Vervelend shetje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cien1992

Vervelend shetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 19:43

Haaj,
Mijn vriendin heeft een shetlander, maar hij is echt heel erg vervelend . Het is een ruin en hij is 3 jaar. Hij bijt de hele tijd en gaat aardig vaak met zijn voorbenen op mijn verzorgshetjes staan. Het bijten is het grootste probleem.. Een grote mond of een tik geven werkt helemaal niet! Heeft iemand anders nog ideen?

GoLizz

Re: Vervelend shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:16

een keer hem vlink op z'n donder geven of hem dan vlink beledigen..
zet hem appart en negeer hem volkomen.. werkt bij mijn pony altijd als ze vervelend is geweest dan komt ze het zelf bijna goed maken

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:32

Gewoon gedrag negeren, loop van mij part weg als die dat doet Lachen
1 tip: wees duidelijk en consequent. Houd je het bij negeren, ga dan ook niet nog een tik geven bijvoorbeeld.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:13

Iedere correctie die je geeft die niet aankomt is een correctie die je net zo goed niet had hoeven geven.
Ik zou grondwerk met hem gaan doen en hem zo wat manieren en respect bijbrengen. Tegen je op steigeren mag hij sowieso niet doen, en als je al een tik geeft, geef hem dan in een sterkte dat het paard denkt dat je hem levend vilt. Hij moet onder de indruk zijn, en het niet als spelletje gaan zien (en dat is wat hij nu wel doet)....

cien1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 16:27

okee bedankt! ik zal het doorgeven. Nog meer tips zijn altijd welkom

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:48

Hoewel ik hier bijna aangevallen word als k t zeg: geef dat beest een rotschop. Hij doet het opzettelijk, en gericht, dan kan jij ook best opzettelijk en gericht iets terug doen.

Gewoon 1x flink hard trappen en dan verder gaan alsof er niets aan de hand was. Niet kalmeren als hij schrikt, niet bemoedigend toespreken als hij bang achteruit denderd. Gewoon, doen alsof er niets gebeurd is. Bijt hij weer, herhalen.

sofie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:50

Eens hem goed op zijn donder geven als hij het doet. Schreeuw moord en brand en geef hem eens de schrik van zen leven Vork .

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:52

Eens hem goed op zijn donder geven als hij het doet. Schreeuw moord en brand en geef hem eens de schrik van zen leven

uhu volledig mee eens mijn pony schrok zich ook rot en 't heeft echt geholpen!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:53

Als je naast hem staat en hij probeert je te bijten, blok hem dan met je elleboog, maar daarbij mag je hem niet aankijken...

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:59

mijn shet deed dit ook heel erg toen hij jonger was en ik kreeg de tip van de hoefsmid om hem eens zelf terug te bijten!! ik dacht in eerste instantie oko van 'huh?' maar je moet wel met kiezen bijten niet met je voortanden als hij ervan schrikt en terug trekt kunnen je voortanden afbreken. ik heb die van mij dus ooit 1x in zn neus gebeten en hij heeft het nooit meer gedaan...hopenlijk doet hij het snel niet meer want weet wat het is om elke dag bont en blauw thuis te komen van de beten..

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:40

Mijn advies had je al gehoort Clown Toch zeg ik het nog eens.

Bij paardengroepen, met allerlei paarden, dus ook moeder en kind.
Bijten een paardje in de oor(het instinkt) als het iets doet wat niet mag, paarden schoppen elkaar niet als ze iets verkeerd doen ofzo. Het is niet zo lekker als je in je oor wordt gebeten en het hoort goed aan te slaan.

Omdat het nou niet zo lekker is om in het oor te gaan bijten, kan je er ook in knijpen.
Het is te proberen,
Bij bas heeft het gewerkt (6jarige hengst)

ik weet dat je het al wist, maar toch zeg ik het nog eens Dromen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:42

Dan is het shetje niet vervelend maar gewoon niet goed opgevoed

cien1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 15:59

Ik zal het allemaal aan haar doorgeven, maar of ze hem gaat bijten betwijfel ik Tong uitsteken En een rotschop geven doet ze ook wel is, maar het werkt gewoon niet. Misschien doordat ze de ene keer trapt en andere keer grote bek geeft.. Kan het daaraan liggen?

