn stalletje uitkomt!

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:10

je moet gewoon rijden wanneer je wil/wanneer je kan. Als je paard lekker iedere dag buiten staat is het geen probleem, het is wel fijn als hij aandacht krijgt (al is het alleen maar poetsen), en dat er een ander paard bij staat. Maak je niet druk over het rijden hoor! Maar als je bijna alleen in het weekend rijdt, moet je er wel rekening mee houden dat je paard wat minder hard kan werken, omdat hij dan een slechtere conditie heeft.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:05

Als je paard gewend is alleen recreatief te rijden en overdag lekker buiten komt met andere paarden lijkt het mij geen probleem. Vaak merk je aan je paard snel genoeg of ze het prettig vindt of eigenlijk vaker zou willen lopen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:32

In de zomer rijd ik soms een maand niet Clown Dus 3 keer per week is echt genoeg, paard staat immers buiten! Lachen
Mijn pony staat nu ook al een hele week 'stil'. Hij geniet enorm van zijn weidegang nu Lachen

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:33

Als je idd recreatief rijd dan zal het geen punt zijn lijkt mij?

Wienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:36

Het kan best, als die idd zn stal maar uit komt, en als ze met dr vriendinnetje buiten staat te spelen, geven ze zichzelf vaak ook wel voldoende beweging!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:37

Als je maar wel eerlijk rijdt, is er geen probleem.
(dus geen zware oefeningen en lang rijden)
Anders dan heeft je paard steeds spierpijn als je bent geweest,das niet eerlijk Ach gut

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:33

Als je het werk aanpast en niet teveel van je paard verwacht kan drie keer rijden in de week geen kwaad, helemaal niet als het maar tijdelijk is. Waar je wel problemen mee krijgt is als je in het weekend lang en fanatiek rijdt, en door de week niets doet. De pezen en de botten moeten tijd krijgen om hard te worden, en dat krijgen ze zo niet, niet als je alleen in het weekend rijdt en meteen buitenritten van een paar uur gaat maken.

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 15:04

hee mensen!
De keren dat we rijden zet ik haar ook absoluut niet zwaar aan het werk, meestal ongeveer 3 kwartier een beetje stappen, draven en een stukje galopperen.
Ik merk wel aan haar dat ze het leuk vind als ik er ben, maar echt een knuffelpaard is het sowieso nooit geweest dus het scheelt dat ze geen paard is dat het liefst de hele dag wil poetsen en knuffelen.
Tis denk ik ook meer een gevoel van mezelf, dat ik haar meer aandacht zou willen geven dan ik nu kan.
Maar ik denk dat ze er zelf niet echt last van heeft ofzo...

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 16:37

Dat is toch prima? Zolang je paard maar aandacht krijgt is het belangrijkste en lekker buiten komt.

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:15

Zolang je paardje niet 24 uur per dag in ze box staat is er niks aan de hand..

En zoals je zelf al zegt,, dat je paardje overdag lekker buiten staat, dan is er toch niks aan de hand!

Iedereen heeft het wel is druk waardoor er bijv niet 5 a 6x per week gereden kan worden

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:14

Nee hoor,

als je paard daarnaast wel voldoende beweging (weidegang, longeren, etc) krijgt.

Ik rij zelf ook niet zo vaak in de week (heb ik zo m'n redenen voor, hoor. soms ook gewoon geen zin) , maar mijn pony krijgt zeker de aandacht die ze verdiend.

Fortuna_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:17

ik rij meestal 5 dagen in de week maar s winters niet dan 2 ofsow maar nu ook niet want mijn moeder is drachtig en we verwachten maandag een babytje !!

yentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:47

Ik denk dat je paard er niet veel van leid Knipoog Gewoon genoeg beweging, weide gang etc. is wel ok Lachen

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 16:29

@ fortune_love: haha is je moeder drachtig Knipoog

Maar in ieder geval, ik ben blij dat ik niet de enige ben die zo weinig rijdt!
Dank jullie wel voor de reacties!

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:46

Ik heb mijn pony jarenlang alleen maar in het weekend gereden, en dat ging prima. Zij stond ook overdag buiten en 's nachts binnen. Daarna is ze nog een tijdje 3 keer in de week gereden, en had ze zo'n goede conditie dat ze makkelijk endurance klasse ! kon lopen. Ik zou me er dus niet schuldig over voelen!

AMY01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:21

mijn pony rijd ik in de winter ook maar heel weinig
ik heb het ook druk met school en heb geen tijd om hem volop
6 dagen in de week ofzo te bereiden.
Dit maakt volgens mij niet uit, maar denk er wel aan dat je je
paard wat langer moet losrijden en uitstappen.
xxx

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:27

Ik rijd ook lang niet elke dag. Ik rij vaker niet dan wel eigenlijk. Maar ik heb het ook erg druk met school, en ik ben afhankelijk van mijn stalgenoten. Onze bak is net gesleept en ik vind hem te zwaar om nu met een (ongetraind) paard in te gaan rijden.
Maar mijn paardje heeft een dominantie probleem, deed buiten soms moeilijk. Als er een ander paard mee gaat is het niet zo'n probleem, maar als ik alleen ga gaat ze nog wel eens staken, en wil ze ook nog wel eens schrikken. Ik rij nu dus alleen als mijn zus mee gaat. Maar daar moet ik maar eens aan gaan werken vrees ik Knipoog .
Mijn paard staat wel dag en nacht buiten, dus ze kan zichzelf wel voldoende beweging geven als ze daar behoefte aan heeft.

horsie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:52

Kan nog best hoor ik zie er geen problemen mee.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:37

Als het paard lekker buiten loopt en de keren dat je rijd het afpast op het paard zie ik er geen problemen in. Ik rijd ook weinig, nog minder dan jou en ik merk niet aan mijn pony dat ze dat erg vind, die staat net zo lief in de wei. Ik ga dan wel vaak gezellig erbij zitten, poetsen of wandelen

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:54

Mijn oudste merrie (die is nu 10) rijd ik zelfs nooit, heel afentoe even. Ze loopt lekker iedere dag buiten en krijgt zo haar beweging. Kan er ook zo weer opstappen als ik zou willen.

Lieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:41

Ik vind dat het bij ieder paard verschillend is... Als nou een paard eerst 5 keer per week werd bereden en dan oppeens 3 keer vind ik een beetje snel afgebouwd... En als je wreinig rijd vin ik wel dat je hem in de wei moet zetten en af en toe moet los gooien Knipoog maar ik zei al het is bij ieder paard anders omdat de ene in een keer weer kan rijden en de andere niet dus...