andermans paard slaan ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

andermans paard slaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 17:50

hoi nou meschien lijkt het een klein beetje op me andere topic
Maar deze vraag stel ik toch vooral aan de verzorgsters slaan jullie wellis andermans paard?
Mag het van de eigenaar?
En aan de paarden eigenaren : mogen jullie verzorgers jullie paarden slaan?

Toen ik nog verzorgster was heb ik best wellis een paard een tik gegeven als die het verdiende hoor
maar ik probeerde toch zo min mogelijk te slaan ja. ik sla liever niet maar soms dan moet het echt even anders zit ik met een bitch Haha!

brand los Bloos

marije86

Re: andermans paard slaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:55

als mijn verzorgpaard zou bijten of slaan dan krijgt ie een dreun terug..maar aan de andere kant heb ik liever niet dat mensen mijn pony een tik gegeven straffen kan ik zelf(alleen wat op het moment als je der zelf niet bij bent)dus is een beetje dubbel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:56

Ik wel ja Vork
slecht gedrag vertonen laat ik niet toe & dan geef ik een corrigerende tik. Verder zeg ik ook altijd tegen mensen die met me meegaan naar mijn pony dat ze een tik mogen verkopen als ie hapt Ja

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:57

Slaan? Als iemand je paard verzorgt, wil je dat die correct alles doe. Corrigeren, ja!! Maar of dat met slaan moet? Ik zou niet willen dat ie bij iemand anders alles mag en de boel in de maling neemt. Als ik een dag niet kan of ziek ben geweest, merk ik dat helaas wel bij meneer.

Overigens heb ik wel een keer een paard van iemand anders geslagen die ik echt flink uithaalde vanuit zijn box. Ja, sorry.Het bovenrek moet open, maar ik moet er toch langs lopen. Door dat gedrag staat ie nu wel op een andere plek, waar niemand langs hoeft.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:57

Ik vertrouw ondertussen mijn verzorgsters dat ze op je juiste momenten een tik zullen geven. Dan is het dus echt nodig.
Anders zouden ze "bij mij" geen verzorgsters zijn Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:58

ik heb graag dat mijn verzorgsters mijn paarden hetzelfde behandelen als ik dat doe. Dat betekend dus zelfde regels, en zelfde consequenties als ze (de paarden) zich daar niet aan houden

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:01

pfoeh..

als ik bij een paard sta en die gaat schrapen ofzo, is het 'HE nietdoen!' of 'KAPPEN daarmee!' en dan is het over..

ik verzorg een erg dominante merrie, als die een tik nodig had kreeg ze die, anders liep ze letterlijk en figuurlijk over me heen. ook met vangen, ze viel aan, trapte, bokte en steigerde gericht, dan maar longeerzweep erbij en elke keer dat ze het deed een mep na, klinkt hard, werkt wel.

wat moet dat moet, ze weten bij mij dondersgoed hoe ver ze kunnen gaan, alle paarden Knipoog

al zal ik een paard, bijv op de manege, pensionpaard dat even alleen staat, niet zomaar een tik geven maar eerst met m'n stem proberen op te lossen.. ik weet immers niet hoe de eigenaar het op zou lossen..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:16

Als iemand mijn pony's terecht een tik geeft heb ik er niet zo'n probleem mee, maar dat heb ik dus wel als dat een halve minuut na het foute gedrag nog eens gebeurd.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:26

Een paard van een vriendin van me heeft zelfs een keer een klein schupje onder d'r bips gehad van mij Bloos
Maar ze ging met me aan de kletter en wilde omhoog gaan... en dit was eigenlijk mijn eerste reactie, ze was wel meteen erg braaf Haha!
En als ik een paard een tik verkoopt is dat met een reden... dat scheelt ook wel denk ik Knipoog

x_BlueEye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:31

Ik moest laatst een paard van een vriendin binnen zetten. En hij was wat ongedurig.. Dus ging ie voor me lopen en me aan de kant duwen.. Dus als het ware over mij heen lopen. Toen heb ik het halster touw naar achter gegooid, sindsdien heeft ie respect voor mij en doet ie niets. Van die vriendin mag k me helemaal niet slaan. Maar ik laat niet over mij heen lopen Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:34

als het een corrigerende tik is omdat ze hapt of uithaalt,dan vind ik dat het wel moet kunnen.

voor de rest moet niemand met zijn tengels aan mijn paard komen

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:50

Ik doe dat ook, ik behandel andermans paarden zoals ik wil dat zij met die van mij zouden omgaan en dat betekend een corrigerende tik waar nodig.

Joy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:34

Wanneer mijn verzorgpony iets doet wat niet mag... kan hij/zij gerust een tik verwachten.
Ik gaf mijn eigen pony ook een tik wanneer dat nodig was, en mijn verzorgster deed dat ook wanneer zij niet luisterde

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:43

Het licht er maar net aan wat die doet! Als die echt niet luistert ofzo doe ik dat wel gewoon.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:55

Bij ons op stal hebben de paarden "open boxen" ze kunnen dus met hun hoofd buiten de stal komen. Wij hebben 1 paard op stal die er een sport van maakt om achterin de stal te gaan staan en als iemand langs loopt, als de sodemieter naar voren schieten en diegene bijten.
Hij flikt het ook als je met een ander paard langs loopt. En let wel.. het is geen hap maar echt een bijt! Oren in de nek, mond wijd open en als hij bijt houdt hij vast.

