Pony verkocht, na 2 dagen doet vrouw lastig

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

quincy123

Pony verkocht, na 2 dagen doet vrouw lastig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 18:39

Hallo,
Wij hebben vrijdag onze pony verkocht met echt heel veel pijn, maar waren blij dat ze een super goed huisje kreeg. Vrouw was erg enthousiast en zei dat ze erg veel geduld had. Ze is tot 5 keer toe terug gekomen om Quincy ( de pony ) te rijden te poetsen en te vertroetelen. Alles helemaal oké. Ze zei de klik is er helemaal ik weet zeker dat dit er is. Maandag avond hebben we haar weggebracht naar haar nieuwe huisje, we kwamen daaraan en alles zag er prima uit, lekker dik in het stro en Quincy begon gelijk lekker te eten. Die vrouw was zoo blij met haar dat wij het ook wel een plekje konden geven in ons hart. Tot vandaag.. Ze belde me dat Quincy niet zo was zoals bij ons. Ik zei ja dat is niet zo gek want ze komt nu overdag niet buiten, haar voertijden zijn anders, haar buren zijn anders, eigenlijk is alles anders. Nu sprak ik haar net op msn en ze vertelde me dat ze het allemaal niet meer trok en er geen vertrouwen meer in heeft. Ik vroeg aan haar of ze haar nu al weer weg wilde doen? ze zei dat is afhankelijk van wat de dokter zegt want ik slaap heel slecht..

Pff ik vind dit toch zo ontzettend moeilijk, wat moet ik hier nou mee?

Liedje

Re: Pony verkocht, na 2 dagen doet vrouw lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:40

Misschien weet ze niet zoveel van paarden dat ze niet weet dat een paard zich ook even moet aanpassen en omschakelen aan alles? Wat doet het paard precies dan?

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 18:44

Ze vertelde mij dat ze hiervoor ook al 8 jaar lang een paard heeft gehad, en nu 2 jaar druk aan het zoeken was en het eindelijk gevonden had. Ze wilde de plassen niet door in het bos.. pff ( ik denk dan bij mezelf waar kan je je druk om maken) en in de bak wilde ze met haar hoofdje laag lopen..

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:47

That's it? Nagelbijten / Gniffelen
Met hoofd omlaag lopen? Wat bedoel je daarmee? Wilde ze zakken? Ontspannen?

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:52

Ja dat is wel vreemd, want toen de vrouw je pony thuis reed deed hij toen ook zijn hoofd naar beneden? en vond ze dat toen ook niet goed?

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 18:54

Ze wilt dan inderdaad ontspannen dat deed ze thuis ook. Ze had er toen absoluut geen problemen mee, daarom vind ik het juist zo apart..en vraag ik hier om hulp

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:56

God , als het zo al begint bij die nieuwe vrouw, zou ik haar denk ik terug nemen en een ander super baasje voor haar zoeken, ik zou hier absoluut geen fijn gevoel bij hebben. maar dat is mijn mening. Ik heb die vrouw verder ook nooit ontmoet enzo. Maar ik zou zekerheid willen , zeker willen weten dat ze het 100% goed zal hebben.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:57

Misschien kan je een keer naar haar toe, om te helpen?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:00

Ik weet eigenlijk niet wat wij voor advies kunnen geven verder. Ben je bereid om deze pony terug te nemen als zij de pony niet meer wilt hebben? Erg raar allemaal, hoe de vrouw reageerd e.d. Hoop voor je dat het goed uitpakt, ik merk alleen aan hoe de vrouw gereageerd zou hebben, dat het een beetje ongeloofwaardig overkomt. Kijk uit dat je pony niet slecht terecht komt, dat is het enige wat ik nog op te merken heb voor je.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:04

Ik zou er een keertje heengaan om te helpen en als ze de pony echt niet wil terugnemen en een nieuw goed baasje zoeken.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:05

denk ik ook

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 19:06

We hebben ook zeker eerst goed gekeken waar ze terecht zou komen en hebben haar zelf weggebracht. Ook hebben we van te voren de manege opgebeld waar ze zou komen te staan. En gevraagt hoe zij met haar paarden handelde ( onbeschoft ik weet het maar zo weet je toch waar je aan toe bent ) Twee mensen aan de telefoon gehad en allebei reageerde ze goed en dat ze lekker naar het bos ging en altijd goed voor haar beestje zorgde. Haar terug nemen zou niet kunnen omdat we nu al een ander paardje op het oog hebben en maar 1 stal tot onze beschikking hebben. Maar dit hadden we natuurlijk ook nooit verwacht, iemand die zo ontzettend enthousiast is en toen ze nog niet van haar was en nog bij ons stond elke dag langs wilde komen om haar te poetsen of even los te gooien of te rijden.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:06

Ik begrijp dat je hartstikke gek bent op dat beestje. Ik zou haar terugnemen als je die mogelijkheid hebt. Ik ben bang dat ze haar anders zelf verkoopt en je haar nooit meer ziet misschien. Ik vind het een zeer vreemde zaak. Eerst hartstikke blij en nu lopen zeuren. Misschien staat ze wel teveel op stal en wordt ze een beetje fris. Ik zou niet te lang wachten hiermee. Straks gaat het paardje er ook aan onderdoor. Je kan proberen een nieuw huisje voor haar te vinden. Waar je in ieder geval een beter gevoel bij hebt.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:10

