Buitenrij irritaties deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Buitenrij irritaties deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 16:44

Ja hoor, vandaag was het weer zo ver. Ik ben weer zwaar geterroriseert op mijn buitenrit vandaag door: honden, hardlopers, wandelaars, fietsers en jawel een smart.
Na de mensen te hebben uitgescholden besloot ik vandaag actie te ondernemen. Ik heb net een half uur met een directeur van Duinbeheer aan de telefoon gehangen. Heb emails gestuurt naar Staatsbosbeheer, provincie zuid-holland en ministerie van defensie(die ook een deel van de duinen beheert).
Ik heb zowaar bij de man van duinbeheer iets bereikt, hij ging gelijk een verzoek plaatsen bij de opzichters om meer te letten op mensen die op ruiterpaden zijn die daar niet horen. Hij zei ook dat iedereen(!!!) die ooit een bos- duin- of parkwachter tegenkomt het moet aankaarten zodat deze mensen er persoonlijk op gericht worden zodat ze er iets aan kunnen doen

Laatst is iemand die ik ken van haar paard gevallen in de duinen, beestje is alleen terug naar huis gegalopeerd over straat tussen de auto's door etc heel aangekomen geen schade etc. Zij heeft zelf ook niets, en wat het veroorzaakte...kinderen die ene speurtocht hielden op het ruiterpad Nors opkijken

Woogy

Re: Buitenrij irritaties deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 16:56

SUCCES!! in het Haagsche bosch mogen binnenkort geen honden meer los.

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:59

Ik had laatst een jongentje en die leek het wel
leuk om te rijden... ik zei nee (natuurlijk, ik ken dat
kind niet eens). gaat hij keihard gillen... Gelukkig
schrok die pony niet zeg!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:01

Belachelijk zeg. In mijn directe omgeving hebben we niet echt speciale ruiter of menroutes (in mijn geval menroutes) maar als ik ergens rijd in een bos waar meer mensen wandelen e.d. hou ik daar natuurlijk rekening mee.

Echter, als ik met mijn aanspanning of óp het paard op een men- of ruiterroute zou rijden, lekker galopje zou doen, en er komen je ineens een paar mensen tegemoet, jammer dan, dan hou ik me níet aan de ruiter-etiquette en stuif ik ze gewoon voorbij Knipoog Hadden ze daar maar niet moeten gaan lopen, als wij als paardenmensen met ons beest over hun wandelroutes lopen krijg je een grote bek, maar zelf wel over 'onze' paden heen lopen en dan klagen omdat we 'voorbijschieten', ja, pech gehad dan, denk ik dan maar Knipoog

Edit; typefoutje Bloos
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 07-03-07 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

xxLientjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:05

Inderdaad JoyCiej007 Knipoog Duivel

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:07

Zo reed ik eens met mijn aanspanning door een eh *Turkse wijk* heen, vlakbij mijn dorp. Pony liep lekker in rustig drafje voor zich uit de kachelen, niets aan de hand. vanuit mijn ooghoek zie ik wat Turkse jongetjes spelen, niets aan de hand. In eens hoor ik een 'plof' geluid, pony schrikt en trekt een spurtje (niet echt aan de kletter, kon haar terugnemen) toen ik haar terughad keek ik achter mij.

Warempel! een brutaal ROTBLAAG was gewoon ín de kar gesprongen terwijl ik langsdraafde! nou, wat ik toen heb gezegd zal ik hier eventjes niet herhalen, maar ik pakte er meteen de koetsierszweep bij en sloeg eens éven flink naar achteren. OPDONDEREN, wat dacht dat brutale nest wel niet?!

Of mensen die hun honden los laten lopen. Prima, mijn beest schrikt bijna nergens van, ook niet van blaffende honden. Bijtende honden is echter een andere zaak, en al hélemaal als de eigenaar niets er aan doet. twee jackrussels stonden eerst blaffend om mijn pony heen, baasje zag het, deed niets. Prima dacht ik, die hondjes gaan wel weg. Nee hoor; binnen een paar seconden hingen ze met hun scherpe tandjes in de slanke beentjes van mijn arme pony, die stil stond en naar achter keek met zo'n blik van 'ach vrouwtje, help me!'. Waar de eigenaar van de hondjes bijstond heb ik toen mijn koetsierszweep gepakt en beide hondjes een lel over hun neus verkocht. (natuurlijk grote mond van de eigenaar, maar ik ben óók toevallig niet op mijn mondje gevallen) Knipoog

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 17:07

ik rij er ook altijd dwars overheen hoor, maar helaas helpt die niet, ik tref vaak genoeg dezelfde mensen een andere dag op de paden.
Ik ben het nu alleen echt zat, en als ik niets bereik met al mijn emails en telefoontjes ga ik even ene belletje geven aan meneer de telegraaf en ik ga landelijk!! Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:09

xxLientjexx schreef:
Inderdaad JoyCiej007 Knipoog Duivel

Ja toch, respect voor alle weggebruikers, míts zij ook respect voor ons tonen. Een automobilist die ondanks mijn teken om vaart te minderen met gíerende banden en luidt toeterend langs mijn aanspanning scheurt, kan een lel met de zweep op zijn voorruitje verwachten Clown

