rijden jullie met bodyprotector?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 19:27

zoals in de titel al staat, rijden jullie met bodyprotevtor of zonder? ik rijd altijd zonder ( heb er niet eens een) en andere weer met
-xxx-

Claudia88

Re: rijden jullie met bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:32

Nee, lijkt me best irritant, maar wel veiliger..

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:34

Ik zou het liefst met rijden, maar heb er geen.

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:35

Jaa, ik heb hem nu denk ongeveer een klein jaartje.
met springen en buiten rijden heb ik hem áltijd om, maar meestal heb ik hem ook met dressuren om, maar het ligt er ook wel aan op wat voor 'n paard ik rij.
het is niet dat ik het zelf zo graag wil of iets, maar ik moet hem van mijn ouders eigenlijk altijd om.
maar dit ook wel omdat ik geen eigen paard heb en dus veel verschillende paarden rij.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:36

ik heb dr geen een..
Maar anders zou ik hetmet springen wel doen..

Julia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:38

Ik rijd niet met bodyprotector, het lijkt me echt zo irritant zitten en volgens mij zijn die dingen ook best wel duur Ja Maar het is wel veiliger ja.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:38

Zelf rijd ik dressuur zonder BP, maar een van mijn (heethoofdige) merrie`s wordt gereden door een 15jarige fanatieke meid die ook graag buiten rijd en springt. Samen met haar ouders hebben we overlegt dat het dan beter is dat ze een BP draagt wat ze ook trouw doet. Het is even wennen maar een goedpassende BP mag haar ook niet hinderen of irriteren. We hebben lang gezocht, goedkoop is het niet (deze was € 160,- ) maar ze draagt hem trouw en het veilige gevoel is het zeker waard.

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 19:39

mij lijkt het ook vervelend zitten, zo`n ding om je buik

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:43

Het vervelend zitten valt echt ónwijs mee!
het enige nadeel is dat het echt om je heen zit en je het dus wel snel heet krijgt, dit vooral in de zomer.

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:44

Rijd zonder heb er geen

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:52

Nee Tong uitsteken

brammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:54

IK heb er wel een eerst draagde ik hem altijd maar rijd nu eigelijk altijd zonder ik moet m eigelijk om met de springles maar vergeet hem de laatstetijd steeds maar het is zeker een stuk veiliger!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:06

ik rijd nooit met bodyprotector, heb er ook geen. ik heb het idee dat het in mijn bewegingsvrijheid belemmert enzo. voor de veiligheid áls je valt is het beter, maar doordat je beweging toch wel iets of wat belemmert wordt, denk ik dat je eerder zult vallen... dus tjah, veiliger... als je crosst of veel springt mss wel, maar ik doe eigenlijk bijna alleen dressuur en af en toe (eens per maand) spring ik... daar ga ik geen bodyprotector voor aanschaffen... in de zomer vind ik het daar toch te warm voor (dan rij ik veel in het bos)

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:08

Skippy01 schreef:
ik rijd nooit met bodyprotector, heb er ook geen. ik heb het idee dat het in mijn bewegingsvrijheid belemmert enzo. voor de veiligheid áls je valt is het beter, maar doordat je beweging toch wel iets of wat belemmert wordt, denk ik dat je eerder zult vallen... dus tjah, veiliger... als je crosst of veel springt mss wel, maar ik doe eigenlijk bijna alleen dressuur en af en toe (eens per maand) spring ik... daar ga ik geen bodyprotector voor aanschaffen... in de zomer vind ik het daar toch te warm voor (dan rij ik veel in het bos)

Weet niet hoe jij dan op je paard wil zitten Clown

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:10

Ik rijd buitenuit ALTIJD met; als hij even aan is, wordt het materiaal zachter en merk je het bijna niet meer, 't is in de winter heerlijk warm en in de zomer helaas ook. Ik heb een Air-o-wear Woman, komt uit Engeland en is te verkrijgen in je favoriete kleurtjes.
Dat je eerder zou vallen met een protector is natuurlijk flauwekul.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:13

sHaKiEjLaVeR schreef:
Skippy01 schreef:

Weet niet hoe jij dan op je paard wil zitten Clown

nou liefst met een soepele rug, niet alleen het paard moet daar los zijn Lachen
en daarbij vind ik die dingen altijd zo kort (kan aan mij liggen, maar hoe wil je dan je onderrug beschermen?)
ik ben al 12 jaar gewend iedere beweging met mijn lichaam op te kunnen vangen en ik denk dat dat toch minder is met bodyprotector, maar goed, ik spreek niet uit ervaring, want heb nooit mét bodyprotector gereden...

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:15

Altijd en overal Knipoog

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:21

Een bodyprotector was bij mij een voorwaarde dat ik mocht gaan springen. Moest er van mn ouders een aan anders zou springen geen optie zijn. Dus heb er wel een. Snap wat sommigen vinden van het belemmeren van de bewegingsvrijheid. Toen ik hem voor het eerst om had dacht ik dat ook, maar het zit alleen om je ribben heen en je kunt dus gewoon naar voren en achter en van links naar rechts Knipoog het houdt je bovenste rug misschien iets rechter, maar de moderne bp vormen zich naar je lichaam als ze een beetje warm worden van je lichaamswarmte dus ze gaan steeds soepeler met je bewegingen mee naarmate je ze een tijd hebt.
Maar Skippy heeft nu peesblessure dus spring niet meer, als hij hersteld is mag het ook niet meer Huilen Verdrietig Heb de protector nog wel aan als ik met mn nieuwe pony, Flower, een buitenrit maak. Die is namelijk altijd lekker actief Tong uitsteken En met een bp is het toch wat veiliger voor als er iets zou gebeuren.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:23

als ik op les ga springen moet ik er 1 om.. is wel veiliger Knipoog maar thuis draag ik er nooit 1 Tong uitsteken

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:25

mijn ouders hebben een ruitersportzaak en vinden dat ik het goede voorbeeld moet geven.. daarom met springen een bodyprotector aan anders kom ik mijn pony niet op.. zelf ben ik hier helemaal niet blij mee!!!

Elchjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:35

Ik rijd zonder.
Het lijkt me niet comfortabel om mee te rijden.

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:45

Ik doe hem altijd om met springles.. Dan voel ik me net iets veilliger Vork

Horsie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:12

neej want ick fal niet van mij pony

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:27

Horsie__ schreef:
neej want ick fal niet van mij pony

Moet je persee vallen dan.. om een body protector te dragen?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:36

superlise schreef:
Altijd en overal Knipoog

Jep, ik ook Knipoog . Ik heb er met het rijden helemaal geen last van. Ik heb alleen een stukje van de onderkant van de achterkant (snap je Bloos ) gehaald, omdat dat iets te lang was.
Maar het is voor mij net zo vanzelfsprekend als het dragen van een cap. En het enige nadeel vind ik dat het een beetje warmer is. Maar ik heb het liever te warm dan m'n ribben gebroken!! Laatst kwam ie trouwens ook goed van pas omdat een paard mij tijdens het aansingelen mij in m'n buik wou bijten. Ghehe, lukte lekker niet Haha!