Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Gebruik wel een buitenverf. Na het verven de trailer afkitten. Er kwamen bij mij nogal wat rotte plekken tevoorschijn maar heb het maar zo goed als mogelijk weggehaald. Opgevuld met kit en hout en overgeschilderd. Je blijft het wel zien maar hij is nu i.i.g. weer waterdicht! De bodem is gelukkig nog maar 3 jaar oud anders had ik hem denk ik weggebracht en opnieuw hout rondom in laten zetten. Voorlopig hoop ik er weer een paar jaar mee te kunnen doen.
singasong schreef:Ik heb mijn trailer vorig jaar ook helemaal opnieuw in de verf gezet. Gewoon schuren en ook de verf eraf krabben. Eerst alle kit verwijderen als deze niet goed meer is en daarna in de grondverf en daarna kun je er zo veel verf opgooien als je wiltGebruik wel een buitenverf. Na het verven de trailer afkitten. Er kwamen bij mij nogal wat rotte plekken tevoorschijn maar heb het maar zo goed als mogelijk weggehaald. Opgevuld met kit en hout en overgeschilderd. Je blijft het wel zien maar hij is nu i.i.g. weer waterdicht! De bodem is gelukkig nog maar 3 jaar oud anders had ik hem denk ik weggebracht en opnieuw hout rondom in laten zetten. Voorlopig hoop ik er weer een paar jaar mee te kunnen doen.
Succes ermee!
Waarom geef je je paardje niet gewoon z'n hooi in de trailer in een hooinet? Dan blijft hij daar een poosje instaan en als hij aan het eten is kun je gewoon eens proberen of je de stang erop kunt doen. Je moet hem van voren wel gewoon vastzetten natuurlijk!
Leetjuhh schreef:Nooit je paard in de trailer vast zetten zonder dat de stang er achter zit!
Wat als hij/zij ineens in paniek raakt en naar achter komt, merkt dat ze vast zit.....geen goed plan. Beter eerst de stang er achter en dan vastzetten. Misschien is het handig als iemand anders bij haar blijft staan (haar "vasthoud" zodat ze lekker hooi kan eten en dat jij met de stang in de weer gaat.

singasong schreef:Leetjuhh schreef:Nooit je paard in de trailer vast zetten zonder dat de stang er achter zit!
Wat als hij/zij ineens in paniek raakt en naar achter komt, merkt dat ze vast zit.....geen goed plan. Beter eerst de stang er achter en dan vastzetten. Misschien is het handig als iemand anders bij haar blijft staan (haar "vasthoud" zodat ze lekker hooi kan eten en dat jij met de stang in de weer gaat.
Huh, ik neem aan dat ze er gewoon bij staat in de trailer? '
En hoe doe jij dat dan als je ze inlaadt? Dan zet je ze toch ook eerst vast voordat de boom er achter opgaat?
singasong schreef:Huh, ik neem aan dat ze er gewoon bij staat in de trailer? '
En hoe doe jij dat dan als je ze inlaadt? Dan zet je ze toch ook eerst vast voordat de boom er achter opgaat?
Lielle schreef:altijd eerst los maken en dan pas de stang weg. Ik heb er te veel gezien die meteen achteruit denderen als de stang weg is. Ik zou in jouw geval iemand er even voor bij houden die hem vasthoudt met uitladen.

singasong schreef:Okee, kan me er wat bij voorstellen! Ik heb daar nooit verder bij nagedacht en doe altijd eerst vastzetten en dan de boom. Is nog altijd goed gegaan (ff afkloppen).
En als jullie uitladen dan?
Ik heb het 1x gedaan om hem eerst los te maken en daarna de boom eraf. Maar meneer dacht zich om te draaien in de trailer en dat ging toen even fout. Daarom doe ik bij uitladen eerst boom eraf en daarna maak ik hem los.
suc6 laat even weten als je het probeerd en hoe het gaat vind het leuk namelijk superwoman schreef:singasong schreef:Okee, kan me er wat bij voorstellen! Ik heb daar nooit verder bij nagedacht en doe altijd eerst vastzetten en dan de boom. Is nog altijd goed gegaan (ff afkloppen).
En als jullie uitladen dan?
Ik heb het 1x gedaan om hem eerst los te maken en daarna de boom eraf. Maar meneer dacht zich om te draaien in de trailer en dat ging toen even fout. Daarom doe ik bij uitladen eerst boom eraf en daarna maak ik hem los.
Met uitladen idd ook eerst losmaken, dan de stang erachter vandaan.
Wel zorgen dat de helper weet dat het paard los is, zodat hij niet onder het paard kan komen, als het paard besluit dat hij niet wil wachten.