wat betalen voor een papierloze

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

wat betalen voor een papierloze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 13:11

Langzaam aan het rondkijken voor een paardje. Nu valt het me op dat veel papierloze paarden ook nog vrij duur worden.
Wat vinden jullie een normale prijs voor een papierloos paard die geen spectaculaire gangen heeft maar wel een leuk basis paardje kan zijn?
En waar kijken jullie dan naar om een prijs te bepalen voor een papierloos paard.

Zo zag ik op internet een leuke 2 jarige te koop staan. Was een klein paard van 1.60 en een wat zwaardere bouw(richting moderne haflinger). Kende uiteraard niks naast het vast staan en mee lopen. En daar vroegen ze 2000 euro voor is dat een normale prijs?

dingetje

Re: wat betalen voor een papierloze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:13

Dat vind ik wel heel erg duur inderdaad.
Volgens mij is €1200,00 ook geld. Maargoed ik heb hem ook niet gezien, misschien is het wel een hele mooie.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:13

Ik merk zodra en een paar zijn die de prijzen verhogen, iedereen meegaat.
De prijs blijft toch vaak een emotiele waarde

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:14

Ik ga mee met dingetje, vind het best veel geld voor een papierloze 2 jarige.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 13:15

Ik heb ook het idee dat je 3 jaar geleden nog een leuke pony voor 1500 euro kocht die netjes was ingereden en aardig leuk kon lopen.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:18

Ja, dit vind ik idd ook best veel geld voor een papierloos paardje.
Het lijkt wel of alles maar duurder en duurder blijft worden..

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 13:19

Zou het misschien ook door de kleuren komen. Dat ze bijv voor een bruin paardje 1000 vragen en voor het zelfde paardje maar dan een bonte 1500?

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:56

ik weet niet wat voor afstamming erachter zit en wat voor bouw het paard hefet en hoe hij loopt. persoonlijk vind ik het meevallen

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 19:15

sunnygirl schreef:
ik weet niet wat voor afstamming erachter zit en wat voor bouw het paard hefet en hoe hij loopt. persoonlijk vind ik het meevallen

Het gaat hier om papierloze paarden dus afstammeling onbeperkt. En daar bij was de 2 jarige in het voorbeeld. Geen sjiek paardje maar een groot uitgevallen haflinger.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:43

Dan vindt ik 2000 euro te veel. Maar goed, het is maar wat de gek ervoor geeft. Ik denk dat je daar max. 1000 voor neer moet leggen en dan denk ik nog dat je royaal bent.
Een paard met een goede afstamming en bijzondere beweging etc is nu eenmaal meer waard dan een papierloze bosknol die nog niets kan. (heb zelf ook een papierloze bosknol, voordat ik straks half bokt weer over me heen krijg en ben erg blij met mijn papierloze roteb x kliko).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:48

Je kunt natuurlijk veel voor een dergelijk paard vragen, maar of je het er uiteindelijk voor krijgt is plan twee. Haha!

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:58

Ik heb een papierloze Welsh Cob, een schitternd dier met goede gangen nu op M niveau lopen. Daar kan ik toch wel heel wat voor vragen niet?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:05

Voor de sport wel, en dat paard kan ook wat. Het zou een heel ander verhaal zijn als hij nog groen was (2 jarig) zoals in het geval dat de TS aankaart.
Ik weet niet of je een hengst, merrie of ruin hebt, maar voor de fok en dan zonder papieren, hoef je niet veel te verwachten.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:12

Wat Cassidy zegt: voor de sport kan je dr wel meer voor vragen, maar voor een 2 jarige niet. Maar ook geen torenhoge bedragen. Heb toch vaak het idee dat veel mensen geen reeele waarde weten te schatten van hun paard doordat ze er een emotionele band mee hebben.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:21

Dat kan Esther28
Of het gaat onder het motto:
Veel vragen, zakken kan altijd nog...

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:31

Ja dat kan ook, maar wat ik vaak merk is dat veel particulieren echt ver boven de reeele waarde zitten en niet echt zakken tot die reeele waarde......

