Een nadeel van een cap

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Een nadeel van een cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 14:02

is dat je er niet mee kan groeten Haha!

Als je met een positieve instelling en dus uitstraling door de wereld rijdt krijg je dat veel terug. het is heerlijk als je dan breed lachend een beleefde groet met je hoed kan geven.

Uiteraard, alles is hier anders Knipoog , en ik ervaar het als een investering voor mij als ruiter dat de mensen op straat en aan het verkeer deelnemend het leuk vinden om me te zien rijden en vrolijk worden Pling
Ee stukje áctieve veilgheid Pling

Oh en doe me lol, ga nu niet roepen dan een helm verstandig is. Daar zijn al topics zát over.
Dít topic gaat over de toegevoegde waarde en lol van welgemanierd, 'charmant', verkeersgedrag en hoe de ruiteruitrusting daarbij kan helpen of juist niet.

Wie heeft er nog meer leuke voorbeelden?

HC

lesilla

Re: Een nadeel van een cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:03

Je kan toch even goed een mooie buiging maken met je hand en gepaard met een bigsmile

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:06

Ik groet nooit door mijn pet/hoed/cap/ander hoofddeksel af te zetten. Ik zwaai of zeg hoi.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:07

Ik groet ook gewoon of steek mijn hand op.
Vind ik ook netjes.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:09

Bij vrouwen is het sowieso niet gewenst om de hoed af te nemen bij het groeten, dus mijn cap blijft op mijn hoofd zitten.
Maar over leuk groetgedrag: je kan van die zweepjes kopen, waar een handje op het einde zit. Misschien een leuk idee om mee te zwaaien ( mits je paard het gewend is).
Ik groet gewoon door mijn hand op te steken ( zonder handschoenen overigens, is dat onbeleefd ) of een ingehouden knikje. Maar ja, ik ben ook niet zo charmant Bloos

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:11

Een nadeel van een cap is dat mijn haar zo plat zit als ik hem af doe Haha!.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:11

hahaha dat handje op zweep idee is wel leuk Tong uitsteken

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 18:33

erleyne schreef:
Bij vrouwen is het sowieso niet gewenst om de hoed af te nemen bij het groeten, .....
of een ingehouden knikje. Maar ja, ik ben ook niet zo charmant Bloos

Een knikje met een glimlach is helemaal goed en helemaal charmant voor een dame hoor.

HC

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:43

Ik zwaai altijd hysterisch gillend "hooooooooi schreeuwend" mijn armen in het rond Go jij! Go jij!
Een hoed zal er dan alleen maar vanaf vallen Huilen van het lachen

Clown

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:50

Ik lach altijd vrolijk al breed en kan daarbij een hoi, hallo, of 'hmm' uitkramen Clown
En als de boswachter het is doe ik het ook maar dan eigenlijk alleen maar uit angst.. ik schijn tegenwoordig alles fout te doen Nagelbijten / Gniffelen

Wat ook nog zou kunnen is bijvoorbeeld een leuk bordje op je rug hangen met uhm bijvoorbeeld 'sorry dat ik zo hard ga, paard is NIET te houden' als je geen hebt om af te remmen als je mensen voorbij gaat Knipoog
Andere, vriendelijkere boodschappen zijn natuurlijk ook mogelijk.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:09

ik hoef ook niet te groeten met m'n cap, ik groet met m'n handen tijdens een dressuurproef Clown en ik begroet mensen wel met m'n stem of met m'n hand(en) Haha!
Ik vind het juist een voordeel *LOL*

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:22

Ik vind groeten met je hoed meer iets voor oude mannetjes.
Ik zeg gewoon altijd vriendelijk gedag met mn stem Haha!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:25

Ik denk dat de handgroet al wel genoeg is, met een vriendelijk woord erbij Knipoog

Voor op de koets staat zo'n hoedje wel erg chique, en maar wuiven Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:26

een nadeel van een cap vind ik toch echt dat je er in de zomer zo van ga zweten op je hoofd

