broertje schreef:Ik ben er gister ook voor wezen kijken en heb een Imperial riding gepast. Het punt is alleen dat als ik een goed passende aan heb ik steeds tegen de achterkant van mijn zadel aan kom. De vrouw die ons hielp reageerde met de opmerking, ja het zijn ook niet de ideaalste dingen om aan te hebben en ik weet ook niet wat u dan aan kunt. Ze kwam met de tip dan wat schuimrubber eruit te halen, maar om nou 100 euro neer te leggen en dan zelf nog eraan gaan verbouwen...
Mijn vraag is nu eigenlijk ben ik de enige die daar last van heeft? Als ie je zadel raakt is die te groot hoor ik van veel mensen maar een maat kleiner zit niet goed meer kwa omvang. Heeft iemand een tip want ik rij op een springzadel dus heb ook geen super hoge achterkant.
Ik heb die van Imperial Riding, de hoes kun je er van af halen en dan heb je alleen het "rubber". Mij is verteld dat je altijd een stukje van de lengte kan afsnijden. ik heb er 1,5 cm afgehaald, ik ben zelf maar 1,60m ...
Het is nu helemaal perfect! Ik heb die van bij een (zeer) goede ruitersportzaak gekocht.
Als ze bij die winkel waar jij bent geweest zeggen dat ze het geen ideale dingen vinden (en dus eigenlijk zeggen "waarom zou je er 1 kopen?") en geen idee hebben hoe ze het probleem moeten oplossen.. dan denk ik dat je niet bij het juiste adres bent! Ik vraag me af of ze dan wel in staat zijn om jou een goede BP aan te meten.. Ik zou eens kijken bij een andere zaak.. Als ze geen verstand van zaken hebben en jou een verkeerd BP mee geven is het rijden ermee juist gevaarlijker dan veiliger!