Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Een van mijn paarden doet het ook, als deze geen zin in rijden zou hebben kunnen ze beter de kaken stijf op elkaar houden
maar ik dahct dat hij dat deed omdat ie bang was van het bit ofzo maar dat is dus niet zo?

Cassidy schreef:Het zijn wel heel verschillende paarden bij jullie op de manege he? De een wil perse het bit niet in, en de ander hapt het al uit je handen.....
. Een van de paarden bij ons op de manege doet het ook. Ook tilt ze, als je haar linkervoorhoef hebt uitgekrabt, gelijk de achterste op, daarna die ernaast en daarna die vooraan. Shirley_ schreef:Myn verzorgpony is vroeger mishandeld dus schuw aan der oren. Het indoen in haar mond gaat best wel soepel, ze doet zelf haar mond open. Wel blijft ze schuw by haar oren, maar ze vertrouwt mij wel, maar vind het gewoon irritant als iemand aan haar oren zit. Ik ken er wel zo goed dat ze het niet doet omdat ze bang is met haar mond, maar omdat het haar gewoon geleerd is. Eig. heb ik er nog nooit bij stil gestaan, maar het is echt heel fijn dat ze dat doet
Booysa schreef:Shirley_ schreef:Myn verzorgpony is vroeger mishandeld dus schuw aan der oren. Het indoen in haar mond gaat best wel soepel, ze doet zelf haar mond open. Wel blijft ze schuw by haar oren, maar ze vertrouwt mij wel, maar vind het gewoon irritant als iemand aan haar oren zit. Ik ken er wel zo goed dat ze het niet doet omdat ze bang is met haar mond, maar omdat het haar gewoon geleerd is. Eig. heb ik er nog nooit bij stil gestaan, maar het is echt heel fijn dat ze dat doet
Hee, dat herken ik... Mijn verzorgpony neemt het bit ook zonder problemen in z'n mond, maar is ook schuw bij z'n oren... Als ik een beetje vies wil weghalen bij zijn oren/hoofd vindt hij dat irritant/niet fijn/vervelend/eng... Ik weet niet wat het is...
.
Arletjuhh schreef:ik heb een keer een manegepony gezien, en als je met het hoofdstel aankomt lopen doet ie meteen zijn mond open om het bit in te doen, nu is mijn vraag, is dit omdat ie bang is, of omdat ie graag rijd?
-xxx-
is gewoon goed africhting denk, maar mijn pony vindt werken ook erg leuk!!!