Ik leer voor een dressuur proef mijn proef altijd uit mijn hoofd. Wel leest mijn moeder mij wel altijd voor, maar omdat de proeven niet heel makkelijk voor te lezen zijn (merk ik zelf heel goed als ik andere voor lees) en de voorlezer is bijvoorbeeld net te laat of vergeet een stukje, dat ik in ieder geval niet verkeerd rijd.
Maar nu moet ik volgende week zondag (4 Maart) 2 proeven rijden. Beide proeven ken ik uit mijn hoofd, maar nu zit ik te twijfelen om de proeven ook zo te rijden, omdat je de proeven misschien toch wel makkelijk door elkaar haalt! Tussen de twee proeven zit wel een half uur, dus zou eventueel de 2e proef nog een keer door kunnen lezen...
Wel moet ik zeggen dat ons mam nog niet eerder een fout gelezen heeft in een proef in ruim 5, bijna 6 jaar tijd! Als ze fout voorlas verbeterde ze het wel snel, dus was het alsnog goed.
Maar wat zouden jullie doen? De proef deels uit je hoofd rijden of blind afgaan op je voorlezer? En leren jullie je proef uit het hoofd? Of weet je nog niet eens wat er in de proef zit als je de ring in rijd?
Ben benieuwd!
Edit: Ik rijd wel met m'n 4-jarige in de B, dus gaat het ook om B-proeven..
. Dat is niet altijd even handig!
ik zit zelf niet op paardrei
maar reken maar dat proef uit je hoofd leren irietant is lijkt mij tenminste
..