Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Silence schreef:Kijk als ik zoiets lees, dat wil ik dus voorkomen.
Maar ik hoor ook regelmatig dat transportbeschermers af zouden zakken.
Silence schreef:Kijk als ik zoiets lees, dat wil ik dus voorkomen.
Marcato schreef:Silence schreef:Kijk als ik zoiets lees, dat wil ik dus voorkomen.
Bij mijn paard zakken de transportbeschermers (van die zachte dus) af, omdat hij ermee loopt te trappen. Vandaar dat ik nu van die harde beschermers heb. En dit gaat echt prima. Hij staat er de hele rit mee op de trailer en trapt niet.
Nouks schreef:Transportbeschermers! Bieden veel meer bescherming dan bandages, ze zijn ervoor gemaakt én je bandages zouden maar los raken...
Wat ik hier hoor over "niets" en "transportbeschermers alleen voor het in- en uitladen"... ik ben al diverse keren heel blij geweest dat mijn paard ze om had, getuige de scheuren die er soms in de beschermers zaten nadat hij weer eens zijn evenwicht verloor in een bocht...
Mocht iemand dus weten waar je betaalbare transsportbeschermers kan kopen in maat full??? Ik hou me aanbevolen
. Waratje schreef:Misschien zou je dan eens heel kritisch moeten gaan kijken naar je bochtentechniek? De belangrijkste bescherming van je paard op de trailer is de chauffeur!
Bandages zou ik zeker niet doen op een lange rit, zit al gauw te strak om de benen heen en dan wordt het behoorlijk warm. Als je persé iets om wilt doen (zou ik dus zeker niet doen) neem dan goed passende transportbeschermers en zorg dat je daarmee een aantal keren geoefend hebt voordat het voor het echies is. Paarden die het niet kennen kunnen er erg raar van gaan doen, dus weet van te voren wat je paard vindt van die dingen.
Silence schreef:Dank je wel voor je reactie.
Het is zo`n 150km rijden.
Dus zeg zo`n 2 uur op de trailer.
ikke schreef:Silence schreef:Dank je wel voor je reactie.
Het is zo`n 150km rijden.
Dus zeg zo`n 2 uur op de trailer.
Helemaal niks, gewoon rijden. Mijn paard heeft 50.000km gereist en maar één keer een onhandige actie gedaan, waardoor ze een wondje opliep. Een goede combinatie met een goede chauffeur doet veel meer dan een lapje stof.
) splash1999 schreef:ikke schreef:Helemaal niks, gewoon rijden. Mijn paard heeft 50.000km gereist en maar één keer een onhandige actie gedaan, waardoor ze een wondje opliep. Een goede combinatie met een goede chauffeur doet veel meer dan een lapje stof.
maar het in en uit laden is het grootste euvel bij de meeste paarden. Als ze per ongeluk langs de zijkant gaan kan dat vervelend zijn voor bv de kroonrand