kom jij elke dag bij je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_K

kom jij elke dag bij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 16:35

Ik ben wel eens benieuwd.

bij mij is het zo, ik rijd een paard van iemand anders. deze paarden ( ook pension) worden elke dag gevoerd elke dag gemest en naar buiten gedaan.
stel dat het bij jou ook zo is, kom je dan elke dag?
ik kom een keer een dag niet, maar zo erg is dat dan toch niet. soms heb ik wat anders en dan komt het gewoon echt niet uit. (de eigenaresse heeft daar absolut geen problemen mee)

ik lees hier zo vaak van ben je niet geweest???? nou net of dat zo erg is. het is toch niet erg om een keer niet te komen. als alles verder gedaan wordt ( net zoals hier boven) of als die op een manege staat.

wat zijn jullie meningen daar over?

Anoniem

Re: kom jij elke dag bij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:36

Ik heb de paarden thuis, dus ik zie ze de hele dag.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 16:37

ja kijk dan is het anders wat,
maarja lang niet iedereen heeft dat natuurlijk

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:39

Hetzelfde. Mijn paarden staan op een pensionstal en worden gevoerd, buiten gezet, en de stallen worden 2x per dag uitgemest. Ik kom eigelijk elke dag, maar net zoals jij zegt, lukt dat niet altijd. Bijvoorbeeld als ik veel huiswerk heb oid. Mijn paarden hebben dan gewoon een dagje vrij. En als ik op vakantie naar Nederland ben (zo'n 4x per jaar een week), hebben zij ook vakantie.

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:40

IK kom elke dag bij mijn paardje! Die van mij staat op een manege, en moet hem er elke dag zelf uit gooien. Als ik een x niet kan dan vraag ik iemand anders.
Voor het voeren, uitmesten enzz hoef ik me geen zorgen te maken!
Dus ik vind het geen ramp als je een x niet komt!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:42

Ik ga 2 keer per dag. Ze staan niet bij huis maar we moeten alles zelf doen. Ik ga dus voor mijn werk voeren en 's avonds weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:43

Ik ga in principe elke dag. Over een week komt een vriendin ook op het stalletje waar ik sta, dan staan we daar met zn 2tjes en dan geven we elkaar een dag vrij Haha! Doe ik een dag haar paard erbij en zij een dag de mijne Lachen

Indy377

Ik kom er ook elke dag. Mijn paard staat op een pensionstal, mesten moeten we zelf doen. ALs iemand een keer niet kan, helpen we elkaar altijd. Afgelopen zaterdag voor het eerst 1 dag niet geweest i.v.m. de equitana OK dan!

magic_lover

ik ben er nu ook bijna elke dag, heeeel zelden eens een dag niet, nou vind dat mijn paard ook wel een keer een dag vrij mag hebben...
en idd, dat sommige mensen zeggen van; ga je niet elke dag naar je paard?!?! vind ik echt apart... moet je toch zelf weten.... Knipoog

maar het is nu weer supergezellie op stal dus vaak ben ik er ook wel te vinden de hele middag Clown Haha!

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:45

ik zal ook maar elke dag gaan, anders krijgen ze geen eten Haha!
haha

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:13

Er wordt voor mij gevoerd en gemest, het enige wat ik moet doen is hem beweging geven of er voor zorgen dat hij beweging krijgt en dat is in mijn geval gewoon te regelen. Nee, ik kan niet elke dag naar mijn paard, omdat ik ook nog werk en daar verplichtingen bij heb, en mijn ouders in het buitenland wonen. Als ik ze bezoeken wil blijf ik daar slapen, en soms red ik het niet om die dag dat ik er heen ga (of terug kom) ook nog de paarden te doen. Ik WIL er wel elke dag even heen, zonder dat ik ze gezien heb voel ik me gewoon niet heppie.

Amonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:16

Er wordt voor mij gevoerd.. mesten moet ik zelf doen..
En ik kom elke dag als het kan!
Maar heb nu keelontsteking & Koorts enzoo.. Dat is poedersuiker met dit
mooie weer! Verdrietig

Amonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:17

Denk al waarom zegt iedereen tog elke keer poedersuiker..
Daarom dus.. Haha!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:18

Mijn paard staat 2 minuten van huis vandaan en ik ga elke dag er heen hoor Knipoog Ook al voert iemand anders Knipoog

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:18

Ik kom bijna elke dag, maar vind het ook zeker niet erg als ik eens een keer niet kan. Als ik er maar zeker van ben dat 1 van de anderen dan kan mesten/voeren Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:40

Nee, op mijn stal wordt alles eigenlijk gedaan behalve rijden/longeren en poetsen. Ik vind het dan ook echt geen ramp als het er eens niet van komt.

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:41

Ik ben er elke dag, soms als ik heel druk ben een keer niet, maar dan doet iemand anders mn paard Haha!

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:43

Ik kom elke dag! Want als ik een dag niet zou komen betekent dat dat ze die dag niet uit stal komt.
Er wordt trouwens wel door anderen uitgemest en gevoerd.

Olke2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:30

Ik heb mijn paard gewoon bij huis staan, zie mijn paard wel elke dag en voer mijn paard zelf. Soms is er ook een dag dat ik niet rijd, zoals vanavond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:32

Ik ga iedere dag naar mijn paarden en sla geen dag over. Ik hoef er niet naartoe om ze beweging of eten te geven e.d., want ze lopen 24/7 in de wei en worden gevoerd. Maar 's avonds voer ik ze graag en ik wil ze gewoon iedere dag zien, al is het soms maar even.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:33

Heb em op een pensionstalling waar je zelf moet mesten dus ik kom er elke dag! Haha!

Uno5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:35

Mijn paard staat op een pensionstalling.
Hij komt elke dag buiten, stal wordt elke dag gemest en hij krijgt lekker te eten. Haha!
Zelf woon ik er 42 km vandaan dus ga ik echt niet elke dag.
Nu ik ziek thuis ben wordt hij door de eigenaren van de stal verzorgt dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.
Maar normaal ga ik z'on 4 a 5 keer per week.

Is het dan z'on ramp als je een keer niet gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:37

Nu staan ze thuis, dus sowieso elke dag

Maar toen dat niet was ging ik elke dag.
En er werd gemest en hij kwam elke dag buiten, samen met andere.
Dus rijden deed ik niet elke dag.
Ik ben vaak ziek en dan ging mijn vriend vaak even mee zodat ik hem ff kon knuffelen en ik niet in de auto hoefde te rijden. Maar meestal ging ik dan toch zelf..stout Lachen
Maar ik kan op 1 hand tellen de keren dat ik in die 10 jaar niet geweest ben en dan heb ik nog vingers over.
Ik kan ze gewoon niet missen Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-03-07 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:37

Ik probeer wel elke dag even te gaan. Ze staan op de wei, dus beweging hoeven ze niet perse elke dag. Krijgen 1x per dag hooi bijgevoerd, moet zelf mesten, en krachtvoer geven. Krachtvoer krijgen ze alleen na het rijden, dus dat is niet noodzakelijk. Maar vind het gewoon een fijner gevoel als ik wel even geweest ben.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:39

Mijn paard staat wel in pension, maar die man is al oud, dus we moeten alles (plus zijn paard) zelf doen. Ik ga voor school (om 6 uur opstaan Knipoog ) om ze buiten te zetten en dan krijgen ze hooi. En dan voor of na het eten om ze binnen te zetten (op de dagen dat ik weinig tijd heb). Dus ik zie ze elke dag minstens 2 keer...