Toch erg handig hoor, die koetsierszweep Whoosh!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 17:09

Ik moet bekennen dat ik genoeg honden beuken geef als ik met mijn paard ergens aan de hand ben(helaas slaat ze niet altijd terug) en als ik erop zit stuur ik haar gewoon recht er opaf, ze stopt niet en walst er gewoon overheen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:10

Woogy schreef:
ik rij er ook altijd dwars overheen hoor, maar helaas helpt die niet, ik tref vaak genoeg dezelfde mensen een andere dag op de paden.
Ik ben het nu alleen echt zat, en als ik niets bereik met al mijn emails en telefoontjes ga ik even ene belletje geven aan meneer de telegraaf en ik ga landelijk!! Lachen

Gewoon doen inderdaad, publiciteit werkt altijd Vork

Zo denk ik er inmiddels over om de promotieposter/flyer van 'Weet wat je doet als je een Paard ontmoet' geplastificeerd en al op mijn wagentje te plakken. Waarschijnlijk haalt het niets uit, maar het is wel een soort van 'statement' in het verkeer Bloos

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:11

Woogy schreef:
Ik moet bekennen dat ik genoeg honden beuken geef als ik met mijn paard ergens aan de hand ben(helaas slaat ze niet altijd terug) en als ik erop zit stuur ik haar gewoon recht er opaf, ze stopt niet en walst er gewoon overheen

Daarom, jammer dan dat het die keer geen grote Duitse Dog is maar een klein vals poedeltje of een rottig jackrusseltje Clown Koe

linkalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:13

JoyCiej007 schreef:
Belachelijk zeg. In mijn directe omgeving hebben we niet echt speciale ruiter of menroutes (in mijn geval menroutes) maar als ik ergens rijd in een bos waar meer mensen wandelen e.d. hou ik daar natuurlijk rekening mee.

Echter, als ik met mijn aanspanning of óp het paard op een men- of ruiterroute zou rijden, lekker galopje zou doen, en er komen je ineens een paar mensen tegemoet, jammer dan, dan hou ik me níet aan de ruiter-etiquette en stuif ik ze gewoon voorbij Knipoog Hadden ze daar maar niet moeten gaan lopen, als wij als paardenmensen met ons beest over hun wandelroutes lopen krijg je een grote bek, maar zelf wel over 'onze' paarden heen lopen en dan klagen omdat we 'voorbijschieten', ja, pech gehad dan, denk ik dan maar Knipoog

Daar ben ik het ZO mee eens !
Ze laten ook zo vaak hun kinderen daar spelen ! Stel dat ik zoon kind aanrijd met me paard omdat die bv er vandoor gaat, dan ben ik de verantwoordelijke :S

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 17:13

Ik zou dan ook heel graag hebben dat meer mensen klagen bij staatbosbeheer en andere duin beheerders in de omgeving om op die manier het punt meer te doen overkomen.
Ik wil gewoon veilig kunnen rijden met mijn paard, ik hou me aan de regels van het verkeer en het park, dan kan een ander dat ook doen.
Moest vandaag langs een werkterein waar nogal wat plassen links en rechts liggen(ze gaat er heel moeilijk doorheen, vooral als er al zoiets engs is dwing ik haar niet) dus ik reed midden op de weg...kwamen ze me links EN rechts voorbij gescheurd door de plassen toeterend en wel..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:14

Zo Joyce dan zou ik ook trippen joh! (met dat kind & hond). Had ook zoiets, met een vriendin. Hondje maakte bijt bewegingen naar de benen van haar pony, als hij had gebeten had hij een hele harde trap gegeven.
Ook toen ik eens op een stukje gras reed, ik was met een vriendin en ik was stukje aan het draven, vroeg een mevrouw aan mijn vriendin: mag ik hier met m'n zoontje een bal overgooien of schrikt de pony daar van? M'n vriendin zei dat m'n pony daar waarschijnlijk van zou schrikken, maar gelukkig gingen we daarna weg.. Ook gewoon zo brutaal om het toch gewoon te doen!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 17:15

linkalover schreef:
JoyCiej007 schreef:

Echter, als ik met mijn aanspanning of óp het paard op een men- of ruiterroute zou rijden, lekker galopje zou doen, en er komen je ineens een paar mensen tegemoet, jammer dan, dan hou ik me níet aan de ruiter-etiquette en stuif ik ze gewoon voorbij Knipoog Hadden ze daar maar niet moeten gaan lopen, als wij als paardenmensen met ons beest over hun wandelroutes lopen krijg je een grote bek, maar zelf wel over 'onze' paarden heen lopen en dan klagen omdat we 'voorbijschieten', ja, pech gehad dan, denk ik dan maar Knipoog

Daar ben ik het ZO mee eens !
Ze laten ook zo vaak hun kinderen daar spelen ! Stel dat ik zoon kind aanrijd met me paard omdat die bv er vandoor gaat, dan ben ik de verantwoordelijke :S

