Mishandeling

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Roel

Mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 10:31

hallo,

Bij ons op stal komen sinds kort mensen een paard rijden van een pensionklant. Echter die zelf al bang is om er op te gaan (geen reden is een lief dier).

Nu die mensen hebben er een vreemde manier van rijden, niet echt op de lieve manier.
Ik weet dat ze al een keer problemen gehad met de dierenbescherming.
Er zijn paarden bij hun weg gehaald.

Afgelopen weekend ging het paard steigeren (wat ik hem nog nooit heb zien doen) 's avonds werd ik opgebeld door een vriendin, dat de binnenkant van die mond openlag van het bit.

Gisteren was het paard weer vervelend, en werd zodanig afgestraft dat een vriendin van mij misselijk werd alsmede stalgenoten.
Er is nu gevraagd om aan te kondigen wanneer ze komen omdat wij het leed niet aan hoeven te zien.

De stal eigenaar hebben wij gemeld maar die zegt het is haar keuze.

Wat zouden jullie doen?

Wij willen graag die gegevens van die mensen hebben dat we naar de politie kunnen gaan..

Waratje

Re: Mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:35

Goed gesprek voeren met de eigenaar van het paard is eigenlijk het enige wat je echt kunt doen.
Als het paard met regelmaat wonden oploopt kun je wellicht contact opnemen met politie wegens mishandeling, maar als de eigenaar van het paard achter de behandeling staat heb je een uitdaging.

nigito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:46

Mijn vraagis dus of de eigenaar weet van het ruwe verleden van deze berijder!
Probeer die eigenaar dat te vertellen, maar vaak is dat idd makkelijker gezegd dan gedaan.
Verder kun je er idd weinig aan.
Maar wat ik nooit begrijp is waarom staleigenaren dit gedrag op hun stal toelaten.
Als ik een pensionstal had vloog zo iemand meteen het erf af.
Maar ja wie ben ik.....

Groetjes kim

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:48

volgens mij....mag je de politie toch bellen als je ziet dat een dier mishandeld word??
dan moet het dus wel echt mishandeling zijn, dus op het moment dat je het ziet bellen en vragen of t mogelijk is dat ze langs kunnen komen...

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:52

Ik zou als ik jou was eens met die mensen gaan praten, die het paard zo behandelen.. Weet niet of ze van jouw leeftijd zijn, maar dan nog. Je hebt geen reden om zo met een paard om te gaan en daar kun je best iets van zeggen.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:04

Wij hebben ook zo iemand op stal staan , verschrikkelijk .
Alleen dit is hun eigen paard en zou je dr eigenlijk niet mee mogen bemoeien .
aangezien het paard het op gegeven moment opgegeven had en de klapen met achterkant van longeerzweep dus gewoon maar ontvangde of ie nu liep of niet hij kreeg ze toch wel .
Zijn we woedend naar hun toegegaan en hadden gevraagt of ie mischien en riek wilde omdat ie door de zweep blijkbaar niet wilde lopen . Vork
En toen stopte die even omat ie niet wist of we hem in de maling namen dus hebben we gezegt wat we ervan vonden .
Nu komen ze meestal als laatste en zien we ze bijna niet meer .

Achteraf had ik mezelf er niet mee mogen bemoeien maar ben blij dat ik het toch gedaan heb .
Ze weten in ieder geval hoe we erover denken . En het word al beter .

Ik zou er toch gewoon mee gaan praten . En weet de eigenar van het paard hoe ze er mee omgaan .
En anders zeker met hem of haar praten .

succes ermee

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:08

Is de eigenaar erbij als het paard wordt gereden? Zo nee, opnemen en laten zien.

Roel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 13:18

je de eigenaar is er gewoon bij.. en kijkt ernaar.

Als hij toevallig aan de telefoon is met andere mensen staat hij ook doodleuk te vertellen hoe hard hij een ander paard al gemept heeft..

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:45

Ik zou gewoon een hartig gesprekje voeren met de eigenaar.
Dit kan toch niet?!

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:46

ik sta daar ook op stal en het is niet om aan te zien.
Eigenaar staat erbij en kijkt er na.
Op de vraag of ze wil opschrijven wanneer die mensen komen vraagt ze heel verbaasd waarom?
Ik heb gezegd dat ik er geen zin in heb om met zulke mensen in de bak te rijden.Dat was blijkbar iets heel raars wat ik zei dat begrijpt ze niet.
Heb je dan een plaat voor je kop of niet?

