ik mag hem bij de oren aan raken, maar dat vind hij wel nog eng.. maar laat het wel.. soms doet hij zijn hoofd nog wel eens schuin maar dat ik alles. ik loop als ik door de wei loop altijd met een halster.. vaker rent hij achter mij aan en bijt in het halster.. maar als ik op mijn hurken ofzo zit met het halster komt hij met zijn koppie tegen de mijne en duwd zijn neus tegen het halster.. dat doet hij wel.. maar verder durft hij er niks mee.. ik mag hem poetsen met borstels alleen de benen zijn nog niet zo makkelijk. onder de buik en al.. maakt allemaal geen f-l-i-k-k-e-r uit.. hij is nog hengst en begint nu streken te krijgen, hij moet echt nodig bekapt worden en de eigenaar wil hem gechipt hebben vóór hij de grote wei op gaat.. en ook nog geënt.. vandaar..
ik doe alles rustig aan.
maar het is een bazig mannetje, maar ik doe gewoon alsof het de merrie van 18 jaar is op de wei die ik ook verzorg.. heel rustig de tijd nemen enzo.. mar veel veranderd het niet voor alle dingen die hij nieuw vind en laat doen krijgt hij dan ong 3-5 brokjes en dan weer oefenen en dan afbouwen met brokjes dat ik het zo kan doen zonder belonen, alles laat hij doen.. maar met halster nope.. hij loopt achter me aan. speelt soms nog met me..
ik heb nu op verschillende plaatsen een halster (oud) neer gehangen dat hij kan ruiken en wenne.. *heb wel gekeken of hij niet vast kan komen te zitten* in de hoop dat hij het minder eng zal vinden ook als hij gevoerd word gooi ik een halster in zijn bak.. nu maar hopen