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:33

nadeel van een cap vind ik ook die prachtige haardracht erna Clown
maar goed, ik lach en wuif ook gewoon altijd blij ipv moeilijk die cap af te proberen zetten.
Met de koets heb ik altijd een petje op,maar die blijft ook gewoon op mijn hoofd als ik groet.
denk zelfs, dat ik raar zal worden aangekeken als ik steeds mijn hoofd deksel afzet eigenlijk. mensen zijn hier te nuchter voor hoffelijkheid Nagelbijten / Gniffelen

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:21

Gewoon 'Hoi' zeggen of je hand opsteken lijkt me prima Lachen

Ander nadeel van de cap vind ik dat 't zo warm is als je een uurtje intensief gereden hebt Clown

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 14:31

Lowara schreef:
denk zelfs, dat ik raar zal worden aangekeken als ik steeds mijn hoofd deksel afzet eigenlijk. mensen zijn hier te nuchter voor hoffelijkheid Nagelbijten / Gniffelen

Te nuchter of cultureel afgestompt?

Verder ís voor een dame een knikje helemaal goed en 'hoi'..... euhm, het equivalent van 'poep aan je schoen' Knipoog

Daarbij ben ik al ruim voorbij mijn uiterste houdbaarheidsdatum, dus bén ik een oud menneke, een hóffelijk oud menneke Pling

HC

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:57

Ik glimlach vriendelijk, en indien gewenst zeg ik ook nog hartelijk gedag. Baar meestal wel wat opzien in de buurt daar ik met een felblauwe cap rijd en dan ook nog eens heerlijk alleen hard dravend over de Lekdijk rijd waar dat dus absoluut als heel apart wordt gezien!

Niks heerlijkers dan uitwaaien op de dijk op de rug van je beste vriend! Dus dat lachje komt meestal vanzelf wel!

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:15

Girlgamer schreef:
Een nadeel van een cap is dat mijn haar zo plat zit als ik hem af doe Haha!.

Bij mij staat het omhoog Nagelbijten / Gniffelen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:20

ik groet altijd netjes met een lach en knik en evt door mijn hand op te steken, echter wanneer iemand me onbeschoft passeert steek ik alleen me middelvinger op, tenzij ik me handen echt vol heb aan me paard

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:28

Onder het zadel knik ik alleen al dan niet met een goedenmorgen, middag of avond. Op de kar is het knikken of een zweepgroet. Handen hou ik liever aan de teugels, is wel zo veilig.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 08:40

rachelthinka schreef:
echter wanneer iemand me onbeschoft passeert steek ik alleen me middelvinger op,

En denk je dat er daardoor een positiever beeld van de ruiterij (of jou) ontstaat?

HC

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:05

Maar vind jij het dan onbeleefd als iemand even glimlachend knikt en/of je een goede morgen wenst, maar daarbij niet z'n cap af wilt nemen Verward ?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:14

Ik zit altijd lachend op mijn paard. Gewoon, omdat mijn paard weer eens een actie heeft bedacht of puur omdat ik rondom me heen kan kijken naar een omgeving die nog de moeite van het bekijken waard is.

Doe er een knikje, goede/morgen/middag/avond bij en je begroeting is compleet.

Anderen die zich niet realiseren dat een paard een (vlucht)dier is en dus geen machine waar een aan en uit knop op zit en die daardoor weleens verkeerd reageren kunnen een uitwijk manouvre verwachten in de hoop dat ze na gaan denken over de reden van mijn uitwijken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 17:14

WildWings schreef:
Maar vind jij het dan onbeleefd als iemand even glimlachend knikt en/of je een goede morgen wenst, maar daarbij niet z'n cap af wilt nemen Verward ?

Het antwoord kun je niet één maar zelfs TWEE keer lezen in slechts 1 pagina reacties....

HC