ABSOLUUT NIET!! ik sprak met de man van duinbeheer en stelde de vraag als ik iemand aanrij, een hond doodrij, of mijn paard iemand/iets een klap geeft terwijl ik op het ruiterpad ben of ik aansprakelijk was en dat ben ik niet. Ze kunnen mij niets maken, en geen rechtszaak winnen zij horen er niet te zijn en de reactie van je paard is heel normaal en nooit 100% onder controle.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:16

xSCWx schreef:
Zo Joyce dan zou ik ook trippen joh! (met dat kind & hond). Had ook zoiets, met een vriendin. Hondje maakte bijt bewegingen naar de benen van haar pony, als hij had gebeten had hij een hele harde trap gegeven.
Ook toen ik eens op een stukje gras reed, ik was met een vriendin en ik was stukje aan het draven, vroeg een mevrouw aan mijn vriendin: mag ik hier met m'n zoontje een bal overgooien of schrikt de pony daar van? M'n vriendin zei dat m'n pony daar waarschijnlijk van zou schrikken, maar gelukkig gingen we daarna weg.. Ook gewoon zo brutaal om het toch gewoon te doen!

Meestal ben ik erg rustig, vriendelijk en beleefd in het verkeer hoor Bloos Iedereen 'hallo!' zeggen als ze me dom of geinteresseerd na blijven staren, ook al zijn het chago's die niets terug zeggen, ik blijf vrolijk en lach Pling Bloos

Echter als mensen zich ásociaal gedragen, ja goed, dan kan ík er ook behoorlijk wat van hoor Vork Sigaar

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 17:17

laatst aan de hand kwam er even een hond maatje grayhound die mijn paard naar haar liezen/kniebandjes vloog. Beest een rake schoppen en klappen met de longeerlijn gegeven...ruzie gekregen met de eigenaar, maar dat boeide me toen even niet zoveel. als ze daar gebeten was hadden ze d'r kunnen ophalen...

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:17

Volgens mij missen een hoop mensen in Nederland een stukje inzicht.
Of ze zijn gewoon allemaal aso

Ik woon in Dordrecht en daar zijn heel veel dijken,
Nou, je wil niet weten hoe hard ze soms langs je scheuren....(auto en motor)
Jemig, je bent wel op pad met een levend wezen.
Als ie schrikt zit ie wel bij ze op de voorruit! Nors opkijken

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 17:19

en het geval is dat het paard en jij het er misschien nog wel levend afhalen, maar als een paard door de vooruit gaat is de kans klein dat de bestuurder het kan navertellen

linkalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:20

Ik reed bij de genieput, stond even stil die pony was nog niet zo gewend buiten. Ik rustig aan komt er zoon mountainbiker egt pal achter me langs van een heuvel af. Mijn pony aan de kletter, door dikke drek allemaal modder..nou hij stopte wel weer. Ik zeg zo "en bedankt he!" hij kijkt achter om " oww nou sorry hoor"
Ik kon die vent wel een trap verkopen

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:20

Ohja had ik ook nog, moet altijd over een weg, gaan ze gewoon toeteren, stel m'n pony rent ineens de weg over! Gelukkig is ze buiten niet zo schrikachtig

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:21

Oeeeh en en al herkenning!!!
gelukkig valt t hier allemaal nog mee... alleen honden zijn hier een ergenis

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 17:22

stuur een mail naar staatsbosbeheer en maak je punt duidelijk. er wordt wel naar je geluisterd, en als nou iedereen zijn steentje bijdraagt staan we sterker met z'n allen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:25

Daarom heb ik ook een gróndige hekel aan wielrenners en sommige mountainbikers, alhoewel ik weinig van die laatste groep tegenkom.

Wielrenners hebben om de één of andere stomme reden géén bel, bél dan in iedergeval als je me links of zelfs rechts inhaaltmet zo'n vaart, of roep 'toet toet oid'....

En niet alleen zijn wielrenners bij paardenmensen een probleem, ook in 30k/m per uur zone's waar kindjes lekker buiten spelen op straat racen ze er zo kris kras tussen door, ze gaan zo snel en geruisloos, je hoort ze niet. Moet er niet aan denken dat er zo'n kindje onder zo'n fiets terecht komt...

Of wat dacht je van dat asociale 'neussnuiten' op de fiets; gewoon vinger tegen de neus en laat dat snot maar lekker door de lucht vliegen! Gádverredame!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:25

Tja..bij ons in het bos lopen heel veel hardlopers op het ruiterpad. Het ruiterpad wil nog wel eens slingeren en dan stap ik daar vandaag met mijn paard en dan komt er opeens een hardloper aangelopen, die er ook nog eens vanuit gaat dat JIJ aan de kant gaat! En maar foeteren op mij dat ik niet genoeg aan de kant ging ( smal ruiterpad, overal modder en bomen)

Of paarden die je in galop inhalen Nagelbijten / Gniffelen Mijn paard gaat er gelukkig niet achteraan, maar je zult maar even de teugels los hebben om je te ontspannen en je hoort ze niet aankomen...Sommige paarden gaan er dan gelijk achteraan!