Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
. integra123 schreef:Ik gebruik altijd transportbeschermers, die beschermen niet alleen tijdens het rijden maar ook met in- en uitladen en daar heeft de chauffeur geen invloed op.
integra123 schreef:Je bent er inderdaad zelf bij, maar die van mij stapt nog weleens naast de laadklep bij het uitladen en zonder transportbeschermers kan hij dan wel zijn benen beschadigen. Of je er dan bij bent of niet, een paard loopt niet altijd recht naar achteren. Het helpt natuurlijk wel als er nog iemand bij is die bij de laadklep gaat staan, maar ik laad mijn paard meestal alleen in en uit.
Waratje schreef:integra123 schreef:Je bent er inderdaad zelf bij, maar die van mij stapt nog weleens naast de laadklep bij het uitladen en zonder transportbeschermers kan hij dan wel zijn benen beschadigen. Of je er dan bij bent of niet, een paard loopt niet altijd recht naar achteren. Het helpt natuurlijk wel als er nog iemand bij is die bij de laadklep gaat staan, maar ik laad mijn paard meestal alleen in en uit.
Sorry dat ik het zo cru zeg, maar dan sta je dus niet op te letten bij het uitladen. Als jij je paard achterwaards niet kunt sturen, moet je dat gaan oefenen, zodat je het daarna wel kunt. Eventueel werk je met een stevige dressuurzweep om aan de zijkant bij te tikken (moet je niet zo'n irritant zwiepding voor gebruiken).
Ook kun je je paard leren om er zelf uit te komen terwijl jij bij de klep staat om hem op te vangen. Tenslotte moet je ook eerst de stang weghalen voor het paard naar achteren kan, dus wat is simpeler dan het paard te leren zelf naar achteren te komen. Het kost even wat tijd om het te leren, maar daarna heb je er heel erg veel gemak van.
integra123 schreef:Ik vind dit inderdaad erg cru gezegd, het gaat hier in dit topic over welke bescherming je op een trailer nodig hebt.
integra123 schreef:Ik vind het dus belangrijk om transportbeschermers om te doen omdat deze beschermen tijdens het rijden en met in- en uitladen. Mijn paard stapt nog weleens naast de laadklep,
integra123 schreef:maar dat wil toch niet zeggen dat je er maar gelijk met een zweep naast moet gaan staan? Daar maak je hem alleen maar bang mee en heeft totaal geen zin.
integra123 schreef:Hij zal er de volgende keer of helemaal niet meer uit willen of alleen met een noodgang. Met rust en geduld oplossen lijkt mij een veel beter idee. Daarbij heb ik dus totaal geen problemen met in- en uitladen, ik doe alleen transportbeschermers om uit voorzorg, ter voorkoming van wondjes/ beschadigingen aan zijn benen. Ik laad hem al jaren alleen in en uit, menigeen zou er nog jaloers op zijn hoe makkelijk mijn paard dit doet. Dat hij dan af en toe naast de laadklep stapt, daar ga ik me echt niet druk om maken.
Persoonlijk zou ik mezelf dus vreselijk voor de kop slaan als mijn paard naast de klep zou stappen, dan heb ik gefaald in correcte begeleiding van haar.
, maar ik blijf bij mijn mening. Ik zou niet weten waar mijn paard aan zou moeten blijven hangen. De hendels schuif ik altijd onder de laadklep dus daar kan hij in ieder geval niet aan blijven hangen. Ik zie het niet als een 'falen' van mij als mijn paard naast de klep gaat staan en sla mezelf zeker niet voor m'n kop voor zoiets
. Het gaat al jaren prima op de manier waarop ik het nu doe (met mijn verstand van zaken), als jij het anders doet: prima, moet je helemaal zelf weten. Ik begrijp niet helemaal waar jij je druk om maakt.