Rijden in de regen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

aleida_thijs

Rijden in de regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 18:43

hoi,
ik ging vanmiddag rijden, maar tijdens het rijden begon het ineens verschrikkelijk hard te regenen, en ik kon nergens schuilen. Ik ben gewoon doorgereden, de regen hield weer op maar ik en mijn paard waren echt zeiknat! Op de terugweg stappen naar huis had hij een wollen deken om, maar hij was daarna nog steeds wel nat. Ik heb zijn zadel afgedaan en de wollen deken opgedaan, zo stond hij ongeveer een kwartier en toen heb ik een fleece-deken en daaroverheen zijn gewone deken gedaan, hij was toen nog een beetje nat. 's Avonds ging ik voeren maar hij was op sommige plekjes nog steeds een beetje nat en koud! Ik hem hem gepoetst en toen de 2 dekens weer opgedaan, en zo staat hij nu. Is dit wel goed, ik ben bang dat hij ziek word omdat die plekjes maar niet droog worden (hij heeft wel een dunne vacht) ?????

love_supream

Re: Rijden in de regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:49

Ik had het zelf ook deze week.
Ik heb ook zijn zweetdeken om gedaan en daarna gepoetst en toen was die droog.
Mijn pony zit ook heel dun in het haar Huilen

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:54

Wees maar niet bang hoor! Als je je paard netjes met dekens op hebt gezet is er niets aan de hand! Paarden kunnen heus wel tegen een beetje regen Ja

SquitJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:57

volgens mij is het wel goed hoor..
je heb hem goed ingepakt dus hij kan niet kou vatten..
ga je vanavond laat nog terug??
of laat je het zo tot morgen??
denk dat je beter later zijn gewone deken om kan doen als hij droog is..

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:25

Het zou niet gezond zijn als je paard ziek werd van een regenbuitje!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:59

VeerenAshley schreef:
Het zou niet gezond zijn als je paard ziek werd van een regenbuitje!

Nee idd, een regenbuitje kan geen kwaad.
Je hebt een deken omgedaan, dus als het goed is, heeft je paard het niet koud gehad. Lachen

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:29

nee die van mij is soms ook nog wel nat maar dan doe ik gewoon de dekens op en de volgende dag is alles gewoon weer droog Lachen

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:17

Alles komt goed hoor.
Vele paarden blijven gewoon buiten staan met zo'n weer en overleven het ook.
Mijn vriendin heeft al 2 dagen na elkaar in de regen gereden en haar paardje droogt op sommige plekken ook moeilijk, maar dat is echt geen probleem, je hoeft je geen zorgen te maken.
Je ziet je paardje zo te lezen wel erg graag!
Veel succes!
En wat een moed om te blijven rijden.
x

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:20

Als ze maar niet op de tocht staan is het geen ramp hoor!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:22

en paard kan wel wat hebben hoor

evasychold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:28

jullie zijn dom
WAAROM IN HEEMELS NAAM DOEN JULLIE JE PAARD EEN DEKEN AAN?
mijn paard heeft bij de vorige eigenaar ook met een deken gestaan en staat nu voor altijd zonder (ze staat altijd op de wij NIET IN EEN STAL ) draagt je paard in de gewone natuur oowk een deken neeh ik denk het niet dus waarom ga jij dat even veranderen ? doe je dat omdat jeh niet wil dat hij een dikke vacht krijgt als hij geen deken draagt jij maakt je paard gewoon ziek !!!

voor meer informatie te weten te omen moet jeh op deze site een vraagjeh stellen (de site is even heelemaal vernieuwd

evasychold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:29

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:30

he, een beetje rustig aan graag! niemand is dom of maakt zijn paard opzettelijk ziek! er zijn gewoon verschillen in paarden houden en de een is niet slechter dan de ander.

Als je met een paard traint voor wedstrijden is dat gewoon niet te doen met een teddybeer!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:32

evasychold schreef:
jullie zijn dom
mijn paard heeft bij de vorige eigenaar ook met een deken gestaan en staat nu voor altijd zonder (ze staat altijd op de wij NIET IN EEN STAL ) draagt je paard in de gewone natuur oowk een deken neeh ik denk het niet dus waarom ga jij dat even veranderen ? doe je dat omdat jeh niet wil dat hij een dikke vacht krijgt als hij geen deken draagt jij maakt je paard gewoon ziek !!!

voor meer informatie te weten te omen moet jeh op deze site een vraagjeh stellen (de site is even heelemaal vernieuwd

Ik weet niet hoor, maar het is niet de bedoeling om mensen zo aan te vallen! iedereen heeft zijn eigen mening over dekens en mag die ook uiten maar niet op deze manier. Mijn paard MOET een deken op omdat ze anders last krijgt van haar rugblessure.Dus er zijn verschillende redenen om een deken op te doen! En daar bij mag je wel eens op je taalgebruik letten!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:33

