Welke bodyprotector en hoe duur?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmm

Welke bodyprotector en hoe duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 16:03

Over een week of twee ga ik beginnen met het rijden van een erg jong en enthousiast paard, maar wil dit wel veilig doen Vork Zowel voor hem als voor mij. Nu wil ik graag een bodyprotector aanschaffen, maar wil daarover eerst de mening van jullie bokkers. Ik heb er namelijk nog een paar vragen over Lachen

Zijn er verschillende modellen/soorten bodyprotectors? Of zijn het allemaal een standaardmodel/standaardmerk? Ik heb vernomen dat de prijs van een bodyprotector rond de 100 euro ligt, maar natuurlijk verschillen prijzen vaak. Waarom? Een ander soort materiaal?

Dit is de eerste keer dat ik er eentje aan wil schaffen en wil dit natuurlijk wel goed doen Knipoog

punkielover

Re: Welke bodyprotector en hoe duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:32

Ik heb een bodyprotector van harry's horse geloof ik!

Hij was 50,- maar hij was 2e hands Wat de mensen nieuw hebben betaald weet ik niet.

Je moet er een kopen die makkelijk maar stevig zit. Hij moet passen en zeker niet te groot zijn.
Er zijn geloof ik een paar verschillende soorten bodyprotectors.

Ik zou toch voor de zekerheid even aan de mensen van de PaardenWinkel vragen!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 05:51

Je hebt inderdaad verschillende modellen; je hebt gewone harde, en andere met kleine harde blokjes, met schouder bescherming en zonder, etc. Ook zijn er verschillende veiligheidsniveaus en kan je uit een aantal merken kiezen. Zoek anders eens met Google, dan kan je zien wat voor mogelijkheden je hebt. Wat voor jou het beste is hangt af van waar je hem voor wil gebruiken en wat je zelf het prettigste vind. Pas in ieder geval op dat hij niet te lang is aan de onderkant.

Ik heb er zelf eentje van Troxel, die heb ik in de uitverkoop gekocht voor $75 of zoiets. Ik heb hem zelfs al een keer getest en hij werkt erg goed. Clown

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 09:25

ik heb er eertje van Impereal riding, beta level 3 heb hem bij divoza weg en hij staat wel op de site.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:34

ik heb der nog 1 te koop heb je pb gehad?

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 18:01

Bedankt voor jullie reacties! Ja

@ Guinevere: Ik heb gegoogeled, maar kon er niet echt wijs uit worden, daarom mn vraag hier nog een keer Lachen Bedankt voor je duidelijke uitleg! Lachen

@ CoriienRN: Ik heb je PB gehad, ik ga met het thuisfront even overleggen en dan krijg je een antwoord terug!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:06

Ik heb er vanmiddag eentje gekocht, ben voor de 5e x van mijn pony afgevallen en alles doet weer pijn dus voor mijn eigen veiligheid..... toch maar eentje gekocht.

Bij Mr. Ed voor 100 euro van USG

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:09

ik heb er eentje van kieffer, zit heel lekker alleen sommige vinden hem schildpad achtig maar zit super lekker.
koste 120,- euro.
deze heeft ook een rits en dus makkelijk aan en uit doen zonder steeds alle klitteband los te moeten maken.
je mag ook starten met deze op wedstrijd

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 11:25

Bedankt voor de reacties!

@ superlise: Het maakt mij niet uit hoe het eruit ziet, als het maar veiliger is, dan zonder een bodyprotector te rijden Knipoog

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 11:29

Ik wil even zeggen dat ik het echt heel verstandig van je vind.

Ik heb zelf onlangs een ongeluk gehad zonder paard ( rug gebroken)
en dus ook ik ga met protector rijden als ik weer op mijn paard stap
Puur uit extra bescherming

Ik neem er een van iemand over van het merk intec ( goedgekeurde) voor 60 euro

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 12:34

Dankjewel! Vind het zelf erg belangrijk dat het veilig is voor hem en voor mij en daarom wil ik erg graag eentje aanschaffen Lachen Hoe gaat het met je rug? Helemaal (grotendeels) hersteld? Ach gut Jeetje. Geen woorden voor. Vind goed van je dat je dan een bodyprotector aanschaft. Super! Ben er wel een voorstander van!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 13:19

Ik ben al vanaf Dec aan het revalideren en het gaat steeds beter
Helaas kan ik voorlopig geen nieuwe studie starten en is mijn paard al maanden uit logeren
Maar de planning is dat hij in April terugkomt, zodat ik weer met hem kan gaan wandelen etc.