Idd, als het in de buurt is kun je eens langs gaan om te kijken waar haar knelpunten liggen.
Ik vind het overigens vreemd dat ze het beestje nu al meteen volop aan het werk zet en daarvan verwacht dat het gaat zoals het bij jou thuis ging. Hij is er net 2 dagen, geef het beestje even de tijd om te acclimatiseren.
Anders kun je haar voorstellen om een proeftijd van 3 weken te geven, ze kan dan de eerste week even aan de pony wennen en de pony aan haar, ze kan in week 2 het rijden aftasten en in week 3 echt aan het werk zetten. Mocht ze het na die 3 weken nog niet zien zitten kun je denk ik beter je pony terugnemen en zelf een nieuwe baas zoeken.
Zo heb ik het ook gedaan bij de pony die ik verkocht, gewoon gezegd dat ze 3 weken proeftijd hadden. En gezegd doe de eerste week maar rustig aan en ga daarna maar kijken met rijden. Dat hebben ze gedaan, na 1 week wisten ze eigenlijk al dat ze de pony wilden houden, maar heb ze toch die andere 2 weken nog laten aankijken. Nou zit er bij mij misschien wel het verschil in dat ze de pony ongezien hadden gekocht, alleen van een foto af. Ze wonen op een eiland en konden niet 'even' naar de pony komen kijken dus hebben de gok gewaagd het diertje maar gewoon te laten brengen.

Suc6 ermee

Noppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:19

Als je de mogelijkheid hebt zou je misschien kunnen kijken wat er aan de hand kan zijn bij het rijden. Misschien kan je ergens mee helpen? En anders zou ik idd zsm de pony terugnemen en een ander nieuw baasje zoeken, want wie weet wat er anders van je pony terechtkomt. Mensen doen soms rare dingen.

Neem me niet kwalijk, hoor, maar ik vindt wel dat deze vrouw wel erg snel in de stress schiet. Het is toch niet vreemd dat de pony zich anders gedraagt? Ze heeft ook tijd nodig om zich aan te passen. Ik kan dus ook niet begrijpen dat ze al zo lang in de paarden zit, geloof er eerlijk gezegd niet veel van, anders zou ze niet zo reageren neem ik aan.... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Noppie op 14-03-07 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 19:21

Dankje wel voor jullie berichtjes! Ik heb ook tegen haar gezegd dat Quincy de tijd nodig heeft om te wennen, ze was dinsdag ochtend al met haar het bos ingegaan???? Oke het kan maar ik vind het nog wat vroeg als je net een nieuw paard hebt. Als je mijn eerdere post leest kun je zien dat we haar helaas niet meer terug kunnen nemen ivm maar 1 stal. Ze zei ook telkens ik heb zoveel geduld en ik zou haar echt voor geen goud weg willen doen, tja daar ga je dan vanuit. Ik denk dat ik het nu even laat rusten en heb haar ook even geblokt op msn. Als er nog wat is kan ze mij bellen, dat is beter dan via msn. Wel vroeg ze aan mij of ze het moest laten weten zou ze haar verkopen. JA GRAAG! Ik wil dan zowiezo willen weten waar en bij wie ze terecht komt.

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:24

Een zeer vreemde zaak!
Als ik het zo hoor is dit niet goed!
Ik zou haar terug nemen nu het nog kan!
Desnoods huur je een weidje erbij?
succes!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:38

Hoe oud is die persoon? Klinkt als een puber die niet weet wat ze wil.
Ik snap best dat je je daar zorgen om maakt maar ik snap ook heel goed dat je je paard niet terug kunt nemen. Vaak is het het beste om het even aan te kijken en je er niet al te druk over maken, waarschijnlijk komt het wel goed.

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 07:19

De persoon die haar heeft gekocht is 24 jaar.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 07:31

ze moet de pony echt eerst laten wennen, sommige pony's hebben echt wel 2 tot 3 (soms wel meer) weken nodig.

Je had al goed gehandeld dat ze een aantal keren bij jullie is ezen rijden.

Ik denk dat er heel wat anders aan de hand is, ...geldproblemen???

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 17:22

erg vreemd allemaal, krijg vandaag een mailtje dat ze lekker met haar naar het bos is geweest en daar een sprongetje heeft genomen, ook dat ze vandaag vrolijk door de plassen heen ging. hmm ik weet allemaal niet meer wat ik er van moet denken..

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:54

Gewoon aardig op blijven reageren misschien is ze wel ontzettend onzeker en bang, met een beetje steun en uitleg van jouw kant wordt ze nog heel gelukkig met je paard. Zijn jullie beide uit de problemen !

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:56

ik zou haar terug nemen en iemand zoeken die er wel mee om kan gaan.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:59

Ik ga mee met Binckydenice..ik zou het zelf heel naar vinden. Blijkbaar is dit een vrouw die weinig ervaring met paarden heeft. Zoiets weet je gewoon dat een paard moet wennen aan zijn nieuwe omgeving enz.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:00

misschien toch maar terug nemen enkijken of je weer iemand kunt vinden, dat je weet waar ze terecht komt.