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:19

felicity schreef:
Zo zag ik op internet een leuke 2 jarige te koop staan. Was een klein paard van 1.60 en een wat zwaardere bouw(richting moderne haflinger). Kende uiteraard niks naast het vast staan en mee lopen. En daar vroegen ze 2000 euro voor is dat een normale prijs?

Mijn Welsh-Cob met papieren, registratie, castratie en de hele rim-ram erbij was zelfs goedkoper.
Maar de prijs van het paard is wat de slager er schoon aan de haak voor betaald; de rest is emotie en belofte.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:56

vind 2000 euro echt veel voor een paard wat niks kent en waar geen papier bij zit.

mijn kwpner was 3000, 7 jaar, met papier (wel blauw papier) en had M1 met winst gereden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:20

Ik vind niet dat een paard zonder papieren daarom minder waard moet zijn. Het gaat erom of hij gezond is, of je er een klik mee hebt en of hij fijn kan gaan. Een paard zonder papieren kan net zo goed lopen.
Ik heb zelf ook 1 paard zonder papieren. Die kan ik er wel bij gaan halen (via DNA onderzoek), maar het is een ruin en hij gaat er niet beter van lopen. Er wordt teveel ophef gemaakt over zo'n papiertje....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:23

2000- vind ik ook veel te veel. ik vind niet dat paard zonder papierne niet goed is, maar is wel minder geld waard dan een paard met papieren. Vooral als het paardje pas 2 is

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:24

En eruit ziet als een haflinger maar het niet is....

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:25

Papieren zeggen voor mij niks, behalve als het gaat om een fokmerrie. Een goed paard word niet beter door de papieren, het is mooi meegenomen bij de fokkerij maar als je een paard met sportdoel of reacreatie doel koopt dan maakt het echt niet uit of er een papiertje bij zit of niet. Daarom vind ik ook dat er niet veel verschil moet zitten tussen de paarden met of zonder papier.

of een papierloos paard voor 2000 euro duur is kan ik niet zeggen zonder foto, voor zelfde geld is het een toekomstige crack, dan is 2000 euro niet duur.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:42

T is maar net wat de gek ervoor geeft Clown

Ik heb 3 jaar geleden een papierloze 2 jarige gekocht, die kon ook niks, was alleen een suk kleiner, rond de 1.45m. Daar heb ik toen 800 euro voor betaald incl. castratie. Als het echt een mooi dier is met een superkarakter en je bent er verliefd op dan is 2000 euro niet teveel geld, vind ik. Als je er geen klik mee hebt en je vind m niet mooi, de gangen zijn niet spectaculair en het beest heeft een rotkarakter dan is elke euro nog teveel Knipoog

Degene die er 2000 voor vraagt zal er misschien langer over doen het paard te verkopen, maar er is altijd wel iemand die zo gek (of gek van het beestje is) die het ervoor geeft. Mijn zus heeft voor haar papierloze, onbeleerde hengst van 1.37m 1500 euro betaald, om een voorbeeld te geven. Ik had het niet ervoor betaald, maar zij vond het niet teveel, ze wilde alleen die pony en dat was wat ze ervoor moest betalen.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:45

het is maar net watvoor paard het is, en wat de gek ervoor geeft. En je moet je afvragen wat je wilt met dit paard, waar ik zo langzamerhand wel achter ben gekomen is dat een braaf paard goud waard is, of er nou papier bij zitten of niet.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:21

het gaat mij ook om de omschrijving die ze van het paard geeft. komt op mij over als een wat lomper gebouwd paard, dus geen sporttypetje. en daarnaast nog maar 2 jaar oud.

dan vind ik 2000 gewoon veel geld.

zou het een erg leuk dier zijn om te zien, met goede gangen. dan is het alweer een ander verhaal.

mijn paard heeft ook maar een blauw papier (dus geen goedgekeurde kwpn hengst) maar het is een ruin, dus dan heb je toch niks aan een papier.
zou het een merrie zijn dan is het een ander verhaal. stel dat je paard ooit iets krijgt waardoor hij niet meer bruikbaar is in de sport kun je der altijd nog verkopen als fokmerrie.