Die van mij staat nu ook zonder deken, maar een heleboel eigenaren scheren in het najaar de paarden om te voorkomen dat ze urenlang moeten uitstappen na het rijden i.v.m. het zweet. Een paard wat eenmaal gewend is aan een deken, en dus hogere temparatuur in zijn omgeving kan je niet een, twee, drie zonder deken laten staan. Dit moet afgebouwd worden, het makkelijkste is dit om bijv. na de zomer te doen. Gewoon natuurlijk een wintervacht erop laten komen en geen deken. Maar dus wel goed uitstappen en je paard niet vochtig in de tocht op stal zetten.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:33

Laatst gingen wij de renpaarden trainen, en hebben ook even in de regen gereden. naar binnen gegaan omdat we klaar waren, maar anders waren we denk ik ook gewoon doorgereden..
Groetjes, mij

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:34

Naomi star heeft ook gelijk, paarden dragen ook vaak dekens i.v.m. medische / lichamelijk klachten.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:06

Of omdat wij dat gewoon handig vinden Clown.
Laat jij lekker je paard buiten staan, maar val ons niet lastig met je sites Lachen.

Ik zelf kan een héél klein beetje regen wel hebben, maar niet te veel, dan kap ik ermee. Wat dat betreft wel een mooiweer ruiter Vork

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:10

ik heb vandaag heerlijk een buitenrit gemaakt in de regen. Voor de lol! Heerlijk 1,5 uur in de regen tot ik heel erg nat was. Als 2 verzopen katjes kwamen we weer terug. Heel lekker gereden! Wel 15 minuten uitgestapt, het was een flinke rit.
Ik heb m met zijn zweetdeken en daarover regendeken in de paddock gezet. Toen de stal uitgemest en mijn kast opgeruimd. Hij was lekker aan het spelen.
Toen ik klaar was, mijn paardje weer in de stal zonder dekens. Hij was nog lang niet droog maar dat maakt niet uit.
Ik zet mijn paard alleen met deken op als hij bezweet is en daarna weer zonder deken op stal.

Groet!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:14

evasychold schreef:
jullie zijn dom

voel jij je wel lekker???? kalmeer een beetje
TS prima gedaan hoor, zolang je zorgt dat hij niet direct op de tocht/wind staat zal hij nergens last van hebben

Boetiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:21

evasychold schreef:
jullie zijn dom

Dus een paard die absoluut niet winterhard zou zijn maar met een dunne vacht, zou jij zomaar in sneeuw en ijs zetten? Natuurlijk dragen wilde paarden uit de natuur geen deken, maar deze worden toch ook niet geborsteld en geschoren? Dus jij bent degene die je paard hier zou ziek maken, het kan verschillende redenen hebben waarom een paard een deken draagt of niet, zo zie je maar aan de reactie van Naomi_Star. Denk eerst goed na voordat je, je harde mening geeft.
Groetjes

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:25

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:39

Paarden zijn niet van suiker hoor. Knipoog
Als jij een keer natgeregend bent, ben je toch ook niet meteen ziek neem ik aan?
Na het rijden gewoon goed droogwrijven, dan komt het allemaal goed. Lachen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:12

Op zich kan een paard gerust een keer natregenen, dat is niet zo'n probleem.
Waar je bij gebruik van zweetdekens wel op moet letten is dat je ze niet op laat liggen als ze het water hebben opgenomen, dan worden ze namelijk juist koud voor het paard. Dus na het rijden een droge wollen deken op is goed, als die nat is geworden eraf halen. Als je nog een droge zweetdeken hebt, kun je die nog eens opdoen, maar nooit een vochtige zweetdeken opdoen. Dan kan hij beter zonder deken staan. Een enkel plekje nog vochtig geeft niet, daar kun je de gewone deken wel overheen doen, maar is hij nog echt nattig zou ik dat niet doen.
En voor de PN-volgelingen: er kunnen diverse redenen zijn om een deken te gebruiken, als je dat met beleid doet, werkt dat goed en niet ten nadele van het paard. Als je niet weet welke reden ten grondslag ligt aan het gebruik van de dekens, oordeel er dan niet direct over.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:02

Ach joh, maak je daar niet druk over, staat je paard dan altijd met zoveel dekens op? En ook tijdens het rijden een deken erover?

Ik rij ook zo vaak in de regen en dan is m'n vzpony ook wel zeiknat, nou en, ze kunnen heus wel tegen regen zijn niet van suiker.

Na het rijden gewoon gelijk een deken op doen en lekker op stal zetten en dan is er niks aan de hand Knipoog