Ik heb nog nooit leren rijlaarzen gehad, dus heb zelf geen ervaringen. Ik zal er alvast bijzetten dat ze intensief zullen worden gebruikt (ongeveer 5/6 keer per week).
Ik heb beetje op bokt zitten zoeken, en bijv. bij de perfect zijn de meningen zo verdeeld dat ik het niet meer weet. De ene helft zegt goede ervaringen te hebben en de laarzen zien er na jaren goed uit. De andere helft zegt slechte ervaringen te hebben, de laarzen gingen al snel bladderen en werden zelfs wit.
Ook vindt ik het moeilijk om te beslissen of je voor kalfsleer of rundleer moet gaan.
Kalfsleer schijnt soepeler te zijn, maar sneller te slijten, meer contact met je paard.
Rundleer schijnt langer mee te gaan, maar stug te blijven, en je hebt minder contact met je paard.
Ik neem aan dat overleer de buitenkant betekent (sorry echt een leek daarin), en dat je daarbij moest kiezen of het rundleer of kalfsleer wordt.
Hier een paar op een rijtje die ik heb gevonden:
Petrie Perfect
Overleer: Permair
Voering: kalfsleder
Loopzool: rubber antislip
Binnenzool: leder
€ 209,50
------------------------------------------------------------------------------------
Petrie Anky
Overleer: volnerf rundleder
Loopzool: rubber
Binnenzool: uitneembaar comfort voetbed
€ 309,50

---------------------------------------------------------------------------------------
Petrie Standard
Overleer: rundleer
Loopzool: antislip rubber
€ 299,50

------------------------------------------------------------------------------------------
Petrie Elite
Overleer: volnerf rundleer
Loopzool: leder
€ 339,50

--------------------------------------------------------------------------------------------
Cavallo Winner
Allroundlaars van sterk rundsleder. Elegant en slank model. Zachte, slijtvaste gelijmde zool. Supergrip and Shockabsorber zorgen voor supergrip en ontlasting van de wervelkolom.
• rundleder
• leder gevoerd
• schokabsorberend
• slijtvaste zool
€279,95

--------------------------------------------------------------------------------------------------