Dat "beest" staat naast mijn paard dus ik kan elke keer een aanval verwachten. Zijn eigenaar is er haast nooit en als ie er al is zegt ie alleen maar: ja het is een jong paard hé die hebben streken!

Dat paard krijgt dus echt wel een opdonder van mij als hij weer aankomt met een aanval, of het mijn paard nou is of niet.

We hebben geen hek voor de stal die we dicht kunnen doen, anders hadden we dat allang gedaan.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:57

Bij mijn pony's heb ik zeg maar de vrijheid om te doen en laten wat ik wil, maar ze vinden het wel prettig als ik ook verslag uitbreng zeg maar. Maar die van mij krijgen ook gewoon een tik. We hebben 3 jaarling hengsten, en die bijten echt wel hard. Dus die krijgen dan ook een tik. Verder krijgt het shetlander hengstje ook op zijn sodemieter. Ik weet ook dat de eigenaars het zelf ook doen, en het eingenlijk wel fijn vinden als we allemaal een beetje opvoeden aan alle kanten Lachen Maar het is niet zo dat ik ze echt bont en blauw sla, maar gewoon een terechte tik moet kunnen vind ik.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:01

als een paard van iemand anders naar em hpt of iets dergelijks kunnen ze een corrigerende tik verwachten. Dat zeggen ze ook wel ..

Asl op de manege een manegepaard hapt kan die ook een corrigerende tik verwachten, niet bijten

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:03

Corrigerende tik kan naar mijn mening geen kwaad. Het moet wel op het goede moment zijn en niet een halve minuut achteraf. Knipoog

biebs007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:06

ik sla nooit heb een paard meegemaakt die er kopschuw van werd als een jong paard bijv bijt als ik bezig ben met hem gee ik hemeen tik met mijn voet op zijn kroonrand...dat vinden ze heel vervelend..ze begijpen niet waar dat vandaan kmt maar voelen het wel..als mijn paard door mij heen wil lopen knijp ik haar in haar borst...klinkt heel gemeen maar is effectiever als slaan als je slaat gaat dat hele lijf terug en een kneepje is al voldoende..oke als het echt niet anders kan en gevaarlijk word ...terecht maar ik vind dez manieren effectiever...en veulen wat bijt trek je aan zijn tastharen..wedden dat hij het afleert?!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:09

Ik sla mn paarden nooit stem verheffen is meer als voldoende, als ik iemand trappeer die een van mn paarden slaat breek ik zn vingen. Slaan is een gebrek aan woorden

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:11

Slaan doe ik zowiezo niet, heel soms deel ik een corrigerende tik uit.
Andermans paarden slaan vind ik helemaal niet kunnen en als iemand een van mijn pony's zou slaan zou ik daar behoorlijk kwaad om kunnen worden

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:15

Als ik weet dat de eigenaar zijn paard ook een tik zou verkopen, zou ik dat zeker ook doen. Aan een paard dat over je heen walst heb je niks.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:17

Slaan als in een corrigerende tik, zou ik zeker doen als paard mij bijt of trapt, ik vind het ook prima dat iemand anders mijn pony een tik geeft mocht ze trappen of bijten Ja
Zomaar slaan, of slaan om iets wat je ook met het verheffen van je stem of met je lichaamstaal duidelijk kan maken bij een paard, vind ik dan weer Niet kunnen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 02:29

Zo hard als het moet, zo zacht als het kan. Dus ook als ik een paard van een ander tegenkom en dat paard gecorrigeerd moet worden in een sterkte waarvan ik zeker weet dat hij aankomt, dan volgt idd die tik, of die schop, ongeacht of de eigenaar er mee eens is of niet....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 02:56

mariska1989 schreef:
Corrigerende tik kan naar mijn mening geen kwaad. Het moet wel op het goede moment zijn en niet een halve minuut achteraf. Knipoog

Precies, en niet zoals het "Hulpje" (staigere) van mijn smidt!
Kijk mijn paard was absoluut verkeerd.
Het hulpje wou van zijn voorbeen naar zijn achterbeen gaan en loopt er zo heen zonder even mijn paard te laten weten wat hij gaat doen (dus even praten of eerst aanraken over zijn rug) En ik heb een heet paard en mijn beest wil altijd alles zien!

Hij vergat even dat hij met een dier te maken had wat niet alles duld.
Hij greep zijn achterbeen om het op te tillen, Olly's (olly is mijn paard) reactie, BAF een dikke mep ervoor!
Het hulpje vloog door de lucht en kwam met zijn rug tegen een boks terecht.

Ookal was zijn benadering naar Olly niet goed, Olly mag niet slaan (nooit)
Dus ja ik was flink pisst op Olly en gaf m ook echt wel op zijn flikker..
Staat het hulpje een minuut later op (een beetje dizzy) loopt naar mijn paard en geeft m toch een schop onder Olly's kont!

Dat pikte ik dus niet, ten eerste waarschuwde hij mij niet waardoor ik omver werd gelopen door mijn paard en ten 2de daar was het veelste laat voor!
Dat beest is allang vergeten waarom hij een schop krijgt!