Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
)
)
Urielle schreef:Sorry ik vind knotten bij paarden met lange manen echt geen porum. Eigenlijk vind ik: de rassen waarbij ze lang moeten volgens stamboekvoorschrift: hengstenvlecht en bij alle andere paarden gewoon kort trekken (maar ik hou helemaal niet van lange manen)
Ik zou dus ook een hengstenvlecht maken.
Knotten staan anders zo ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet.
vroeger moesten wij 4-tal rijden en moest ze dus ook knotjes terwijl ik normaal gesproken ook een hengstevlecht had 

even zoeken dus!
Urielle schreef:Sorry ik vind knotten bij paarden met lange manen echt geen porum. Eigenlijk vind ik: de rassen waarbij ze lang moeten volgens stamboekvoorschrift: hengstenvlecht en bij alle andere paarden gewoon kort trekken (maar ik hou helemaal niet van lange manen)
Ik zou dus ook een hengstenvlecht maken.
Knotten staan anders zo ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet.

_angela_ schreef:Mijn paard heeft manen van ongeveer 50 cm. Toch heb ik al diverse keren een 9 voor de verzorging gekregen, en de andere keren een 8 (het is een kwpn-er waar ik heeel veel knotjes bij maak). En echt, het is super netjes hoor!
) 
Smartiej schreef:Hengstenvlecht is inderdaad een optie als de manen te lang zijn, het moet er natuurlijk wel netjes uitzien... Ik zou het gewoon eens proberen