hellup

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

bjornlover

hellup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 16:52

hall0o,,
ik 0f eigenlijk wij hebben een pr0bleem..
0nze verz0rg p0ny trapt en bijt 0ns..
we weten niet meer wat we m0eten d0en.. Huilen
ik denk zelf dat hij gew0on geen respect heeft v0or 0ns..
wie kan 0ns helpen?? heel erg bedankt alvast Knipoog !!!

greetzz.. bjornlover

Unfaithful

Re: hellup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:53

Ten eerste: MSN/Breezertaal is niet toegestaan op Bokt Lachen Als je in ABN typt wordt je ook eerder serieus genomen Knipoog

Zijn jullie wel consequent genoeg?

welshrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:55

Streng zijn

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:10

Grondwerk doen, dat zet de verhoudingen recht. Je moet wel de baas zijn over je verzorgpony, maar dat bereik je niet door slaan en schreeuwen, maar door precies te weten waar je moet staan en wat je moet doen.
Zijn jullie de enigen die met deze pony omgaan of komen er nog andere kinderen?

bjornlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 17:43

haha oke sorry

uhm., ja we zijn wel streng..

en wij zijn niet de enigsten..
ze staan langs een weg vlakbij een voetbal vereniging dus komen er veel mensen langs die ze ook voeren.. (zowiezo krijgen ze geen goed voer)

bjornlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 17:47

Cassidy grondwerk.. wat houd dat presies in dan?
ik probeer me zoveel mogelijk in zijn gedrag te verdiepen en te kijken waardoor het probleem is onstaan.. maar ik kan niet zo heel veel vinden..

p.s ik moet er trouwens wel bij zeggen.. hij is nu ongeveer 4 en staat bij mensen die nauwelijks verstand hebben van pony's.. dus hebben ze zowiezo een paar jaar slechte (of geen) opvoeding gegeven Verdrietig

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:53

bjornlover schreef:
en wij zijn niet de enigsten..
ze staan langs een weg vlakbij een voetbal vereniging dus komen er veel mensen langs die ze ook voeren.. (zowiezo krijgen ze geen goed voer)

en daar zit al een deel van het probleem denk ik. een paard dat gewoon is van veel snoepjes en voer te krijgen van iedereen durft wel eens brutaal worden...Dat geldt niet noodzakelijk voor elk paard, maar het kan wel. Een van mijn paarden deed dat ook toen ik nog lesgaf Bloos , niet bij mij, maar bij de kinderen die kwamen rijden. Hij zou ze letterlijk heel de wei rondduwen of ze ondersteboven keren tot ze eten tevoorschijn zouden halen!

maar gezien de ligging van de wei ga je dat niet in 1,2,3 op kunnen lossen... In elk geval duidelijk zijn dat je geen brutaal gedrag duldt en inderdaad mss wat meer tijd steken in grondoefeningen (keurig halthouden als jij gaat stilstaan en actief mee terug vertrekken, achteruit gaan, opzij gaan
,...)

bjornlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 18:08

dat is nou ook een probleem..
zodra je te dicht bij zijn hoofd in de buurt komt bijt hij je!
dat was al zo in het begin.
hij wou eerst alles doen.. toen nix meer en nu proberen we steeds kleine dingetjes.. dat gaat nu opzich wel weer maar hij blijft het doen

bjornlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 18:17

ook als je de achterhoeven wilt oppakken trapt hij je (hij is lenig.. trapt ook opzij) dat allebij bijelkaar betekent toch dat ze geen vertrouwen in je hebben?

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 18:21

een tik geven als hij probeerd te bijten. En met je stem streng zeggen: Nee! of iets anders haha.
Je moet hem gewoon eerst borstelen, overal. En steeds vaker. Tot je gewoon met borstels overal kunt komen, en dan proberen met andere dingen Lachen zodat hij aan je gaat wennen.
Hoelang verzorg je m al?

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:13

Niet zomaar laten doen, meteen een tik geven!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:20

Inderdaad.. Veel snoepjes enz. kan leiden tot een zéér vervelende pony! (Ja, heb ervaring.. Na 2 maand niks lekkers, alleen op de grond, is het redelijk overgegaan Lachen )

Veel borstelen.. Als hij ook maar íets fout doet meteen straffen. Jij moet hem de baas blijven! Maar ook niet vergeten te belonen als hij wat goed doet (het liefst dus niet te veel lekkers!).