Vandaag of morgen gaat het dnek ik helemaal mis op stal want iedereen hetf medelijden met het paard, dit verdiend hij gewoon niet.

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:51

Hallo allemaal,

Ik ben ook een stalgenoot en vind het ook niet om aan te zien.

Met wat liefde en geduld kom je al een heel eind, vind het maar niks om dat beest helemaal afgebeuld te zien worden Huilen .

Misschien kunnen we met zijn alle eens even met A en D praten en zeggen wat wij ervan vinden?? Anders gaat ze maar gezellig bij hun op stal staan als ze zo geweldig zijn.

Groeten Linda

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:59

Waarom geeft de staleigenaar geen stalverbod als het zo vreselijk is om aan te zien!
Ik weet zeker als dit bij ons op stal zou gebeuren het persoon van het paard word getrokken en van het terrein af wordt gezet!
Is de eigenaar van het paard het er niet mee eens,dan kan je ook vertrekken !

gwoon_inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:48

ik sta ook op die stal,, ik heb ook een aantal dingen gezien die gewoon echt niet kunnen. Het paard zou zogenaamd niet te hanteren zijn, maar iemand anders heeft er in de zomer wel gewoon op kunnen rijden en toen was er helemaal niks aan de hand.. dan moet je je toch gaan afvragen of het dan aan het paard of aan de eigenaar ligt...
Het paard wordt nooit beloond als hij iets goed doet, maar als hij iets fout doet dan wordt hij toch afgebeuld!!
Ik kan het echt niet meer aanzien, als het dier door de eigenaar van begin af aan normaal was behandeld dan had je echt een heel leuk paard gehad.
De eigenaar heeft schijnbaar een blad voor dr kop!!!!

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:07

Ik snap jullie allemaal niet.....ga eens met de stalhouder praten,het plaatsen hier op bokt heeft geen zin,wij kunnen alleen een mening of advies geven
Het persoon die hier wat mee kan is de staleigenaar!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:20

ik zou toch met die mensen praten eerst met de eigenaar daarna met de mensen die zo beulen
stel hun de vraag of jij bij hun even het ijzer door de mond mag trekken ?

en of ze weer in aanraking willen komen met de DB ?

en die staleigenaar mijn god he dat die dit toelaat vind het schandalig!!

tijd terug was ik mee op wedstrijd daar kwam een meidje de bak uit verwaand pokkekind , proefje ging blijkbaar niet goed en ze komt de bak uit en geeft dat paardje een paar rotmeppen met de zweep en loopt erop te schelden niemand zei iets tja ik kan dat niet aan zien maar loop er ook niet voor weg,
liep naar haat toe pakte de zweep af en gaf haar een paar flinke meppen op haar been , en ze keek me aan en voordat ze tegen mij kon gaan schreeuwn heb ik haar even vermeld dat Altijd de ruiter fout is en niet het paard!
toen was het even stil en ieddereen ging ineens staan te klappen ik ja doe er zelf wat aan ipv toekijken ?
maar zelf s haar moeder kwam naar me toe en zei dank je dit had ze even nodig !
maar pff paardnemarkten mag ik niet meer komen , heb twee keer een handelaar net zo behandeld als dat hij met zijn paarden deed, en wedstrijden wil ik om deze redenen niet meer heen

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:34

Ik snap niet dat je er niks van kan of durft te zeggen. Meteen zeggen waar het op staat! Niet zozeer als stalgenoot, maar zeker als eigenaar van de pensionstal. Zulke mensen wil je toch niet op je stalling hebben? En nee, geld hoort niet voor het welzijn te gaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 23:03

Ik krijg de indruk dat de schuld voor de angst van de eigenaar bij het paard wordt gelegd. Ipv van dat de eigenaar aan zichzelf gaat werken, laat hij zijn paard "trainen".
Misschien dat je niet zozeer moet gaan hameren op het feit dat zij er iemand op laat rijden die volkomen onterecht hard bezig is, maar kun je haar een keertje meenemen naar een demonstratieavond Parelli oid, zodat ze zien kan dat ook zij met haar paard een toekomst heeft....

Dit moet je gewoon heel anders aanpakken....

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:07

DIERENBESCHERMING BELLEN!

Wat verschrikkelijk he! Dat is toch niet normaal meer?
Ik snap trouwens ook niet dat een paardeneigenaar elke maand zn pensiongeld neertelt om vervolgens te zien dat zijn - blijkbaar niet zo geliefde - huisdier zo wordt 'behandeld'.

