Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Cassidy schreef:...
Ga niet omkopen met snoep of voer. Ga jezelf niet opdringen met knuffelen of poetsen. Ga gewoon met haar aan het werk...

sabby schreef:zie het als al waardevol dat ze gewoon al naar je toe komt..je zal zien dat ze op gegeven moment al lekker bij je komt staan...das voor haar (en jou dan) misschien net zo waardevol en 'knuffelig' als een ander paard dat je zo aflebbert...
Dat zou ik heel leuk vinden, maar momenteel zitten we in de fase 'ik loop niet meer weg, maar blijf op mijn plek staan'. Cassidy schreef:Als jij een goede band met je pony wilt krijgen moet je aan grondwerk doen...
xAshleyy schreef:Het is goed om een band opterichten met je paard dan vertrouw je elkaar meer

joy76 schreef:Ze begroet met dagelijks hinnikend en af en toe laat ze met een kopstootje blijken dat ze me ook wel aardig vindt.
Narya schreef:Ik heb nu nauwelijks het gevoel dat het paard mij lief vind en dat vind ik heel belangrijk, vooral omdat ik haar wél heel lief vind. Ik ben geen gemene verzorger of ruiter. Ik heb haar nooit geslagen of geschopt in al die tijd en ik besteed veel aandacht aan het borstelen om een band op te bouwen. Toch heb ik het gevoel dat dit maar moeilijk gaat. Heeft iemand misschien tips, waarmee ik hierin verbetering kan aanbrengen?
Cassidy schreef:Als jij een goede band met je pony wilt krijgen moet je aan grondwerk doen. Van uitvoerige knuffelsessies is niet ieder paard gediend, sommige paarden vinden poetsen ook niet lekker. Op het moment dat hij hij alleen maar fijn vindt om bij je te staan, om in de buurt te zijn, op rust gaat staan bij jou, dan zit het eigenlijk al goed. Verder kun je via grondwerk het paard leren dat hij respect voor je toont, uit je persoonlijke hoola hoop blijft, je met twee ogen aankijkt (= respect) ipv maar met een oog als je met hem bezig bent.
Ga niet omkopen met snoep of voer. Ga jezelf niet opdringen met knuffelen of poetsen. Ga gewoon met haar aan het werk...
)
)flOortje001 schreef:Cassidy schreef:
Zo bedoelde ik alles niet..
Maar omdat we niet precies weten wat voor pony het is zou je alles uit kunnen proberen..
Je moet natuurlijk respecteren hoe je paard op jou gedrag reageert (nu bedoel ik niet dat als ze slaat je maar moet zeggen bedankt of iets dergelijks)
En met dat omkopen bedoel ik niet echt omkopen maar gewoon.. een band kan soms verstevigt worden door een cadeautje als je paard het goed doet.. (hè ik weet niet precies hoe ik moet omschrijven wat ik bedoel)

Narya schreef:Cassidy schreef:Als jij een goede band met je pony wilt krijgen moet je aan grondwerk doen...
Wat versta je onder grondwerk dan?
Narya schreef:joy76 schreef:Ze begroet met dagelijks hinnikend en af en toe laat ze met een kopstootje blijken dat ze me ook wel aardig vindt.
Als kopstoten lief is, dan vind ze mij af en toe de liefste van de wereld. Ik vind een kopstoot echter niet zo fijn, dus zie ik het ook niet echt als iets positiefs xD

Narya schreef:joy76 schreef:Ze begroet met dagelijks hinnikend en af en toe laat ze met een kopstootje blijken dat ze me ook wel aardig vindt.
Als kopstoten lief is, dan vind ze mij af en toe de liefste van de wereld. Ik vind een kopstoot echter niet zo fijn, dus zie ik het ook niet echt als iets positiefs xD
Cassidy schreef:Een kopstoot is een teken van gebrek aan respect. Een onderdanig paard heeft dat in de kudde tegen een paard dat hoger in rang staat ook niet te flikken. Dus aan je laten schuren, of kopstoten incasseren is een teken dat jij lager in rang staat.

Narya schreef:Nou ja, inmiddels zijn we alweer 4 jaar bezig, dus we zitten al een tijdje niet meer in het begin