Waarom een mini shetlander met winter deken ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sidneylover

Waarom een mini shetlander met winter deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 14:22

Ik heb zelf ook een mini shetlander en die staat gewoon de hele winter zonder dekentje, maar waarom doen jullie je mini shet een winterdekentje op ? Ik ben daar eigenlijk wel nieuwschierig naar, omdat je er tegenwoordig veel met dekentje op ziet staan. Die van mij krijgt in de zomer trouwens wel een vliegendekentje op.

901823

Re: Waarom een mini shetlander met winter deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:22

Alle paarden kunnen zonder deken... Knipoog Hier zijn al heel veel topics over, kijk ook is bij de Naturals. Ik tem even.

sidneylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 14:26

kun je me dan even een link geven want ik kan het niet vinden en ik ben hier toch benieuwd naar.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:27

LilianR schreef:
Alle paarden kunnen zonder deken... Knipoog Hier zijn al heel veel topics over, kijk ook is bij de Naturals. Ik tem even.

Ligt er toch wel weer aan wat je ermee doet en hoe je 'm houdt. Knipoog

Als ze vraagt naar mensen die minishetjes hebben met een deken op moet ze toch juist niet naar 't subforum voor Naturals gaan lijkt mij. Ik zie de laatste tijd ook wel 'ns shetjes met dekens ja, soms snap ik 't nog wel maar ik heb ook een keer een hele jonge gezien die geschoren was en een deken op had, misschien luizen ofzo? Ik weet 't niet. Knipoog

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:27

ik heb zelf een middenmaat, maar die staat om de zelfde reden onder deken als mn draver, een minder dikke vacht (minder nat na werken)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:39

Mijne stond onder een deken ivm niet kunnen verharen. Na de winter stond ze zelfs in de hittegolf met een dikke wintervacht. Inmiddels heb ik haar gewoon zonder deken, maar ik moet haar nu wel elke zomer scheren.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:43

Jus_dOrange schreef:
LilianR schreef:

Ligt er toch wel weer aan wat je ermee doet en hoe je 'm houdt. Knipoog

Als ze vraagt naar mensen die minishetjes hebben met een deken op moet ze toch juist niet naar 't subforum voor Naturals gaan lijkt mij. Ik zie de laatste tijd ook wel 'ns shetjes met dekens ja, soms snap ik 't nog wel maar ik heb ook een keer een hele jonge gezien die geschoren was en een deken op had, misschien luizen ofzo? Ik weet 't niet. Knipoog

Sorry Bloos, verkeerd gelezen Tong uitsteken ja ligt er wel aan wat je doet, als je hem scheert moet hij wel een deken op. En wat voor werk hij moet doen,
Heb het stukje net helemaal verkeerd gelezen.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:09

Wij hebben onze mini ook een dekentje op. Omdat ie schuurt en dus al in zijn zomervacht zit. Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:40

Ik scheer er eentje voor de keuring dus dei heeft ook een deken op, de andere scheer ik neit en heeft dus ook geen deken op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:20

HAR --> SV.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:19

Het kan om verschillende redenen zijn.

-voor het werk
-ziekte
-huidproblemen
-etc etc.

Vorig jaar ik had een veulentje gekocht hij was 5 maanden oud, hij was gestald bij een boer er liepen geiten en die hadden luis. liepen over de ponys heen, en raad maar wat er gebeuren. hij zat heel erg onder het luis, werd gek van de jeuk, zwaar chagerijnig en niet goed in izjn vel.

Hem heb ik geschoren, wegen dus huidproblemen, gewassen, en lekker winterdekentje op. Knipoog

Dit jaar had hij ecxeem, en was weer zwaar aan het schuren en is nu ook kaal, ik denk dat het een blijvend probleem is bij hem, zijn huid kan niet zoveel hebben, hij is zeer gevoelig. Maar als het beter voor hem is... Lachen

sommige scheren ze omdat ze veel aan het werk zijn, en ze anders heel erg zweten, of geen voldoende energie meer hebben.
Of ze ziek zijn en ze elkaar niet meer warm kunnen houden.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:44

Die van mij staat zonder Tong uitsteken

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:10

Mijn vriendin haar shet heeft een deken op omdat hij geschoren is. Hij wordt geschoren, omdat hij 's nachts op stal gaat samen met haar paard, omdat ze op die stalling niet buiten mogen blijven 's nachts in de winter. En de shet heeft het zonder te worden geschoren op stal veel te warm, dus wordt hij geschoren en krijgt hij een dekentje op.

