Laars ipv chaps voor betere beenligging?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmm

Laars ipv chaps voor betere beenligging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 20:42

Sinds jaren maak ik gebruik van chaps tijdens het rijden, maar ik heb moeite met het stilhouden van mn benen tijdens het rijden. Nu kreeg ik een tip om goede lederen laarzen te kopen, waardoor ik mn benen stiller zou kunnen houden (omdat de laarzen meer 'fixeren'). Nu aan jullie de vraag of het aanschaffen van lederen laarzen echt helpt tegen bewegende benen. Het kost een hoop geld om nieuwe laarzen aan te schaffen (wil dan wel gelijk goede Bloos), terwijl mn chaps nog goed zijn. Mocht bij voorbaat lederen laarzen niet helpen, dan schaf ik ook niets aan Knipoog

Even voor de duidelijkheid: Ik weet dat er véél topics zijn over laarzen en chaps, maar kon hierin nergens een duidelijk antwoord vinden en wil toch graag mn vraag stellen aan bokkers Lachen

Dabo

Re: Laars ipv chaps voor betere beenligging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:04

Wat voor chaps heb je? Van die 'slappe', of leren (gaithers)?
Gaithers werken ongeveer het zelfde als leren laarzen. Ik had eerst ook slappe chaps, en had leren gekocht voor wedstrijden (met dressuurboog) Knipoog En nu wil ik niet anders meer! Ze rijden echt stukken beter, je benen blijven veel stiller liggen!
En Gaithers op knappe jodhpurs zien er net zo mooi uit als leren laarzen. maar.. zijn een STUK voordeliger! Haha!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:05

Tussen de slappe chaps en leren laarzen zit inderdaad wel een groot verschil in beenligging, maar inderdaad de leren chaps zijn ook een goed alternatief.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 07:36

Bij mij helpt het heel goed als ik met lederen laarzen rijd. Dan liggen mijn benen veel stiller, en het rijd ook prettiger Lachen.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 12:17

Wat zijn precies slappe chaps? Bloos Ze zijn wel van leder, maar ik heb ze alweer een behoorlijk tijdje - Denk dat er onderhand toch iets nieuws moet komen.

@ sonjim: Je geeft aan dat er een groot verschil tussen zit in beenligging. Groot verschil waarin? In het stilhouden van mn benen of juist niet? Want daar ga ik juist voor. Maar wat is beter? Dus toch laarzen?

Bedankt voor jullie reacties Lachen

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 12:20

Eerst reed ik altijd met chaps, slappe, die dus dun zijn en om mijn been vormen (kan vouwen). Toen ook moeite om mijn benen stil te houden want ze gleden als het ware.

Daarna Petrie gaithers gekocht (chaps) Daarbij lagen mijn benen echt een stuk stiller want ze glijden minder.

Toen uiteindelijk, toen ik geld had, toch maar leren laarzen gekocht, en ik moet zeggen wil nooit meer wat anders Lachen

Morning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:57

Ik heb met alle soorten en maten gereden , maar ik denk toch dat gewoon net aan jezelf ligt , wat je nou lekker der vind rijden.
Ikzelf vind dat toch nog met laarzen

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:21

Hmm, ik reed eerst ook altijd met chaps, maar heb nu lederen laarzen en wil echt niet meer anders! Me beenligging is er ook een stuk beter van geworden, veel stiller enz.Lachen

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:30

ik merk dat mijn beenligging met laarzen ook veel beter is. Daarentegen vind ik met springen chaps weer fijner, dan hebben de enkels net wat meer bewegingsruimte!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:56

Ik kan mijn benen stiller houden met laarzen dan met chaps. Ik merk dit echt goed als ik een keer mijn laarzen vergeten ben en dan moet chaps moet rijden, echt een groot verschil!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 11:33

Morning schreef:
Ik heb met alle soorten en maten gereden , maar ik denk toch dat gewoon net aan jezelf ligt , wat je nou lekker der vind rijden.
Ikzelf vind dat toch nog met laarzen

Dat is net het probleem... Ik rij al jaren met chaps en kan de tijd dat ik met laarzen heb gereden bijna niet meer herinneren Knipoog Daarom vraag ik jullie mening voordat ik dure laarzen aan ga schaffen en het eigenlijk helemaal niet nodig is geweest.

Ik heb inderdaad slappe chaps, ze zijn heel makkelijk om te vouwen. Goede lederen chaps - Aan welke prijsklasse moet ik dan denken? Wat is de vorm? Hetzelfde als gewone slappe chaps? Of zijn ze echt heel anders? Niet dat het uitmaakt Bloos

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:27

Mijn leren chaps (Petrie Gaithers) kostten toen iets van 80/90 euro, je moet er wel goede schoenen onder doen die eronder passen. De schoenen die ik er toen bij kocht waren iets van 40/50 euro van Mondoni dacht ik. Je ziet dan ook niet dat het om chaps en schoenen gaat, ja van dichtbij Knipoog Je mag er dus ook mee op wedstrijd vertonen mocht je dat willen Lachen

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 12:47

Bedankt voor je duidelijke reactie! Wedstrijdrijden is niet voor mij van belang Knipoog Tenminste het komende jaar nog niet Lachen Het gaat echt alleen om de beenligging/stillere benen.