Ik weet dat een protector niet alle garanties kan geven, maar ik ga het toch maar proberen Knipoog

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:48

Ik weet net precies welke ik heb, maar is gewoon level 3 en was 70 of 80 euro! Niet duur dus, en het was een goedgekeurde.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:42

heb er ooit wel voor gekeken (niet voor geslaagd)
maar rond de 120 euro waren ze toen..

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 11:55

loez schreef:
Ik weet net precies welke ik heb, maar is gewoon level 3 en was 70 of 80 euro! Niet duur dus, en het was een goedgekeurde.

Wat is 'level 3'?

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:09

Ik heb de BP van Imperial Riding, zit heerlijk, sluit goed aan en na 5 min merk je niet meer dat je hem aan hebt. ook kun je bij deze BP je armen makkelijk naar voren steken zonder dat hij in je armen prikt + hij is vrouw vriendelijk gevormt.. je borsten worden niet plat gedrukt. Haha! altijd handy

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:09

ohja ik heb er 115,- voor betaald...

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:43

Ik heb vanmiddag deze gekocht van EquiTheme
Afbeelding
Koste 79,95 en zit hartstikke goed

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:45

Kimmm schreef:
loez schreef:

Wat is 'level 3'?

Level 3 geeft volgens mij de norm van veiligheid aan... maar volgens mij zijn tegenwoordig alle bp's level 3...

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 12:33

Ik ben er gister ook voor wezen kijken en heb een Imperial riding gepast. Het punt is alleen dat als ik een goed passende aan heb ik steeds tegen de achterkant van mijn zadel aan kom. De vrouw die ons hielp reageerde met de opmerking, ja het zijn ook niet de ideaalste dingen om aan te hebben en ik weet ook niet wat u dan aan kunt. Ze kwam met de tip dan wat schuimrubber eruit te halen, maar om nou 100 euro neer te leggen en dan zelf nog eraan gaan verbouwen...
Mijn vraag is nu eigenlijk ben ik de enige die daar last van heeft? Als ie je zadel raakt is die te groot hoor ik van veel mensen maar een maat kleiner zit niet goed meer kwa omvang. Heeft iemand een tip want ik rij op een springzadel dus heb ook geen super hoge achterkant.

yasmin1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 12:59

level 3 is de hoogste/beste veiligheidsklasse!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:05

Ik heb een body protector van Jack Ellis, zit echt super. Je merkt niet dat je hem aan hebt en hij geeft super bescherming. Ik heb er alleen wel 160 euro voor betaalt maar heb het er wel voor over!!

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:39

broertje schreef:
Ik ben er gister ook voor wezen kijken en heb een Imperial riding gepast. Het punt is alleen dat als ik een goed passende aan heb ik steeds tegen de achterkant van mijn zadel aan kom. De vrouw die ons hielp reageerde met de opmerking, ja het zijn ook niet de ideaalste dingen om aan te hebben en ik weet ook niet wat u dan aan kunt. Ze kwam met de tip dan wat schuimrubber eruit te halen, maar om nou 100 euro neer te leggen en dan zelf nog eraan gaan verbouwen...
Mijn vraag is nu eigenlijk ben ik de enige die daar last van heeft? Als ie je zadel raakt is die te groot hoor ik van veel mensen maar een maat kleiner zit niet goed meer kwa omvang. Heeft iemand een tip want ik rij op een springzadel dus heb ook geen super hoge achterkant.

Ik heb die van Imperial Riding, de hoes kun je er van af halen en dan heb je alleen het "rubber". Mij is verteld dat je altijd een stukje van de lengte kan afsnijden. ik heb er 1,5 cm afgehaald, ik ben zelf maar 1,60m ...
Het is nu helemaal perfect! Ik heb die van bij een (zeer) goede ruitersportzaak gekocht.
Als ze bij die winkel waar jij bent geweest zeggen dat ze het geen ideale dingen vinden (en dus eigenlijk zeggen "waarom zou je er 1 kopen?") en geen idee hebben hoe ze het probleem moeten oplossen.. dan denk ik dat je niet bij het juiste adres bent! Ik vraag me af of ze dan wel in staat zijn om jou een goede BP aan te meten.. Ik zou eens kijken bij een andere zaak.. Als ze geen verstand van zaken hebben en jou een verkeerd BP mee geven is het rijden ermee juist gevaarlijker dan veiliger!

BubbleGumm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 15:11

Ik zet even een stipje ,
Kan ik zo " als ik terug ben " even wat nuttige info overnemen Haha!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 15:56

Ik heb er ook een randje vanaf geknipt... zit nu helemaal goed en niet op/tegen het zadel.
Dat is even voor jezelf voelen.