Wie geeft zijn paard vakantie !!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Guess1

Wie geeft zijn paard vakantie !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 08:42

Ik weet niet of het hier goed staat maar wie geeft zijn paard bv in de zomervakantie ook een aantal weken vrij en zo ja hoevaak doe je dit en hoe gaat het rijden daarna..

Thirsa_

Re: Wie geeft zijn paard vakantie !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 08:53

Ik doe het niet, blijf ook in de zomer als ze 24/7 op de wei staat gewoon door rijden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 08:56

Ik geef de jonge paarden na een aantal dagen training een paar dagen vrij Lachen

Laatst heeft de oudste verplicht 3 weken stil moeten staan (ze had een verkoudheid) en toen ik erna weer op klom, voelde ik dat ze zelfs beter was geworden dan voor de verkoudheid! Ik heb een kleine vakantie voor je paard tot nog toe alleen als prettig ervaren Lachen

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 08:59

Ik geef mijn paard altijd een week of 5/6 vakantie in de zomer.
Dan gaat ze de wei op en doe ik er ook niets mee. Daarna bouw ik het weer rustig op.

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:03

Ik stuur mijn paard altijd voor 2 maanden op werkkamp Tong uitsteken

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:05

Mijn paard heeft gewoon een vakantie-leven bij mij.
Die heeft het gewoon te goed
En door een revalidatie van mij is ie nu al drie maanden niet bereden.
Dus ook nog eens een dubbelop vakantie.
Ga straks weer lekker aan de slag met hem.

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:09

mijn paard kreeg altijd na de regio kampioenschappen een week vakantie. ff het werk afbouwen en dan elkker een week het land in. dus twee keer per jaar.
daarbij deed ik soms ook nog wel eens een week wel rijden, maar niet echt werken.
bijvoorbeeld stijgbeurgels ns gat korter, ff loswerken en dan aan lang teugeltje lekker laten galoperen en dan weer lekker op stal

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:46

Vjesta krijgt soms een dag vrij... Mocht ik op vakantie gaan, dan krijgt ze die tijd ook vrij... Maar dat is niet vaak...

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:55

Jup elke zomer 4 weken fulltime op het land. Dan ga ik zelf ook op vakantie. Is voor haar lekker en voor degene die voor haar zorgt ook Knipoog

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:00

Mijn paarden hebben altijd vakantie. Ze staan elke dag de hele dag buiten en af en toe lopen ze 's avonds nog max een uurtje.
Ik denk dat m'n paarden wel echt vakantie krijgen als ik zelf op vakantie ga 1 weekje. Maar misschien dat er ook wel iemand anders voor zorgt/ gaat rijden, dat zie ik tegen die tijd wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:59

[***] krijgt van mij in de zomer altijd paar weken vrij Ja
Voor hem lekker en voor mij Haha! Daarna begin ik rustig weer met opbouwen.. rustig longeren, rustig rijden zo een weekje en dan pak ik de boel weer lekker op.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:04

Wij hebben ons paard nog niet zo lang en vorig jaar was het voor het eerst dat wij op vakantie gingen en zij 3 weken vrij kreeg. Wel lekker elke dag een paar uur op de wei, maar ze miste de aandacht van ons heel erg! De eerste week ging het nog wel, maar de twee weken daarna stond ze toch erg zielig te kijken. Er was wel een meisje wat haar poetste, maar toch. Hoe we het dit jaar doen weet ik nog niet... Korter op vakantie of we blijven gewoon thuis.....

cien1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:06

Als je paard altijd (bahalve als je haar verzorgt natuurlijk) in stal staat, is het denk wel lekker voor je paard..Knipoog

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:37

als ik op vakantie ga ( ga in de zomer 2 keer 1 week weg) dan heeft mijn paard vakantie, en staat die lekker in het land.

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:52

die van mij hebben altijd vakantie!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:41

Mijn paard heeft in de winter al vakantie omdat de bak dan niet begaanbaar is. In de zomer rijd ik juist meer. Tenzij het erg warm is, dan houden we een watergevecht Tong uitsteken . Alhoewel, afgelopen zomer heb ik gewoon doorgereden, maar dan om 9 uur 's ochtends. Dan is het nog wel te doen.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:00

Ons paardje gaat 1.5 maand de wei in in de zomer. Lekker met andere paarden op vakantie. De eerste en de laatste week gaan we nog af en toe lekker een rit door het bos maken, de andere weken is ie echt helemaal vrij en zijn wij vaak ook op vakantie.
Het rijden na zn vakantie is even wennen, maar de afgelopen 2 jaar heeft ie alles weer snel opgepakt, en ook de conditie viel erg mee. Hij wordt er iig weer lekker fris in zn hoofd van, hij heeft er weer zin in en werkt vaak weer lekker mee.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:47

Mijn paard krijgt vakantie als ik ook op vakantie ben. Dat is niet perse in de zomervakantie. Meestal ben ik 2-3 weken weg.

xxkristy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:49

SisLeone schreef:
Mijn paard krijgt vakantie als ik ook op vakantie ben. Dat is niet perse in de zomervakantie. Meestal ben ik 2-3 weken weg.

dat is bij ons ook zo onze paarden staan dan wel in de wei.

Mach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:56

Als ik met school op vakantie ga staat mijn paardje ook gewoon lekker op de wei, maar soms vraag ik iemand op stal om hem af en toe eens te rijden , zodat hij toch nog wat beweging krijgt, maar meestal krijgt ie ook een lekker weekje vakantie

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:58

Mijn paard gaat van de zomer lekker 2 maandjes dag en nacht het land op en krijgt volledige vakantie!
Een maandje van te voren ga ik afbouwen en dan mag ze daarna lekker lang leve de lol Haha!
Ik merk dat het haar toch echt zóveel goed doet, ik wil haar dat plezier niet ontnemen!! Lachen

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:00

Judy krijgt elke 3-4 maanden een keer een week of 2 vrij. Op de momenten dat ik merk dat het haar te veel wordt, chagerijnig ed dan bouwen we het af en hoeft ze even 3 weken niets of alleen maar leuke dingen te doen.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:02

Mijn paardje heeft vorige maand meer dan een maand vakantie gehad Knipoog en daarvoor ook nooit echt super veel aan het werk geweest Bloos ... ze is nog jong en is errug hard gegroeid dus ook mede daardoor rustig aangedaan gelukkig ! Ze was behandeld door ostheopaat omdat ze beetje last van der rug had en mocht een week niet rijden ... ik denk weet je wat plak er nog lekker paar weken achteraan Clown

Nu weer opgepakt en gaat wel beter... van de zomer mag ze ook wel een week vakantie ofzo tussen de wedstrijden door kan ze lekker op het land spelen... en zowiezo 1 a´2 dagen vrij in de week Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:21

Amo en Amica hebben vakantie als ik ook op vakantie ben. Clown
Dan worden ze niet gereden en niet gelongeerd, alleen maar heerlijk op de wei staan. Lengte van de vakantie hangt van mijn vakantie af, in de zomer soms een maand (dit keer 2 weken), en dan in de winter ook nog een keer 2 weken en een losse week. Lachen

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:00

Als ik op vakantie ga heeft Mammon vrij, in de zomer. Lachen
In de winter niet, dan laat ik hem rijden, omdat hij anders een bommetje is als ik terug kom.
In de zomer rijd ik ook om de dag, de dag dat ik niet rijd ga ik gewoon spelen, wandelen of longeren. Lachen En hij staat natuurlijk elke dag in de wei.