Ik zou de dierenarts of de politie bellen, maar misschien kan je de eigenaar ook overtuigen van dat het niet goed is en misschien kan je in dat gesprek - wanneer blijkt dat de paardeneigenaar het niet serieus neemt - een hint geven dat je op dat moment je laatste waarschuwing geeft en daarna contact op zal nemen met de dierenbescherming! Heeft de eigenaar nog 1 laatste kans om het te verbeteren.

En ook raar dat de staleigenaar er niks van zegt, want dierenmishandeling lijkt me nou ook niet echt een goede reputatie voor een pensionstal!

Misschien kunnen alle pensionhouders daar met zn allen het paard overkopen en samen het stalgeld lappen? Tong uitsteken

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:40

we zijn ook van plan om met zijn allen naar de staleigenaar te gaan.
Met het paard hebben we zo te doen.
Wat ik ook echt niet snap is dat eigenaarresse haar paard zo de verdommenis in laat helpen.
Ik zou wel beter weten als er zo'n mafkees op mijn paard zat, dat was 5 minuten en nooit weer.

Het wordt ook hoog tijd dat we nu eens actie gaan ondernemen.
Het beestje moet worden gered.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:46

Ik lees dat er meerdere die hier gepost hebben hier op stal staan..Kom op, ga met z'n alle naar de eigenaar van het paard.. misschien ziet ze het zelf ook wel maar weet ze niet hoe ze er mee om moet gaan...geeft bij haar aan dat dit niet kan..en als dit zo doorgaat dat je de dierenbescherming inlicht. maar dan ook haar aan geeft!!! want zij laat het toe!!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:21

kimmegie schreef:
Wat ik ook echt niet snap is dat eigenaarresse haar paard zo de verdommenis in laat helpen.
Ik zou wel beter weten als er zo'n mafkees op mijn paard zat, dat was 5 minuten en nooit weer.

Hebben jullie al eens gevraagd waarom ze haar paard "de verdommenis in laat helpen"? Begin nou eerst eens met een goed gesprek met de eigenaar van het paard, als je daar niet verder mee komt, kun je altijd nog naar de stalhouder. Het is niet netjes om direct achter de rug van een stalgenoot om de stalbaas ergens toe aan te zetten.
Enne, begin niet aanvallend tegen die eigenaar, maar VRAAG haar hoe zij het ziet en waarom ze deze mensen met haar paard laat "werken".

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:24

Tja dierenbescherming halen, en dan zo snel mogelijk, dat paard wordt helemaal verpest, en als het zo door gaat wordt hij straks ook nog bang voor mensen!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:26

Waratje schreef:
kimmegie schreef:

Hebben jullie al eens gevraagd waarom ze haar paard "de verdommenis in laat helpen"? Begin nou eerst eens met een goed gesprek met de eigenaar van het paard, als je daar niet verder mee komt, kun je altijd nog naar de stalhouder. Het is niet netjes om direct achter de rug van een stalgenoot om de stalbaas ergens toe aan te zetten.
Enne, begin niet aanvallend tegen die eigenaar, maar VRAAG haar hoe zij het ziet en waarom ze deze mensen met haar paard laat "werken".

lijkt me ook. ik denk dat dit nog het beste is wat je kunt doen, als deze persoon zich tegen je in het harnas laat jagen heeft het paard daar ook geen baat bij...

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:55

Die meid is zelf hartstikke bang voor d'r paard, ze doet er verder ook niets mee. een andere stalgenoot heeft afgelopen zomer met dit paard gewerkt, en ging best goed, maar als je dan stank voor dank krijgt, tja, daar zit je ook niet op te wachten.

Het paard schijnt vroeger al mishandeld te zijn en de eigenaresse is wat dat betreft ook erg koppig. Ze weet hoe iedereen op stal erover denkt.

Maar we gaan zeker nog een poging wagen want dit is niet niet wat het beest verdiend.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 09:20

het paard schijnt vroeger al mishandeld te zijn???

ohw my god...............

ik moet t gewoon niet zien,want ik trek ze van het paard af Verdrietig
praat met die lui en zeg dat t gewoon niet kan, je gaat een paard toch niet mishadelen omdat jij niet rijden kunt en het dier je niet begrijpt?
jee zeg, als ze bij mij op stal al wijzen naar een paard met en zweep sta ik er al voor