Julia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:12

Mijn verzorgshet heeft ook een dekentje omdat hij geschoren is.
Omdat als je rijd en hij zweet hij helemaal nat is enz.. en de vacht word daar ook klef van en vies en het sheelt heel veel haren

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 02:39

mijn twee ukken doen niks, qua werk. NMPRS merrie van 3,5 die van de zomer pas weer in het tuig gaat, en Welsh ventje van 10,5 maand. toch worden ze op zeer korte termijn geschoren, vandaag overlegd met de DA en die adviseerde dit ivm luis. de vachten zijn te dik om met spuiten of poederen door te komen, en voor het hele dier wassen is het te koud.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:24

Ik vind dat er altijd maar opvallend veel shetten zijn met luis. Wanneer mensen niet met ze werken hebben ze ineens allemaal luis.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:26

Ja elke jaar komen er steeds meer shetten met luis.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:40

Napie schreef:
Ik vind dat er altijd maar opvallend veel shetten zijn met luis. Wanneer mensen niet met ze werken hebben ze ineens allemaal luis.

tja Flicka heeft ook de hele winter niets gedaan qua werk inderdaad... ik zou niet weten of het ermee te maken heeft... maar ik denk ook dat er soms te makkelijk gedaan wordt over scheren. vermoeden van luis? hup messen erover. en vaak is het dan nog niet eens nodig.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:52

Ja dat is zeker waar, ken een heleboel voorbeelden daar van zelfs mensen die gaan zeggen dat de pony luizen heeft om maar te kunnen scheren terwijl er geen dierenarts of geen beestje aan te pas is gekomen, heel ergelijk is dat

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:30

ik denk dat wij het over dezelfde persoon hebben dan Lian, want ik ken er zo ook ééntje... (eigenlijk meerdere)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:33

Die kleine krengetjes kunnen veel aanrichten, Jack zat helemaal onder de bijtplekken voorig jaar en bleef een verotte vacht houden.
Da is hier verschillende malen na het scheren geweest, omdat die aanhoudende krengen niet dood wilde Bloos!

Vorig jaar kocht een vriendin van mij een shetlander (inmiddels verkocht) daar kwamen ze na een week achter met peotsen dat ie gigantisch onder de beestjes zat ! Beest schuur niet, had nergens last van, is wel ingespoten enzo.

Annn_vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:36

achja , het blijft ieder zijn keus,
daarbij stond mijn shetje altijd lekker met zijn dikke wintervacht!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:37

t gaat treouwens oftopic, het ging over waarom een deken op.
niet over verdere luizen oliebol Tong uitsteken

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:37

Onze Shet wordt geschoren omdat ze in de winter zo'n dikke vacht krijgt dat ze het zelfs in de sneeuw nog te warm heeft.
Daardoor krijgt ze heel veel schilfers in haar vacht waardoor ze weer gaat schuren. Ze heeft een gevoelige huid, ze heeft
namelijk al heel snel last van eczeemachtige klachten. In de zomer schuurt ze ook al, dus als ik met scheren kan voorkomen
dat ze in de winter ook schuurt, doe ik dat graag voor haar Ja Ook raakt ze haar vacht niet kwijt in het voorjaar, dus dan staat
ze in augustus nog met een wintervacht waar je u tegen zegt als ik haar niet scheer.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:40

karoliena schreef:
Ja dat is zeker waar, ken een heleboel voorbeelden daar van zelfs mensen die gaan zeggen dat de pony luizen heeft om maar te kunnen scheren terwijl er geen dierenarts of geen beestje aan te pas is gekomen, heel ergelijk is dat

Snap niet dat die mensen dan niet zeggen;
Ik wil hem gewoon scheren voor de mooi Clown
Want dat is meestal dan wel het geval als ze ' luis ' hebben Nagelbijten / Gniffelen