en die dan ook nog eens blijft stil staan en hem niet verder krijgt?????
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
heb eigelijk altijd wel iemand mee rijden maar dan ging ik bijvoorbeeld het eerste stukje achter diegene aan en dan ook stukje zelf na veel oefenen is het goed gekomen!
SisLeone schreef:Mmm die van mij is wel kijkerig en schrikkerig en vind regelmatig alles eng (boskabouters, overstekende zandvlooien, krekels op een motortje die voor bij komen, ene stukje grond of hei wat donkerder is als het andere stukje e.d.). Maar gaat niet stilstaan. Ik schiet alleen regelmatig 5 meter opzij de bosjes in of zo en soms is het net een banaan zo krom gaat ie dan lopen. Trek me er nooit veel van aan.
yvon123 schreef:nou wees blij dat hij niet blijft stil staan,want dat is vreselijk.
gisteren ook,stond hij plots stil op het fietspad.
nou daar sta je dan te kijken,je kunt lief zijn of boos worden en hard drijven.
maar mevrouw trekt zich er niks van aan!
als ze met een ander paard is of iemand fietst mee,dan is ze helemaal niet kijkerig!
rara
yvon123 schreef:nou wees blij dat hij niet blijft stil staan,want dat is vreselijk.
gisteren ook,stond hij plots stil op het fietspad.
nou daar sta je dan te kijken,je kunt lief zijn of boos worden en hard drijven.
maar mevrouw trekt zich er niks van aan!
als ze met een ander paard is of iemand fietst mee,dan is ze helemaal niet kijkerig!
rara

fjordnina schreef:Dit is geen probleem van het paard, maar een van de ruiter. Goed beschouwd ben je op het moment een gevaar op de weg. Je paard heeft geen vertrouwen in je als leider. Anders zou hij gewoon doorlopen als jij dat zegt. Je hebt er geen controle over, geen leiding, dus neemt het paard zelf maar de leiding.
Een ander paard of fietser ziet ze dus meer als leider dan jou op haar rug.
Kwestie van respect verdienen en daardoor ook het leiderschap.