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:54

waarom altijd slaan, schreeuwen? en wordt alleen maar erger!!!!
net als wat karoliena zegt het shetje is niet opgevoed!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:57

dootjee schreef:
Mijn advies had je al gehoort Clown Toch zeg ik het nog eens.

Bij paardengroepen, met allerlei paarden, dus ook moeder en kind.
Bijten een paardje in de oor(het instinkt) als het iets doet wat niet mag, paarden schoppen elkaar niet als ze iets verkeerd doen ofzo. Het is niet zo lekker als je in je oor wordt gebeten en het hoort goed aan te slaan.

Omdat het nou niet zo lekker is om in het oor te gaan bijten, kan je er ook in knijpen.
Het is te proberen,
Bij bas heeft het gewerkt (6jarige hengst)

ik weet dat je het al wist, maar toch zeg ik het nog eens Dromen

Je kan ook proberen een stukje vel te pakken en even omdraaien als hij iets doet waarvoor hij straf verdient, zo doen jonge paarden dat ook bij elkaar alleen dan met tanden Vork

cien1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 08:23

'Je kan ook proberen een stukje vel te pakken en even omdraaien als hij iets doet waarvoor hij straf verdient, zo doen jonge paarden dat ook bij elkaar alleen dan met tanden Vork '

Waar kan je dan het beste dat stukje vel pakken? in de hals?

Jess89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:56

Het slechte gedrag negeren en verder goed proberen 'op te voeden', je moet je concentreren op de goede dingen die je met je shet kunt bereiken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:59

Negeren is niet altijd de beste oplossing, kan het paard namelijk de bevestiging geven dat hij de baas is. Correctie is in dit geval ALTIJD nodig...

ELINEXTIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:05

Vjestagirl schreef:
Hoewel ik hier bijna aangevallen word als k t zeg: geef dat beest een rotschop. Hij doet het opzettelijk, en gericht, dan kan jij ook best opzettelijk en gericht iets terug doen.

Gewoon 1x flink hard trappen en dan verder gaan alsof er niets aan de hand was. Niet kalmeren als hij schrikt, niet bemoedigend toespreken als hij bang achteruit denderd. Gewoon, doen alsof er niets gebeurd is. Bijt hij weer, herhalen.

Idd! Ben ik 't helemaal mee eens. Schreeuwen helpt wel maar naar een tijdje intereseerd ze het niet meer.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:11

maar uiteindelijk helpt het wel Knipoog
hier vorig jaar ook zo'n opdonder gehad. mensen kinderen wat een kreng! bijten, trappen, dreigen etc. heeft egelmatig iemand geschopt of gebeten. beest was 75 cm hoog,maar de baas over iedereen.
daar hebben we in het begin ook meteen gezegd, dit willen we niet, hij krijgt het zero tolerance beleid.
wat dit inhield? bij bijten/schopprn/ dreigen, meneer krijgt een ongelovelijke rotschop voor z'n kont.
dit heeft een zomer lang geduurd,maar aan het eind was het niet meer die irritante onbetrouwbare onopgevoede shetlander,maar een lieve brave die niet meer beet of trapte en gewoon respect had voor mensen. hij is zelfs zo lief geworden dat ik er kleine beginnende ruitertjes zonder problemen op kon laten rijden, en nu is hij verkocht naar een gezin met een 4 jarig meisje. dat had ik een jaar geleden echt nooit met hem gedaan, die pony had dat kindje alle hoeken van de weide laten zien namelijk.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:59

Betwijfel of schreeuwen en schoppen de oplossing is.. Denk dat 'ie gewoon her-opgevoed moet worden Clown Succes iig!

cien1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 20:16

MRIIIS schreef:
Betwijfel of schreeuwen en schoppen de oplossing is.. Denk dat 'ie gewoon her-opgevoed moet worden Clown Succes iig!

Hoe zou je hem dan heropvoeden? Want wat hem aangeleerd is, is niet makkelijk af te leren...

KLEYN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 11:31

weer te lief geweest natuurlijk.

En dan worden ze vervelend ha ha

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 11:33

Krijgt dit 3e jarige shetjes wel voldoende aandacht is mijn vraag.......??
Paarden en pony's die zich vervelen en haast geen aandacht krijgen gaan dat vaak uiten in dit gedrag.........???
Weet het niet ....

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:44

laat hem een keer goed schrikken als die dat doet,
en ga lekker met hem wat doen wie weet verveelt die zich ?