Wat kan een goede lederen laars dan kosten? Véél meer of een beetje meer? Knipoog

pietjepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:07

Kimmm, je hebt al een paar Petrie perfect vanaf €200,- volgens mij... jodphurs met gaiters zijn bijna net zo duur, k'zou maar een paar goede boots kopen.
Je moet wel oppassen dat je er een beetje in en uitkan, mijn eerste Petrie's zijn op maat gemaakt omdat ik lange benen, smalle kuiten met behoooorlijk grote voeten heb, als ik deze uit wilde trekken trok ik zowat m'n enkels kapot, dat had ik na 20 x wel gezien en heb toen sergio-grasso's besteld met een rits er in, koste wel wat maar rijdt dan ook hartstikke super...

(weer een puntje Knipoog )

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 13:33

Dat valt qua prijs nog best mee voor goede laarzen! Jodphurs heb ik al, dus die vallen dan af Knipoog Maar wil het misschien wel proberen met goede laarzen, wie weet! Toch misschien maar een keer langs de winkel Lachen

(Ga zo door! Knipoog)

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:25

Mijn beenligging is bij laarzen beter. Ja Veel beter.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:16

Ik merk ook zeker verschil als ik weer eens met chaps rij. Mijn benen liggen veel rustiger met leren laarzen en ik heb ook minder last van mijn enkels na het rijden (zwakke enkelbanden).

Ik kan het dus zeker aanraden.
Zelf heb ik het huismerk van Van Huet, en die bevallen me super. Ze hebben mij 160 euro gekost met dressuurboog en helemaal op maat gemaakt.
Bunnik is vanuit Tiel wel te doen, mocht je deze willen.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 15:50

Ik denk dat ik daar inderdaad een keer ga rondsnuffelen! Lachen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:33

Meryl schreef:
De schoenen die ik er toen bij kocht waren iets van 40/50 euro van Mondoni dacht ik.

Als ik kijk naar mijn zus, vind ik deze schoenen geen aanrader, de zool liet los aan beide schoenen na een tijdje, de dingen waaraan je de veters maakt(weet niet hoe het heet) laten los. Scheve mond

Petrie perfect vind ik ook absoluut geen aanrader, mijn eerste paar gingen na een jaar kapot, en mijn tweede paar na een half jaar. terwijl ik er niet vaak mee rijd en ze altijd netjes verzorg!

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:35

volgens mij had ik nooit ergens last van.. maar kan natuurlijk wel.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:42

Meryl schreef:
Mijn leren chaps (Petrie Gaithers) kostten toen iets van 80/90 euro, je moet er wel goede schoenen onder doen die eronder passen. De schoenen die ik er toen bij kocht waren iets van 40/50 euro van Mondoni dacht ik. Je ziet dan ook niet dat het om chaps en schoenen gaat, ja van dichtbij Knipoog Je mag er dus ook mee op wedstrijd vertonen mocht je dat willen Lachen

Is dit serieus waar. Zijn dit dan chaps waar je wel mee in de ring mag verschijnen zowel dressuur en springen? Want als dit echt zo is weet ik wat ik ter zijner tijd moet gaan halen. Staat dit trouwens ook nog ergens in regelementen?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:44

Ja dat staat in het regelement, volgens mij mag je wel met chaps rijden, zowel slappe als stijfe toch? Want mijn zus reed laatst een keer met slappe en er is niks van gezegd

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 16:46

Karoliefje_ schreef:
Meryl schreef:
De schoenen die ik er toen bij kocht waren iets van 40/50 euro van Mondoni dacht ik.

Als ik kijk naar mijn zus, vind ik deze schoenen geen aanrader, de zool liet los aan beide schoenen na een tijdje, de dingen waaraan je de veters maakt(weet niet hoe het heet) laten los. Scheve mond

Petrie perfect vind ik ook absoluut geen aanrader, mijn eerste paar gingen na een jaar kapot, en mijn tweede paar na een half jaar. terwijl ik er niet vaak mee rijd en ze altijd netjes verzorg!

Wat raad jij dan aan? Waar rij jij mee op dit moment?

@ Karoliefje_: Nooit geweten dat het mag - Wedstrijd rijden met chaps.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:49

Karoliefje_ schreef:
Ja dat staat in het regelement, volgens mij mag je wel met chaps rijden, zowel slappe als stijfe toch? Want mijn zus reed laatst een keer met slappe en er is niks van gezegd

volgens mij mag je juist niet met slappe chaps rijden. Daarom ben ik zo benieuwd naar de leren versie ervan of dat wel kan

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:42

Ja hoor, ik rijd ook met chaps wedstrijden. Als ze er maar uitzien als laarzen, en dus niet die slappe chaps met die ribbels ofzo. Haha!