Een beetje wandelen door de wei (of ergens anders..) wil meestal ook wel helpen hem naar je te laten luisteren Lachen

Succes iig!

ROOOOOOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:02

Cassidy schreef:
Grondwerk doen, dat zet de verhoudingen recht. Je moet wel de baas zijn over je verzorgpony, maar dat bereik je niet door slaan en schreeuwen, maar door precies te weten waar je moet staan en wat je moet doen.

misschien is een join-up ook handig?!

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:15

he sharmain Pling
even voor de andere bokers. ik ben samen met bjornlover verzorger van die shetlanders.
even een vraagje wat is ookalweer join-up Bloos

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:51

ROOOOOOS schreef:
Cassidy schreef:

misschien is een join-up ook handig?!

nee in dit geval niet. je moet wel weten waarmee je bezig bent, en ik denk dat er in dit geval gewoon sprake is van aangeleerd gedrag. grondwerk is belangrijk, maar ga niet over tot een join up. daarmee kan je onbedoeld veel schade aanrichten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 15:43

De Join up zou ik in dit geval niet meenemen.
Informatie over de join-up vind je in de sticky op het forum Natural Horsemanship. Lees dat door, en ook alle topics die in het eerste bericht worden aangegeven.

Om het jullie wat makkelijker te maken vind je hier de link:
viewtopic.php?f=125&t=556025

Een JOIN-UP kan heel verkeerd uitpakken! Voor zowel paard als ook mens. Dus NIET aan beginnen als je niet weet waar je mee bezig bent.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:37

ABN lijkt me idd handiger ja Clown

Gewoon streng zijn, grondwerk en ik zou er iemand bij halen die er meer verstand van heeft.. Succes!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:51

Ja met alle adviezen eens , en timmer een bordje bij de wei ....NIET VOEREN.....(evt met uitleg....)

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 19:11

ja oke is goed zullen eens kijken

bjornlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 16:50

wij verzorgen hem nu een jaar.
een bord neerzetten met NIET VOEREN gaat heel mischien niet door omdat het niet onze wei is (van de gemeente) en niet onze pony''s en zo..
we borstelen ze zowiezo elke keer als we daar zijn dat slaan we niet over.
ook lopen we veel met ze (nu dus minder..hehe Blauw oog) we hebben ook gevraagt of ze uit te wei mochten.. beetje afleiding voor die beestjes enzo.. maarjaa dat mocht dus niet ) heel jammer.
zoals je nu mischien hebt gelezen zijn er dus 2 pony's. ook daar heb ik een vraag over. de ene is dus een hengst en de ander een ruin. het rare is dus dat de ene niet zo is en de andere wel! dat vind ik heel apart! en wat betreft die snoepjes.. eerst dacht ik dat het heel handig kon zijn (goeie beloning enzo.) maar als je hem nu iets geeft valt hij je gelijk aan! Blauw oog Huilen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:58

zowiezo niets te eten meer meenemen. dat die wei gemeente eigendom is maakt niet uit, een bord erbij met 'niet voeren' mag gewoon. meenemen uit de wei zou ik zeker niet doen, je kunt ze binnen de wei al amper aan. dat de ene pony het niet heeft en de ander wel heeft ook met karakter te maken, en wellicht ook met leeftijd. als de ene van jongs af aan zo is opgegroeid en de ander niet zit daar natuurlijk een behoorlijk verschil in.

bjornlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 17:02

maar we hebben nu een plan Haha! Pling !!!
we gaan onze rij-instructrice vragen om te kijken.. mischien kan zij er wat aan doen *LOL* OK dan!

ik hoop het Go jij! Go jij! Ja Haha!

bjornlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 17:05

jaa das wel waar.. ik hoop wel dat het mag..dat bordje dan! en als het van die mensen mag!!

die jongste pony (4 en half) is rond 1 of 2 jaar daar geplaatst en heeft verder geen opvoeding gehad

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:07

en daar ga je al. reken maar dat er veel tijd in gaat zitten. maar goed niets is onoverkomelijk. je instructrice erbij halen is een hele goede, die kan je vast en zeker wel op weg helpen.

bjornlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 17:10

ik hoop het maar!
het zou waarschijnlijk anders zijn als hij betere of eigenlijk gewoon opvoeding had gehad??